بهترین روش مصرف سیاه دانه و عسل چیست

خواص سیاه دانه و عسل بسیار متنوع است. این معجون برای رفع مشکلات گوارشی، درمان دیابت، درمان نازایی و ناباروری مردان و زنان، رفع تنبلی تخمدان و ...

درخواست مشاوره: بهترین روش مصرف سیاه دانه و عسل چیست

کمتر کسی است که در مورد خواص سیاه دانه و عسل چیزی نشنیده باشد. ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند فواید بسیار زیادی را برای بدن به همراه داشته باشد و طبیعتا مصرف این ترکیب فوق العاده، به رفع بسیاری از مشکلات کمک می کند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم؟ برای ترکیب این دو محصول خوشمزه و پرفایده، باید مقداری سیاه دانه نیم کوب شده را با عسل ترکیب کنید. توصیه متخصصین طب سنتی ترکیب کردن 1 واحد سیاه دانه با 3 واحد عسل است. یک معجون مقوی با سیاه دانه و عسل به وجود می آید که می تواند با طعم بی نظیر و طبع گرم خود، به رفع بسیاری از مشکلات بدن کمک کند. 
خواص سیاه دانه و عسل بسیار متنوع است. این معجون برای رفع مشکلات گوارشی، درمان دیابت، درمان نازایی و ناباروری مردان و زنان، رفع تنبلی تخمدان و ... موثر است. حتی این معجون به تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف کمک بسیار زیادی می کند. برای اینکه به پاسخ سوال خودتان در مورد اینکه سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم؟ برسید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم
بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

یکی از سوالات رایجی که از سوی افراد برای مصرف سیاه دانه و عسل پرسیده می شود، این است که بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل چه زمانی است؟ به طور کلی این معجون فوق العاده مقوی، می تواند برای هر زمانی مورد استفاده قرار گیرد و تقریبا می توان گفت که محدودیت خاصی برای مصرف آن در بازه های مختلف روز وجود ندارد. بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل بر اساس نوع خاصیت این ترکیب خوشمزه می تواند متفاوت باشد. اما در اکثر مواقع توصیه می شود که برای بهره مندی از خواص سیاه دانه و عسل، افراد به صورت ناشتا از این معجون استفاده کنند. 
بنابراین در پاسخ به سوال شما در مورد اینکه سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم؟ باید بگوییم که این معجون می تواند صبح ها به صورت ناشتا به اندازه 1 قاشق چای خوری مصرف شود. در بازه های زمانی مختلف روز نیز بسته به نظر پزشک متخصص طب سنتی، از این معجون استفاده کنید. در واقع اینکه چه زمانی سیاه دانه و عسل را مصرف نمایید، بستگی به شرایط جسمی و پزشکی شما دارد.

درمان زخم معده با سیاه دانه و عسل
 درمان زخم معده با عسل و سیاه دانه

زخم معده یکی از مشکلات رایج در سیستم گوارش است که می تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد. اگرچه در گذشته استرس و رژیم غذایی نامناسب را دلیل بروز این مشکل می دانستند، اما در حال حاضر مشخص شده است که هلیکوباکتر پیلوری می تواند مهم ترین دلیل برای زخم معده باشد. باکتری ذکر شده از طریق مصرف غذاهای آلوده وارد بدن می شود و متاسفانه سال ها در سیستم دستگاه گوارش باقی می ماند. اگرچه برخی از افراد این باکتری را در بدن خود دارند، ولی دچار زخم معده نمی شوند؛ اما درمان زخم معده ناشی از فعالیت این باکتری بسیار مهم است. 
سیاه دانه و عسل یک ترکیب بسیار مقوی است که می تواند به درمان زخم معده کمک کند. عسل به تنهایی به کاهش فعالیت هلیکوباکتر پیلوری کمک بسیار زیادی می کند. حال اگر سیاه دانه نیز به عسل اضافه شود، اثربخشی آن برای درمان زخم معده چندین برابر بهبود پیدا خواهد کرد. برای درمان زخم معده با عسل و سیاه دانه، می توانید این ترکیب مقوی را قبل از وعده های غذایی خودتان، یعنی به صورت ناشتا میل کنید. در این صورت اثربخشی این ترکیب برای درمان زخم معده و مشکلات گوارشی چندین برابر می شود. 
فراموش نکنید که عسل مانند یک پوشش محافظ در سیستم گوارش شما عمل می کند. به طوری که یک پوشش مناسب روی روده ها و معده قرار می دهد و باعث کاهش سوزش و درد در ناحیه معده و سیستم گوارش خواهد شد. طبق مطالعات انجام شده مشخص شد که سیاه دانه می تواند تا 80 درصد از ایجاد زخم معده جلوگیری کند. عسل نیز با اثرات درمانی خود، حدود 70 درصد تاثیر مثبت روی درمان زخم معده دارد.
 

