درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل

عسل طبیعی می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود. از این رو درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل با توجه به خواص متنوع عسل امکان پذیر است.  

درخواست مشاوره: درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل

اگر شما هم در طول روز احساس ترش مزگی در دهان دارید و سوزش در ناحیه سر دل، کلافه تان کرده است؛ احتمالا با رفلاکس معده مواجه شده اید. درمان ترش کردن معده می تواند از نسخه های خانگی تا داروهای شیمیایی مختلف متفاوت باشد. عسل یکی از بهترین ترکیباتی است که می تواند برای درمان مشکل رفلاکس و بسیاری از مشکلات دیگر معده و سیستم گوارش استفاده شود. درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل نیازمند بررسی مداوم عسل است. همچنین باید حتما از عسل های طبیعی موجود در بازار برای درمان ترش کردن معده خودتان استفاده کنید. با توجه به فواید عسل طبیعی برای معده، مصرف آن به همه افرادی که ممنوعیتی برای مصرف عسل ندارند، توصیه می شود. اما اگر می خواهید بیشتر با فواید عسل برای معده و نحوه درمان رفلاکس آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

برای دریافت مشاوره رایگان کلمه (( رفلاکس معده )) رو به شماره (( 09192806454 )) پیامک بفرمایید تا کارشناس اصل خونه با شما تماس بگیرد.

درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل

رفلاکس معده چیست؟

رفلاکس معده در واقع یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در آن اسید معده به سمت مری حرکت می کند. در واقع، محتویات معده از طریق لوله اتصال معروف به مری در جهت اشتباه از معده به گلو می روند و باعث ایجاد سوزش در گلو، طعم ترش و همچنین درد در ناحیه بالای معده می شوند. علائم رفلاکس معده معمولا بعد از غذا خوردن یا دراز کشیدن تشدید پیدا می کنند. اگر داروهای بدون نسخه علائم رفلاکس معده را کاهش ندهند، بهتر است که از درمان های طبیعی نیز در کنار آن ها استفاده کنید. 

درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل

فواید عسل طبیعی برای معده بیشتر تجربی مورد بررسی قرار گرفته اند. تحقیقات کمی در مورد خواص عسل برای درمان رفلاکس معده انجام شده اند. با این حال با وجود اینکه مطالعات کمی در مورد درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل وجود دارند، می توان گفت که عسل با خواص بی شمار و تاثیرات مثبتی که روی سیستم گوارش دارد، روی رفلاکس معده بی تاثیر نیست. 
داروهای مختلفی در بازار موجود دارند که می توانند با خنثی کردن اسید معده و یا ایجاد سد برای جلوگیری از بالا آمدن اسید معده به مری، از بروز این مشکل جلوگیری کنند. عسل نیز با همین خواص مشابه، می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود. از این رو درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل با توجه به خواص متنوع عسل امکان پذیر است. 

نحوه درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل

 

برای دریافت مشاوره رایگان کلمه (( رفلاکس معده )) رو به شماره (( 09192806454 )) پیامک بفرمایید تا کارشناس اصل خونه با شما تماس بگیرد.

خواص عسل برای رفلاکس معده

خواص عسل آویشن برای معده و سایر عسل های طبیعی، باعث شده تا بتوان عسل را به عنوان یک درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی شناخت. عسل حاوی ترکیبات مغذی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین مواد مغذی مورد نیاز و افزایش انرژی، نقش مهمی را در سلامت سیستم گوارش برعهده دارند. در ادامه مقاله به خواص عسل برای رفلاکس معده و نقش آن اشاره می کنیم. 


• خنثی کننده اسید معده

یکی از مهم ترین خواص عسل برای رفلاکس معده، خنثی کردن اسید معده است. اسید معده دارای pH حدود 1.5 تا 2 است. آنتی اسیدها می توانند اسید معده را به 3.5 یا بالاتر برسانند و باعث کاهش اسیدیته اسید معده شوند. به همین احساس سوزش در ناحیه معده شما با کاهش اسیدیته به حداقل می رسد. عسل به دلیل اینکه دارای pH 3.2 تا 4.5 است، می تواند به کاهش اسیدیته معده کمک بسیار زیادی کند. 

• ایجاد مانع فیزیکی

عسل دارای ماهیت ویسکوز (غلیظ) است و می تواند عملکردی مشابه با آلژینات ها داشته باشد. به همین خاطر عسل طبیعی می تواند یک پوشش روی لایه داخلی مری و معده ایجاد کند و از برگشت اسید معده به مری جلوگیری نماید. بنابراین، با وجود اینکه عسل طبیعی می تواند یک مانع فیزیکی ایجاد کند، تاثیر مثبتی روی رفلاکس معده خواهد داشت.

• ایجاد پوشش محافظ 

اسید معده می تواند به پوشش مری افراد مبتلا به رفلاکس معده آسیب بسیار زیادی وارد کند. پپسین آنزیمی است که اسید تولید می کند تا مواد غذایی بتوانند با اسید به خوبی هضم شوند. در مقایسه با آب، عسل مایعی بسیار چسبناک است و می تواند باعث کاهش جریان اسید شود. این یعنی اینکه عسل می تواند غشای مخاطی مری را بپوشاند و یک لایه محافظ ایجاد کند. علاوه بر این، عسل می تواند باعث محافظت از سلول ها شود و از آسیب به آن ها جلوگیری کند. به همین خاطر احتمال آسیب به مری و سلول های سیستم گوارش به حداقل می رسد.


