درمان گلو درد در خانه؛ 3 راهکار اساسی برای فصل زمستان

درمان گلو درد و سرفه درخانه؛ یک از راحترین شیوه های درمان گلو درد ترکیب آبلیمو و عسل است اما باید به میزان مصرف آن توجه کرد تا عوارض احتمالی را کاهش داد.

درخواست مشاوره: درمان گلو درد در خانه؛ 3 راهکار اساسی برای فصل زمستان

علت گلو درد در صبح های زمستانی چیست؟

گلو درد صبحگاهی یک عارضه شایع در فصل زمستان و اوایل فصل بهار است. هنگامی که از خواب بلند می شوید در ناحیه گلو احساس خارش و سوزش می کنید و این حس که شاید سرما خورده باشید تا اواسط روز همراه شما است. اما این نوع از درد های ناحیه گلو میتواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله این دلایل عبارتند از:

1. آلرژی های فصلی

این نوع از آلرژی ها معمولا به خاطر تغییرات آب و هوایی و شاید گرده افشانی در فصل بهار  باشد

2. عفونت ویروسی

عفونت ویروسی ناشی از سرما خوردگی و آنفولانزا می تواند دلیل درد گلو باشد.

3. خشکی محیط خواب

خشکی هوا در محیط خواب می تواند یکی از علل گرفتگی صبحگاهی گلو باشد .

اگر صبح ها با حالت گرفتگی گلو و درد در ناحیه حلق از خواب بلند شدید تا پایان این مقاله به سراغ درمان با قرص نروید اول درمان خانگی گلو درد را امتحان کنید قطعا اگر مشکل جدی و حادی نداشته باشید با همین روش های ساده درمان خواهید شد.

 

درمان خانگی گلو درد

 

درمان خانگی گلو درد

نوشیدن ترکیب آب ولرم و آب لیمو تازه به همراه یک قاشق عسل طبیعی یک روش رایج، برای درمان این نوع گلو درد ها است اما میخواهیم دلیل اینکه چرا آب لیمو و عسل طبیعی باعث پاکسازی گلو و حلق می شود را به صورت علمی بررسی کنیم. ما در بخش عسل درمانی عسل خونه سعی بر آن داریم تا مطالب آموزشی را با توجه بر شواهد علمی توضیح دهیم.

خواص عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی را قبلا به طور مفصل و کامل توضیح داده ایم اما در اینجا به خواص آن به صورت تخصصی برای گلو می پردازیم. عسل طبیعی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، تاثیر شگفت انگیزی بر درد نواحی گلو و حلق میگذارد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکارتن، سلنیوم و پلی فنل ها باعث کاهش التهابات می شوند. مونوساکارید موجود در عسل باعث حفظ رطوبت در ناحیه گلو شده و همچنین پروتئین های موجود در عسل میتوانند یک لایه محافظتی در گلو را تشکیل داده و به محافظت از آن در برابر تحرکات ویروسی کمک کند.

 

خواص عسل و آب لیمو

 

خواص لیمو تازه برای گلو درد

لیمو ترش تازه سرشار از ویتامین C و و اسید های عالی مانند اسید سیتریک و اسید مالیک است. همچنین پکتین موجود در لیمو تازه یک نوع فیبر محلول است که باعث مرطوب نگه داشتن نواحی گلو می شود و ترکیب آن با مونوساکارید موجود در عسل یک آبرسان فوق العاده برای گلوی تحریک شده ناشی از ویروس است.

آبلیمو و عسل را چه زمانی مصرف کنیم؟

بهترین زمان مصرف آبلیمو و عسل برای کنترل درد گلو، صبح ناشتاست. حتماً برای ترکیب، از آب ولرم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا درد گلو آرام گرفته و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می‌شود. بنابراین می‌توانید روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید. برای طی کردن روند درمانی خود در طول روز نیز می‌توانید از آبلیمو و عسل استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که مصرف عسل روزانه شما بیش از ۳۰ گرم نشود.

