عسل طبیعی چند درصد قند دارد+ بررسی علمی میزان قند عسل

عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟ آیا عسل قند خون را بالا میبرد؟ یک قاشق عسل چقدر قند دارد؟ مقایسه قند عسل طبیعی با سایر شیرین‌کننده‌ها ....

درخواست مشاوره: عسل طبیعی چند درصد قند دارد+ بررسی علمی میزان قند عسل

عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟ این سوال مهم دغدغه آن دسته از کسانی است که قصد خرید عسل را دارند. عسل جزو آن دسته از مواد غذایی است که به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان ها برای سلامتی مفید می باشد. زنبور عسل با نشستن بر روی گل و گرفتن شهد آن، مایعی تولید می کند که به آن عسل گفته می شود. اگر این عسل بدون هیچ گونه فیلتراسیونی در اختیار خریدار قرار گیرد به آن عسل طبیعی و خام گفته می شود. انواع عسل هایی که در فروشگاه ها موجود می باشند، عسل های پاستوریزه هستند. این نوع عسل ها در مراحل مختلف، حرارت می بینند و در نهایت در اختیار خریداران قرار می گیرند. جهت خرید توصیه می شود که عسل های خام را مدنظر قرار دهید، زیرا قند موجود در این عسل ها طبیعی می باشد. 

قند عسل طبیعی چقدر است

نکته مهمی که باید دانست در رابطه با میزان قند موجود در ترکیبات عسل های طبیعی است. این محتوا از این رو تهیه شده است تا در رابطه با سوال ((عسل طبیعی چند درصد قند دارد)) به یک پاسخ جامع و کامل دست یابیم. در ادامه در رابطه با این موضوع به طور کامل صحبت خواهد شد.

آیا عسل قند خون را بالا میبرد؟

یکی از مهمترین سوالات این است که عسل طبیعی چند درصد قند دارد. این سوال برای آن دسته از افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند، اهمیت ویژه ای دارد. تحقیقات متعددی در رابطه با عسل به عمل آمده است که از جمله مهمترین آنها می توان به مزایای بی نظیر این ماده ارزشمند غذایی برای افراد دیابتی اشاره نمود. عسل، جایگزین خوبی برای قند یا شکر به شمار می رود. بدن افراد دیابتی قادر به تولید انسولین نمی باشد. در این شرایط، میزان قند خون بدن از حد طبیعی خود فراتر می رود. در صورت عدم کنترل قند خون، امکان بروز عوارض شدید از جمله از دست دادن بینایی و از بین رفتن کلیه ها در افراد دیابتی وجود دارد. 

راهنمای خرید عسل طبیعی

عسل طبیعی به دلیل عدم برخورداری از انواع شیرین کننده ها برای افراد دیابتی می تواند گزینه مناسبی باشد. به هر حال، ضرر استفاده از عسل های طبیعی بسیار کمتر از عسل های تقلبی می باشد. در ترکیبات عسل های تقلبی از انواع شیرین کننده ها استفاده شده است. در صورتی که از عسل های طبیعی در حد تعادل استفاده شود، قند خون افراد دیابتی بالا نمی رود. هیچ نوع عسلی در دنیا وجود ندارد که در ترکیبات آن، قند طبیعی موجود نباشد. عسل های طبیعی و مرغوب، عسل هایی هستند که درصد بسیار پایینی از ساکارز در ترکیبات آنها وجود دارند. اگر درصد ساکارز موجود در عسل بالاتر از 2 درصد باشد، نشان دهنده نامرغوب و غیرطبیعی بودن آن است. 

یک قاشق عسل چقدر قند دارد؟

عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟ جهت پاسخگویی به این سوال باید در رابطه با ترکیبات موجود در عسل های طبیعی اطلاعات کسب کرد. عسل طبیعی حاوی قند می باشد، اما درصد آن بسیار کمتر از قندهای موجود در عسل های بی کیفیت است. 
اینکه بدانید عسل طبیعی چند درصد قند دارد موضوع بسیار مهمی است، زیرا می توانید در رابطه با ترکیبات موجود در این ماده غذایی اطلاعات بیشتری کسب نمایید. در ترکیبات عسل های طبیعی، قندهای فروکتوز و گلوکز وجود دارند. این نوع قندهای موجود در عسل های طبیعی، زود اشباع می شوند. مصرف عسل طبیعی به دلیل قابلیت زود هضم شدن قندهای موجود در ترکیبات آن، نمی تواند برای سلامتی خطری داشته باشد. 