• بهبود پوشش روی مری

آسیب به مری می تواند به دلیل رفلاکس های طولانی اتفاق بیفتد و خطرات زیادی را به همراه داشته باشند. توانایی عسل در التیام مری هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است، اما به هر حال به نظر می رسد که عسل می تواند مری آسیب دیده در اثر رفلاکس را ترمیم کند و باعث کاهش سوزش در ناحیه مری شود.

• ترمیم زخم 

درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل با کمک خاصیت ترمیم زخمی عسل نیز امکان پذیر است. عسل دارای اثر ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. این ماده مغذی می تواند باعث ترویج عروق خونی جدید شده و رشد سلولی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر بافت های آسیب دیده معده و مری می توانند با کمک عسل بهبود پیدا کنند. علاوه بر این، در صورتی که زخم معده به همراه اسید وجود داشته باشد، می توان آن را با کمک عسل درمان کرد.

خواص عسل برای رفلاکس معده

 

برای دریافت مشاوره رایگان کلمه (( رفلاکس معده)) رو به شماره (( 09192806454 )) پیامک بفرمایید تا کارشناس اصل خونه با شما تماس بگیرد.

خواص عسل آویشن برای معده

عسل آویشن یکی از بهترین عسل های گیاهی است که از گیاهی با همین نام تولید می شود. عسل آویشن معمولا رنگ نارنجی رنگ داشته و بوی آویشن در آن احساس می شود. طعم عسل آویشن آنقدر لذیذ است که بسیاری از افراد آن را برای مصرف روزانه انتخاب می کنند. با این حال به غیر از طعم و مزه بی نظیر عسل آویشن باید به خواص آن نیز توجه داشت. خواص آویشن برای معده و سیستم گوارش ایجاب می کند که این عسل را به صورت روزانه و ناشتا میل کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. 
آویشن دارای ویتامین های آنتی اکسیدان از جمله ویتامین سی و ویتامین E است. خاصیت ضد باکتریایی عسل آویشن بسیار زیاد بوده که باعث می شود بتوانید مشکلات سیستم گوارش و معده را با کمک آن برطرف کنید. برای درمان زخم معده و رفلاکس، استفاده از این عسل توصیه می شود. اگر می خواهید یک عسل مقوی برای مشکلات معده خودتان بخرید، حتما عسل آویشن طبیعی را در سبد خرید خودتان قرار دهید. چرا که این عسل نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا می کند.


نحوه استفاده از عسل برای درمان رفلاکس معده 

اگر با توجه به خواص عسل طبیعی برای رفلاکس معده قصد مصرف آن را دارید، باید بدانید که عسل باید به صورت درمانی مورد استفاده قرار گیرد، نه خوراکی. بسیار دیده شده است که افراد عسل را به همراه صبحانه میل می کنند، ولی اگر می خواهید درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل را انجام دهید، توصیه می کنیم که حتما عسل را به صورت ناشتا مورد استفاده قرار دهید. 
میل کردن روزانه 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی به شما برای درمان رفلاکس معده و سوزش سردل کمک می کند. اگر تمایل ندارید عسل را به تنهایی مصرف کنید، کافیست که آن را به مقداری آب جوش یا آب ولرم اضافه کنید و از خواص عسل برای درمان رفلاکس معده بهره مند شوید. دقت کنید که روزانه یک تا دو بار مصرف عسل به تسکین سوزش کمک می کند و نیازی به مصرف بیش از این اندازه از عسل نیست.
بهتر است که تا یک ساعت بعد از مصرف عسل جهت درمان رفلاکس معده از ماده های غذایی دیگر استفاده نکنید. در این صورت عسل فرصت بیشتری دارد که اثربخشی خود را بگذارد. می توانید در کنار عسل از سایر گیاهان دارویی مانند پودر گل محمدی نیز استفاده کنید تا معده درد و سوزش مری شما به حداقل برسد. مزه مزه کردن عسل در صبح ناشتا تاثیر بهتری نسبت به مصرف عسل با آب و آب جوش دارد.

نحوه استفاده از عسل برای درمان رفلاکس معده

احتیاط مصرف عسل برای درمان رفلاکس معده 

با وجود اینکه مصرف عسل برای درمان رفلاکس معده توصیه می شود، اما باید برای انجام این کار احتیاط داشته باشید. دقت کنید که کودکان زیر 2 سال مجاز به مصرف عسل نیستند. از طرفی افرادی که به عسل حساسیت دارند نیز نباید از آن استفاده کنند. عسل غیر طبیعی می تواند برای افراد دیابتی مضر باشد. البته برخی از عسل های موجود در بازار دارای درصد ساکارز پایین تری اند که برای افراد دیابتی انتخاب خوبی اند. ولی افرادی که نوسان قند خون را تجربه می کنند، باید با احتیاط بیشتری از عسل استفاده کنند یا حتما از اصل بودن عسل مطمئن باشند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد درمان صددرصد رفلاکس معده با عسل صحبت کردیم. عسل می تواند با ایجاد مانع فیزیکی، خنثی کردن اسید معده و بهبود پوشش روی مری علائم بازگشت اسید معده را کاهش دهد. با مصرف مقداری عسل طبیعی، می توانید در طول روز احساس بهتری داشته باشید. در صورت نیاز به درمان رفلاکس معده، کافیست که از سایت اصل خونه بهترین عسل مورد نظر خودتان را سفارش دهید. همه عسل های اصل خونه برای معده مفید هستند، اما عسل آویشن به دلیل داشتن اثربخشی آویشن تاثیر مثبت تری را روی رفلاکس معده نشان می دهد. می توانید جهت خرید عسل طبیعی برای عفونت معده از طریق سایت اصل خونه اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان کلمه (( رفلاکس معده )) رو به شماره (( 09192806454 )) پیامک بفرمایید تا کارشناس اصل خونه با شما تماس بگیرد.

 

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.