خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری چیست

طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که اگر این معجون به مقدار درست و در زمان صحیح مصرف نشود به هیچ عنوان تاثیر ......

درخواست مشاوره: خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری چیست

معجون سیاه دانه و عسل یکی از معجون های مغذی است که از قدیم به همه افراد توصیه می شود. این معجون که از ترکیب سیاه دانه پودر شده با عسل به وجود می آید، می تواند برای زنان خواص بسیار زیادی داشته باشد. برای درمان نازایی و پسردار شدن، می توان از معجون دوسین یا همان سیاه دانه و عسل استفاده کرد. طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که اگر این معجون به مقدار درست و در زمان صحیح مصرف نشود، تاثیری روی سلامت باروری بانوان و آقایان نخواهد داشت. برای آشنایی با طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری، بهترین زمان مصرف برای این معجون و همچنین ممنوعیت مصرف آن، این مقاله را تا انتها بخوانید. 

خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری

خواص عسل برای زنان

عسل یکی از بهترین ترکیبات مغذی است که می توان برای درمان مشکلات جسمی در زنان مورد استفاده قرار گیرد. مصرف منظم عسل به صورت ناشتا و درمانی، به رفع برخی از مشکلات جنسی و جسمی بانوان کمک بسیار زیادی می کند. از جمله خواص عسل برای زنان که باید با آن ها آشنا باشید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کاهش دردهای قاعدگی 

دردهای قاعدگی به دلیل التهاب در بدن رخ می دهند. می توان برای کاهش دردهای ایجاد شده در دوران قاعدگی از سیاه دانه و عسل استفاده کرد. عسل به دلیل داشتن ترکیبات مغذی می تواند مرحم بسیار خوبی برای دردهای شکمی ناشی از قاعدگی باشد.

• درمان عفونت قارچی

عسل به دلیل داشتن ترکیبات ضد عفونی کننده، می تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت در بانوان کمک کند. اگرچه مصرف عسل برای درمان عفونت های قارچی در واژن چندان متداول نیست. اما به نظر می رسد که این ترکیب می تواند به عنوان یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای رفع این مشکل شناخته شود. یکی از بهترین ترکیبات برای درمان عفونت قارچی در بانوان، ترکیب عسل و دارچین است. این ترکیب به خوبی می تواند به درمان عفونت های قارچی و پیشگیری از ابتلا به این نوع عفونت جلوگیری کند.

• کاهش احتمال عفونت مجاری ادرار 

زنان می توانند برای درمان عفونت مجاری ادرار، از عسل استفاده کنند. خواص عسل برای رفع این مشکل به اثبات نرسیده است، اما به نظر می رسد بانوان زیادی با این روش توانسته اند به تسکین عفونت مجاری ادرار خود کمک کنند. مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان شربت عسل می تواند به کاهش احتمال عفونت مجاری ادرار کمک بسیار زیادی کند. 

• افزایش میل جنسی 

ممکن است در اثر افزایش سن، استرس و مشکلات جسمی مختلف، سطح میل جنسی بانوان پایین بیاید. این موضوع روی کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی افراد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. یکی از خواص عسل برای زنان، تقویت میل جنسی است. بانوانی که نمی توانند مانند گذشته از رابطه جنسی خود لذت ببرند یا انگیزه ای برای انجام این کار ندارند، می توانند با مصرف عسل های طبع گرم میل جنسی را در خودشان افزایش دهند. 

• کمک به رفع لکه بینی 

لکه بینی در سیکل قاعدگی برای بسیاری از افراد رخ می دهد. این مشکل می تواند به دلیل یائسگی و یا شرایط جسمی نامناسب بانوان باشد. خونریزی بیش از حد و لکه بینی با کمک عسل قابل رفع هستند. کافیست که افراد روزانه یک لیوان آب هویج را با 1 قاشق عسل مخلوط کنند و میل نمایند. 

• کمک به درمان عفونت رحم 

از جمله خواص عسل برای زنان، می توان به درمان عفونت رحم اشاره کرد. عسل به دلیل داشتن ترکیبات ضد عفونی کننده، به درمان عفونت رحم کمک بسیار زیادی می کند. کافیست که افراد روزانه مقداری عسل را میل کنند تا از خواص بی شمار آن برای بهبود مشکلات رحمی بهره مند شوند. 

• کمک به افزایش قوای جسمی در حین پریودی

ضعف در دوران پریودی می تواند برای بسیاری از افراد آسیب زا باشد. عسل به دلیل داشتن ترکیبات مغذی می تواند تاثیر زیادی روی افزایش قوای جسمی داشته باشد. به طوری که افراد پس از مصرف عسل، احساس ضعف کمتری دارند. می توان در کنار عسل از مغزیجات مفید نیز برای رفع ضعف بدنی استفاده نمود. 

طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری
 خواص سیاه دانه و عسل برای زنان


قبل از توضیح در مورد طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری، باید خواص این معجون را توضیح دهیم. عسل طبیعی یکی از بهترین ترکیباتی است که در طب سنتی برای زنان توصیه شده است. عسل به واسطه داشتن ترکیبات مغذی می توان برای رفع عفونت، افزایش میل جنسی و همچنین کاهش دردهای قاعدگی موثر باشد. حال اگر به عسل طبیعی، سیاه دانه نیز اضافه شود؛ یک معجون بسیار قوی و پرفایده برای زنان تهیه خواهد شد. خواص سیاه دانه و عسل برای زنان بسیار متنوع است. یکی از مهم ترین خواص این معجون که باعث محبوبیت آن در زوج های جوان شده است، درمان مشکلات ناباروری در زنان است. علاوه بر این، این معجون می تواند به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند و باعث رفع مشکل نامنظم شدن چرخه قاعدگی شود. 
ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند به عنوان یک مکمل تقویتی برای باروری بانوان عمل کند. افرادی که به دنبال یک رژیم مقوی قبل از بارداری هستند تا احتمال بارداری را افزایش دهند، می توانند با توجه به طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری، از این معجون مغذی استفاده کنند و از خواص آن بهره مند شوند. بنابراین از جمله خواص سیاه دانه و عسل برای زنان را می توان به صورت زیر بیان کرد:

•    معجون دوسین باعث افزایش احتمال بارداری در خانم ها می شود. 
•    برای کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک، می توان از سیاه دانه و عسل استفاده کرد. 
•    سیاه دانه موجود در معجون دوسین، باعث کاهش علائم تنبلی تخمدان می شود و به بهبود بارداری بانوان دارای این مشکل کمک می کند. 
•    برای تقویت تخمدان ها می توان از سیاه دانه و عسل در بازه زمانی طولانی استفاده کرد. 
•    سیاه دانه و عسل باعث کاهش التهاب در بدن و نازایی ناشی از آن می شوند. 
•    به دلیل وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی در سیاه دانه و عسل، این معجون به کاهش احتمال سرطان در بانوان کمک می کند. 

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان
 طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری

برای بهره مندی از خواص دوسین، باید حتما با طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری آشنا شوید. بانوان و آقایان هر دو می توانند برای افزایش احتمال بارداری، از سیاه دانه و عسل استفاده کنند. برای این کار حتما باید سیاه دانه کوبیده شود و پودر آن به عسل اضافه گردد. برای اینکه از خواص بی نظیر سیاه دانه بهره مند شوید، باید سیاه دانه را بکوبید. سپس 1 واحد سیاه دانه را با 3 واحد عسل ترکیب کنید تا یک معجون قوی و پرفایده داشته باشید. 
سیاه دانه پودر شده نباید در مجاورت هوا قرار بگیرد. چرا که مشخص شده است با اکسید شدن سیاه دانه در معرض هوا، احتمال اینکه خواص آن از دست برود، وجود دارد. بنابراین حتما باید پس از اینکه سیاه دانه را آسیاب کردید، به عسل اضافه کنید تا بتوانید از خواص آن بهره مند شوید. نکته مهم دیگر اینکه هر یک از افراد می توانند بر اساس مزاج خود، از طبع های متفاوت عسل استفاده کنند. برخی از عسل ها دارای طبع گرم، برخی دارای طبع معتدل و برخی دارای طبع سرد هستند. به دلیل اینکه طبع سیاه دانه گرم است، توصیه می شود که از عسل معتدل برای تهیه این معجون استفاده شود. 
طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری پس از تهیه معجون بسیار ساده است. شما می توانید هر روز چند قاشق مرباخوری از این معجون را بدون نیاز به حل کردن در آب، به صورت مستقیم میل کنید. طعم بی نظیر این معجون، یکی از مهم ترین مزیت های آن محسوب می شود.

زمان مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد طریقه مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری به آن توجه داشته باشید، زمان مصرف سیاه دانه و عسل است. بسته به هدف شما برای مصرف سیاه دانه و عسل، زمان مصرف آن نیز می تواند متفاوت باشد. به عقیده پزشکان طب سنتی، بانوانی که برای افزایش احتمال بارداری خود قصد مصرف این معجون را دارند، می توانند روزانه 2 الی 3 قاشق مرباخوری از این معجون را مصرف کنند و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند. 
بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل برای بارداری، مصرف این معجون از روز دوم قاعدگی تا روز دوازدهم سیکل است. خاصیت سیاه دانه و عسل برای باردای زمانی مشخص می شود که افراد این معجون را به صورت ناشتا میل کنند. با این حال می توان این معجون را دو ساعت بعد از غذا نیز میل کرد. 