درمان گلو درد شدید

ترکیب دیگری که در تسکین گلو درد و درمان آن تاثیر دارد، ترکیب عسل و زنجبیل است. زنجبیل به دلیل دارا بودن ترکیبات دارویی یک مکمل خوب برای درمان گلو درد شدید است از جمله این ترکیبات میتوان به میریستیسین اشاره کرد. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است و می تواند به مبارزه با ویروس های عامل گلو درد بپردازد. ماده ی دیگری که به کاهش عفونت ها و التهابات گلو کمک می کند جینجرول نام دارد. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی قوی است.

نحوه درست کردن ترکیب عسل و زنجبیل

برای درست کردن این ترکیب ابتدا مقداری زنجبیل تازه را داخل ظرف رنده کنید و سپی آن را با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط نموده و یک بار صبح ناشتا و یک بار هم شب ها هنگام خوابیدن میل کنید.

 

درمان گلو درد شدید

 

درمان گلو درد و سرفه

برای درمان خانگی گلو درد و سرفه میتوان یک ترکیب خیلی راحت و ساده درست کرد که در مدت زمان کوتاه به بهترین درمان رسید. ترکیب عسل و بابونه یکی از بهترین دارو های گیاهی برای گلو درد و سرفه است. گیاه بابونه به دلیل داشتن ماده ایی به نام آلفا بیز ابولول، می تواند به کاهش التهاب گلو کمک کند همچنین فلاوونوئید های موجود در بابونه می تواند به مبارزه با باکتری های عامل گلو درد بپردازد.

نحوه درست کردن دمنوش بابونه و عسل

ابتدا مقداری از بابونه کوهی را داخل یک ظرف آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد و سپس آن را از صافی عبور داده و داخل لیوان بریزید و بعد چند دقیقه منتظر بمانید تا دمای آب پایین بیاید به طوری که وقتی انگشت خود را در آب فرو می برید انگشت شما احساس سوزش نداشته باشد و سپس یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید. این کار به دلیل این است که خواص عسل در دمای بالای 35 درجه سانتی گراد از بین می رود.

 

درمان گلو درد شدید

 

کدام عسل برای درمان گلو درد خانگی مناسب تر است؟

همه عسل ها حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و سایر مواد مغذی که پیشتر توضیح داده ایم، هستند، اما شاید سوال پیش بیاید که کدام عسل برای درمان گلو درد خانگی مناسب تر است. باید بگوییم که در میان تمام عسل ها ، عسل آویشن جایگاه ویژه ای برای درمان گلو درد دارد. آویشن به دلیل وجود ترکیباتی به نام تیمول و کاروواکرول خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی زیادی دارد. گیاه آویشن از هزاران سال قبل از میلاد به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است و خواص عسل آویشن در درمان انواع بیماری ها بر  هیچکس پوشیده نیست.

چرا باید از عسل طبیعی استفاده کنیم؟

زمانی میتوانیم از خواص عسل و ترکیب آن با سایر دارو های گیاهی بهره ببریم که مطمئن باشیم، عسلی که استفاده می کنیم طبیعی است زیرا فقط در صورت خلوص صددرصدی این شیوه های خانگی جواب داده و به روند درمان ما کمک میکند. عسل های دست ساز و شرکتی و حتی تغذیه ایی( زنبور به جای شهد گل از شکر استفاده کرده است) حاوی هیچ کدام از مواد ارزشمند و مغذی موجود در عسل طبیعی نیستند. برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی راهکار های مختلفی وجود دارد اما راحترین راه، خرید از یک زنبوردار با تجربه و معتمد است.

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان

سوالات متداول:

مصرف بیش از اندازه از آبلیمو و عسل می تواند ضرر هایی به همراه داشته باشد اما دقت کنید که مصرف عسل در طول روز بیشتر از 30 گرم نشود زیرا بیشتر از این مقدار می تواند موجب چاقی و آسیب های دندانی شود.
روزی 3 وعده و در هر وعده یک عدد لیمو ترش و 10 گرم عسل کافی است
ترکیب ها و دمنوش ها را می توانید به صورت دائمی به سبد غذایی خود اضافه کنید و از بروز بیماری های احتمالی جلوگیری نمایید. اما مصرف دمنوش ها و ترکیبات در طول یک هفته نتایج درمانی خود را نشان می دهد
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.