مزایای استفاده از عسل طبیعی

 مزایای استفاده از عسل طبیعی

در فرایند تولید عسل توسط زنبورها، قندهایی تولید می شود که قابلیت هضم بالایی دارند. به همین خاطر است که توصیه می شود افراد دیابتی به جای انواع شیرین کننده ها از عسل های طبیعی استفاده کنند. فرایند زود هضم بودن قند عسل طبیعی در مقایسه با عسل های تقلبی بسیار بالا است. قند ساکارز از جمله اصلی ترین قندهایی است که در ترکیبات عسل های تقلبی با درصد بالا وجود دارند. در ترکیبات عسل های خام، درصد بالایی از قندهای طبیعی (گلوکز و فروکتوز) وجود دارد. 
جهت پاسخگویی به سوال ((عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟)) باید ترکیبات موجود در آن را بررسی کرد. در یک قاشق عسل، باید درصد قند طبیعی (گلوکز و فروکتوز) بسیار بالا باشد. ساکارز موجود در عسل های طبیعی باید درصد بسیاری پایینی (کمتر از 5 درصد) داشته باشد.    
ترکیبات عسل طبیعی: نگاهی به مواد مغذی و قندها
در رابطه با این سوال که عسل طبیعی چند درصد قند دارد، نمی توان به طور کلی اظهار نظر کرد. در جملات پیشین بیان شد که در ترکیبات عسل طبیعی، قند وجود دارد. در واقع در هیچ کجای دنیا عسل بدون قند یافت نمی شود. نکته مهم این است که در ترکیبات عسل های طبیعی، چند درصد قند خالص وجود دارد. در رابطه با ترکیبات موجود در عسل تحقیقات زیادی به عمل آمده است. تمام این تحقیقات حاکی از آن است که عسل های طبیعی حاوی درصد بالایی از قندهای مفید (فروکتوز و گلوکز)، آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها برای بدن می باشند. البته درصد آب موجود در ترکیبات عسل های طبیعی بسیار پایین است. 

مزایای استفاده از عسل طبیعی
 

ترکیبات موجود در عسل طبیعی

عسل ها با توجه به ترکیباتی که دارند در بازار به انواع مختلفی تقسیم می شوند. قندهای موجود در عسل طبیعی، قابلیت هضم بالایی دارند و به همین خاطر باعث افزایش قند خون بدن نمی شوند. افراد دیابتی می توانند به جای انواع شیرین کننده ها از عسل های طبیعی و مرغوب استفاده کنند. در ترکیبات عسل های تقلبی درصد بالایی از ساکارز وجود دارد. درصد بالای این نوع قند در ترکیبات عسل نشان دهنده نامرغوب بودن آن است. مصرف این نوع عسل می تواند قند خون بدن را افزایش دهد. بر طبق استاندارد جهانی، درصد ساکارز موجود در عسل های طبیعی باید کمتر از 5 یا 2 درصد باشد. به همین خاطر توصیه می شود که افراد دیابتی و یا آن دسته از افرادی که برای سلامتی خود اهمیت زیادی قائل هستند، به دنبال تهیه عسل طبیعی از زنبورداران محلی یا مراکز معتبر باشند.  

تفاوت قندهای موجود در عسل طبیعی و قندهای افزودنی

تا به اینجای محتوا در رابطه با سوال ((عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟)) به طور جامع صحبت شد. نکته مهم در رابطه با تفاوت قند موجود در عسل طبیعی و تقلبی است. قندهای موجود در عسل های طبیعی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند. قندهای افزودنی (قندهای مصنوعی) ارزش تغذیه ای ندارند. در ترکیبات عسل های طبیعی، قندهای مفید از جمله فروکتوز و گلوکز وجود دارند که درصدهای مختلفی را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال، برخی از عسل های طبیعی از فروکتوز بالاتری در مقایسه با سایر عسل های طبیعی برخوردار هستند. در حالی که برخی از عسل های طبیعی، گلوکز بیشتری در مقایسه با سایر عسل های طبیعی دارند. 
 