درمان سردی رحم با سیاه دانه و عسل

به عقیده متخصصین طب سنتی، برخی از مشکلات رحمی بانوان به علت سردی رحم است. در قدیم نیز مادربزرگ ها به صورت تجربی تصور می کردند که اگر ناحیه رحم را گرم بگیرند، مشکل سردی رحم را برطرف کرده اند. پولیپ رحم در بانوان نشان دهنده این است که رحم آن ها دچار سردی شده و بهتر است که از خوراکی هایی با طبع گرم استفاده کنند. پولیپ در ناحیه رحم می تواند علت اصلی برای خونریزی های غیر طبیعی تناسلی در خانم ها باشد. رشد غیر طبیعی آندومتر و افزایش تعداد سلول های این ناحیه نیز می تواند ناشی از سردی رحم باشد. 
یکی از خواص سیاه دانه و عسل برای زنان، درمان سردی رحم است. در واقع خانم هایی که رحم سرد دارند، باید از مواد غذایی طبع گرم استفاده کنند و مصرف غذاهایی که طبع سرد دارند را به حداقل برسانند. مصرف گوشت های گرم، سبزیجات با طبع گرم و کاهش مصرف مواد غذایی سرد مانند لبنیات به کمک افراد می آید. یکی از ترکیبات توصیه شده برای درمان سردی رحم در بانوان، سیاه دانه و عسل است. برای این کار لازم است که یک واحد سیاه دانه نیم کوب شده با 3 واحد عسل با طبع گرم یا معتدل ترکیب شود و حداقل روزانه 1 قاشق مرباخوری از این معجون را میل کنند. سیاه دانه و عسل برای بارداری هم بسیار مناسب است که در مقاله دیگر به طور مفصل در مورد آن توضیح داده شده است.

درمان دیابت با سیاه دانه و عسل
 خواص سیاه دانه و عسل برای دیابت

دیابت نوع 2 یکی از بیماری های شایع در جهان است که متاسفانه این روزها بسیاری از مردم به این بیماری مبتلا هستند. این دیابت در اثر رژیم غذایی نامناسب و سابقه خانوادگی در افراد ایجاد می شود. سبک زندگی نامناسب و کم تحرک خانواده های ایرانی نیز باعث شده تا ریسک ابتلای نوجوانان و جوانان نیز به پیش دیابت افزایش پیدا کند. دوری از مصرف شیرینی ها و خوراکی های شیرین و به حداقل رساندن مصرف شکر برای درمان دیابت توصیه می شود. یکی از خواص سیاه دانه و عسل، درمان دیابت است. اگر می خواهید بدانید سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم تا به درمان دیابت کمک شود، همراه ما باشید. 
طبق مطالعات انجام شده، افرادی که روزانه 2 گرم سیاه دانه در روز مصرف کنند، می توانند میزان قند خون و هموگولبین گلیکوزیله را کاهش دهند. این خاصیت سیاه دانه به کمک افراد دیابتی می آید و به رفع مشکلات جسمی آن ها کمک بسیار زیادی می کند. علاوه بر این مشکل شده است که سیاه دانه باعث بهبود عملکرد سلول های بتا می شود و می تواند مقاومت انسولین را کاهش دهد. با کاهش مقاومت انسولین در بدن، می توان شاهد کاهش قند خون بود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری کرد.
اگرچه عسل یک ترکیب شیرین است و به عقیده برخی از افراد برای افراد دیابتی چندان مفید نیست، اما می توان گفت که ترکیب سیاه دانه و عسل به درمان دیابت کمک می کند. به ویژه اگر از عسل هایی استفاده کنید که باعث افزایش قند خون و سطح انسولین نمی شوند. با این حال افراد دیابتی به بهانه خاصیت سیاه دانه و عسل برای درمان دیابت، نباید بیش از اندازه از عسل استفاده کنند. 
 خواص سیاه دانه و عسل برای دیابت

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

سلامت زنان تاثیر بسیار زیادی روی سلامت خانواده و جامعه دارد. متاسفانه به دلیل فشارهای روحی و جسمی زیادی که روی زنان وجود دارد، روز به روز به شمار بانوان بیمار افزوده می شود. تغذیه درست و مناسب به درمان مشکلات زنان کمک بسیار زیادی می کند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم تا از خواص آن برای زنان بهره مند شویم؟ مصرف روزانه 1 قاشق مرباخوری از معجون دوسین برای بهره مندی از خواص آن کافیست. پس با ما همراه باشید تا شما را با خواص معجون سیاه دانه و عسل برای زنان آشنا کنیم. 