ممنوعیت مصرف سیاه دانه و عسل بعد از بارداری


تمامی خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری و پسردار شدن، برای زمانی است که از این معجون قبل از بارداری استفاده کنید. سیاه دانه و عسل یک ترکیب قوی برای تخمک گذاری بهتر و افزایش احتمال بارداری است. به شرطی که در زمان مناسب و با توجه به احتیاط مصرف، مورد استفاده قرار گیرد. مصرف سیاه دانه و عسل بعد از بارداری به هیچ وجه به بانوان توصیه نمی شود. 
معجون سیاه دانه و عسل یک ترکیب منقبض کننده رحم است که می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. به همین خاطر اگر بانوان در دوران بارداری از این معجون استفاده کنند، ممکن است با مشکل سقط جنین مواجه شوند و یا خطر آن را در بدن خود افزایش دهند. علاوه بر سیاه دانه و عسل، باید برای مصرف هر ترکیب گیاهی دیگری در حین بارداری با پزشک متخصص مشورت کنید. چرا که ممکن است برخی از گیاهان دارویی ممنوعیت مصرف در بارداری داشته باشند.

تاثیر سیاه دانه و عسل برای بارداری پسر
 

تاثیر سیاه دانه و عسل برای بارداری پسر 

برخی از افراد تصور می کنند که تعیین جنسیت پسر یا دختر برعهده مادر است. اما طبق علم بروز، این مردان هستند که جنسیت جنین را تعیین می کنند. بنابراین، اینکه مصرف سیاه دانه و عسل را برای بانوان جهت بارداری پسر پیشنهاد کنیم، کاملا اشتباه است. این آقایان هستند که باید برای افزایش احتمال بارداری پسر اقدام به مصرف ترکیبات مغذی برای پسردار شدن کنند. اگرچه روش های نوین و هزینه بری برای پسردار شدن وجود دارند؛ اما طب سنتی نیز تدابیری را برای افزایش احتمال پسردار شدن اندیشیده است که می توان از آن ها کمک گرفت. 
سیاه دانه و عسل یک ترکیب بسیار مقوی برای آقایان محسوب می شوند. آقایانی که به دلیل کمبود تعداد اسپرم در مایع منی خود، نمی توانند برای بارداری همسر خود اقدام کنند؛ می توانند از سیاه دانه و عسل برای بارداری کمک بگیرند. علاوه بر این، این ترکیب با تقویت اسپرم در آقایان می تواند احتمال پسردار شدن زوجین را افزایش دهد. بنابراین برای اینکه از خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری پسر بهره مند شوید، باید حتما قبل از اقدام به بارداری، این معجون برای افراد مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان از خواص بی نظیر آن بهره مند شد.

تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری

یکی از دلایلی که باعث می شود بانوان قادر به بارداری نباشند، ضعیف شدن تخمک و یا عدم آزاد شدن آن در طول سیکل قاعدگی است. به طور معمول در هر ماه و حدود 2 هفته پس از قاعدگی، یک تخمک از تخمدان های بانوان آزاد می شود. اگر این تخمک با اسپرم لقاح پیدا کند، جنین تشکیل شده و بانوان باردار می شوند. در صورت عدم آزاد شدن تخمک در بدن بانوان، عملا امکان بارداری وجود ندارد. بنابراین در مواقعی که بتوان با گیاهان دارویی و ترکیبات قوی تخمک گذاری بانوان را تقویت کرد، می توان شاهد رفع مشکل نازایی در بانوان بود. 
اگرچه خواص سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری به صورت قطعی و صد درصدی نیستند، اما به دلیل اینکه سیاه دانه دارای اسید فولیک و آهن است، می تواند به تقویت تخمک گذاری در بانوان کمک کند. مصرف سیاه دانه و عسل باعث تقویت تخمک آزاد شده در بانوان شده و احتمال بارداری در بانوان عزیز را افزایش می دهد. این معجون طبع بسیار گرمی دارد و برای خانم هایی که از سردی مزاج رنج می برند، بسیار مفید است. البته بسته به طبع عسل، طبع معجون دوسین برای بانوان نیز مشخص می شود. 
با توجه به تاثیر سیاه دانه و عسل بر تخمک گذاری، مصرف این ترکیب قبل از بارداری به بانوان توصیه می شود. در این صورت میل جنسی بانوان نیز افزایش پیدا کرده و احتمال بارداری چندین برابر می شود. البته باید توجه داشت که مصرف ترکیبات مغذی در طب سنتی باید به صورت دوره ای و در مدت زمان طولانی انجام شود تا بتوان شاهد اثربخشی آن ها بود. 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

ارسال رایگان

معجون دوسین

معجون دوسین یک داروی شناخته شده در طب سنتی است. متخصصان طب سنتی در درمان طیف وسیعی از بیماری های گوارشی از دوسین استفاده میکنند. علاوه بر خاصیت شگفت انگیز دوسین برای معده، این معجون برای افزایش سطح ایمنی بدن نیز توصیه می شود.

480,000 تومان

سوالات متداول:

خیر خواص سیاه دانه زمانی آزاد می شود که به صورت آسیاب شده یا نیم کوب شده مصرف شود
زیرا سیاه دانه بعد از نیم کوب یا آسیاب شدن در معرض هوا اکسید شده و خواص خود را ازدست می دهد و برای حفظ خواص آن باید حتما داخل عسل ریخته شود زیرا عسل از رشد باکتری جلوگیری میکند
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.