نکات مهمی که باید قبل از خرید عسل طبیعی دانست

به همین خاطر است که برخی از عسل ها در مقایسه با سایر عسل های موجود در بازار، شیرینی زیادی دارند و حتی شکرک می زنند. دلیل این امر را می توان درصد بالای فروکتوز در ترکیبات برخی از عسل ها دانست. عسل هایی که درصد بالایی از ساکارز در ترکیبات آنها وجود دارند عسل های تقلبی هستند، زیرا در تولید آنها از قندهای افزودنی استفاده شده است. جهت بهره مندی از خواص بی نظیر عسل، بهتر است که نوع طبیعی آن را از طریق فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.  

نکات مهمی که باید قبل از خرید عسل طبیعی دانست

مقایسه قند عسل طبیعی با سایر شیرین‌کننده‌ها

عسل، یک نوع ماده غذایی ارزشمندی است که می توان از آن به جای شکر یا قند استفاده کرد. تحقیقات حاکی از آن است که در ترکیبات عسل انواع مختلفی از قندها وجود دارد. این نوع قندها دارای ارزش غذایی بالایی هستند. علاوه بر قند، در ترکیبات عسل انواع مواد معدنی و ویتامین هایی موجود می باشند که می توانند در درمان بسیاری از بیماری ها مفید واقع شوند. به جای استفاده از شیرین کننده های غیرمجاز (قند و شکر) می توان از عسل طبیعی استفاده نمود. 

در ترکیبات عسل طبیعی و شیرین کننده ها از قندهای مختلفی استفاده شده است. درصد ساکارز موجود در شیرین کننده هایی نظیر: قند یا شکر، بسیار بالا است. در ترکیبات عسل های طبیعی از قندهای مفید با قابلیت هضم آسان استفاده شده است. در عسل های طبیعی، قند ساکارز در میزان بسیار کم وجود دارد. به همین دلیل است که عسل های طبیعی از لحاظ ارزش غذایی دارای خواص بیشتری در مقایسه با سایر شیرین کننده ها هستند. 

مصرف عسل طبیعی به دلیل برخورداری از قندهای زود هضم می تواند برای افراد دیابتی بسیار مفید باشد. از سوی دیگر، قندهایی که در ترکیبات عسل های طبیعی به کار رفته اند نقش مهمی را در تامین انرژی مورد نیاز بدن بر عهده دارند. قند موجود در عسل های طبیعی به هیچ عنوان مضر نمی باشد. تحقیقات به عمل آمده در رابطه با خواص عسل های طبیعی، حاکی از مزایای بی نظیر آنها جهت کنترل قند خون و تامین انرژی مورد نیاز بدن می باشد. البته عسل های طبیعی دارای خواص دیگری نیز می باشند که از جمله آنها می توان به درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، سرطان، آلزایمر و... اشاره نمود. 

در این محتوا قصد بر آن بود تا به سوال مهم ((عسل طبیعی چند درصد قند دارد؟)) پاسخ شود. قند موجود در عسل های طبیعی هیچگونه خطری برای سلامتی ایجاد نمی کند. از سوی دیگر، قابلیت زود هضم بودن این نوع قندها باعث کنترل و تنظیم سطح قند خون در بدن می شوند. جهت بهره مندی از خواص بی نظیر عسل، بهتر است که نوع طبیعی و ارگانیک آن را از طریق زنبورداران محلی و مراکز معتبر تهیه نمود. برای خرید عسل طبیعی حتما با فاکتور های مهم ساکارز و پرولین برگه آزمایش توجه فرمایید.

 

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

بر اساس مطالعات علمی، عسل طبیعی به طور میانگین حاوی ۸۰ تا ۸۵ درصد قند است. این میزان می‌تواند بسته به نوع گل، شرایط آب و هوایی، و فصل برداشت متغیر باشد.
خیر، میزان قند در انواع مختلف عسل متفاوت است. برای مثال، عسل آکاسیا معمولاً قند بیشتری نسبت به عسل شاه‌بلوط دارد. تفاوت می‌تواند بین ۷۵ تا ۸۷ درصد باشد.
اگرچه عسل طبیعی حاوی قند زیادی است، اما به دلیل وجود فروکتوز، شاخص گلیسمی پایین‌تری نسبت به شکر معمولی دارد. با این حال، افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند و حتماً با پزشک خود مشورت کنند.
عسل طبیعی عمدتاً حاوی دو نوع قند ساده است: فروکتوز (حدود ۳۸٪) و گلوکز (حدود ۳۱٪). همچنین مقادیر کمتری از ساکارز و مالتوز نیز در آن وجود دارد.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.