• افزایش شیر در دوران شیردهی: یکی از دغدغه های مادران، تغذیه فرزندان خودشان است. مصرف سیاه دانه و عسل در دوران شیردهی به افزایش شیر مادران کمک بسیار زیادی می کند و می تواند باعث افزایش قوای مادران شیرده نیز شود.
• پیشگیری از سرطان سینه: پیشگیری از سرطان سینه از جمله خواص سیاه دانه و عسل است. این نوع سرطان می تواند به دلیل فعالیت رادیکال های آزاد رخ بدهد. با خاصیت آنتی اکسیدانی عسل و سیاه دانه، می توان به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.
• کمک به درمان عفونت های زنانه: عفونت ادرار و واژن از جمله عفونت های زنانه هستند که می توان برای درمان آن ها از سیاه دانه و عسل کمک گرفت. ترکیب سیاه دانه و عسل به درمان عفونت زنانه کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
• کاهش دردهای قاعدگی: برای کاهش دردهای قاعدگی و ریلکس کردن در این دوران، می توانید از معجون دوسین استفاده کنید. این معجون خاصیت ریلکس کننده دارد و به رفع ضعف در دوران پریودی کمک بسیار زیادی می کند. به همین خاطر برای کاهش درد قاعدگی در هنگام پریود، می توانید روزانه سیاه دانه و عسل میل کنید.
• افزایش انقباضات رحمی: یکی از خواص سیاه دانه و عسل قاعده آوری بودن آن است که به دلیل افزایش انقباضات رحمی رخ می دهد. هر چقدر رحم راحت تر منقبض شود، قاعدگی نیز زودتر و راحت تر اتفاق می افتد. برای افزایش انقباضات رحمی می توانید از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید. البته باید توجه داشت که این ترکیب به دلیل این خاصیت برای بانوان باردار مفید نیست و باعث سقط جنین می شود.

درمان نازایی
 درمان نازایی با عسل طبیعی و سیاه دانه

در حالت عادی برای بارداری بانوان لازم است که یک تخمک آزاد شده از تخمدان های زن با اسپرم لقاح پیدا کند تا زن شاهد رشد جنین در رحم خود باشد. دلایل زیادی می توانند باعث ایجاد نازایی شوند. قطعا همانقدر که احتمال دارد زن دچار مشکل نازایی باشد، ممکن است مردان نیز با مشکل ناباروری مواجه باشند. بنابراین مصرف ترکیبات گیاهی کمک کننده برای درمان نازایی می تواند به زن و مرد برای درمان نازایی کمک بسیار زیادی کند. 

•  درمان نازایی زن با عسل و سیاه دانه

دلایل زیادی می توانند باعث ایجاد مشکل نازایی در زنان شوند که یکی از مهم ترین آن ها، آزاد نشدن تخمک های سالم از تخمدان های بانوان است. به طور طبیعی در بدن هر بانویی حدود 2 هفته پس از سیکل قاعدگی یک تخمک آزاد می شود که این تخمک می تواند با وجود اسپرم، بارور شود. در برخی از موارد بانوان با تنبلی تخمدان مواجه می شوند و قادر به آزادسازی تخمک سالم نیستند. همین موضوع باعث ایجاد نازایی در بانوان می شود. 
سیاه دانه و عسل یک ترکیب بسیار خوب برای درمان نازایی زنان است. در واقع این ترکیب می تواند به آزاد شدن تخمک های سالم و بارور شدن آن ها کمک بسیار زیادی می کند. از طرفی عسل و سیاه دانه به دلیل داشتن طبع گرم، میل جنسی در خانم ها را افزایش می دهد که این موضوع خود باعث افزایش احتمال بارداری در زنان می شود. 

• درمان نازایی مرد با عسل و سیاه دانه 

آقایان باید اسپرم قوی برای بارداری و لقاح داشته باشند. اما ممکن است در اثر افزایش سن، استرس و مشکلات روحی، تعداد اسپرم ها یا قدرت آن ها برای بارداری کاهش پیدا کند. همین موضوع روی بارداری زوجین تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای درمان نازایی مرد با عسل و سیاه دانه، باید حتما از ترکیب عسل و سیاه دانه نیم کوب شده استفاده کرد. 
آقایان می توانند از چند ماه قبل از بارداری، سیاه دانه و عسل را با یکدیگر ترکیب کنند و هر روز صبح ناشتا میل کنند. خانم ها نیز می توانند با میل کردن یک قاشق چایخوری از عسل و سیاه دانه در صبح ناشتا به همراه بانوان، به درمان نازایی خود کمک کنند و رابطه جنسی بهتری را نیز تجربه کنند. بنابراین اگر سوال شما این است که برای درمان نازایی، سیاه دانه و عسل را چگونه مصرف کنیم؟ می توانید حدود چند ماه قبل از بارداری برای درمان نازایی با این معجون قوی اقدام کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

ارسال رایگان

معجون دوسین

معجون دوسین یک داروی شناخته شده در طب سنتی است. متخصصان طب سنتی در درمان طیف وسیعی از بیماری های گوارشی از دوسین استفاده میکنند. علاوه بر خاصیت شگفت انگیز دوسین برای معده، این معجون برای افزایش سطح ایمنی بدن نیز توصیه می شود.

480,000 تومان

سوالات متداول:

سیاه دانه باید حتما نیم کوب یا آسیاب شود و برای جلوگیری از اکسید شدن آن، باید حتما با عسل طبیعی مخلوط شود
برای بهره بردن از خواص این معجون توصیه می شود تا از عسل های طبیعی استفاده شود
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.