7 خواص عسل طبیعی در رژیم غذایی سالم

خواص عسل در رژیم غذایی چیست؟ / عسل به عنوان جایگزین طبیعی قند/ نقش عسل در تنظیم متابولیسم بدن / عسل و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن/ نقش عسل در تأمین انرژی قبل..

درخواست مشاوره:  7 خواص عسل طبیعی در رژیم غذایی سالم

خواص عسل در رژیم غذایی چیست؟ اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، احتمالا برای شما عجیب به نظر می رسد که عسل بتواند به شما برای رسیدن به وزن ایده آل کمک کند. چرا که در باور بسیاری از ما، هر خوراکی شیرینی نه تنها لاغر کننده نیست، بلکه بسیار چاق کننده نیز می باشد. اگرچه این باور برای بسیاری از خوراکی ها صدق می کند، اما در مورد عسل این چنین نیست. عسل حاوی ترکیباتی است که به خوبی می تواند در رژیم غذایی نقش بسیار خوبی را ایفا کند. با خرید عسل طبیعی می توانید به مرور زمان وزن خودتان را کاهش دهید و در عین حال میل کمتری به خوردن خوراکی های شیرین داشته باشید. خواص عسل در رژیم غذایی موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. 

7 خواص عسل طبیعی در رژیم غذایی سالم

عسل به عنوان جایگزین طبیعی قند

عسل یکی از بهترین ترکیباتی است که می تواند به عنوان جایگزین طبیعی قند و شکر مورد استفاده قرار گیرد. شاید عجیب باشد ولی عسل برای لاغری و کاهش وزن مفید است و می تواند علاقه شما را به مصرف خوراکی های شیرین و قندهای مصنوعی برطرف کند. خوراکی های شیرین به راحتی به چربی تبدیل می شوند و شما را چاق می کنند. اما عسل طبیعی به دلیل داشتن فروکتوز، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد و می تواند جایگزین طبیعی قند باشد. 

نقش عسل در تنظیم متابولیسم بدن

خواص عسل در رژیم غذایی باعث شده تا برخی از افراد آن را جایگزین قندهای مصنوعی کنند. اگرچه خود عسل باعث کاهش قند می شود، اما این تنها خاصیت آن نیست. عسل می تواند برای تنظیم متابولیسم بدن به بهترین شکل مورد  استفاده قرار گیرد. متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن تاثیر زیادی روی تناسب اندام دارد. افرادی که به دلیل مشکلات تیروئید و هورمونی، سوخت و ساز ضعیفی دارند، با مشکل افزایش وزن و چاقی مواجه خواهند شد. در مقابل اگر سوخت و ساز بسیار زیاد باشد، احتمال اینکه فرد دچار کاهش وزن ناگهانی و بدون دلیل شود وجود دارد. عسل طبیعی باعث تنظیم متابولیسم در بدن شده و از چاقی یا لاغری بیش از اندازه جلوگیری می کند.

تأثیر عسل بر کاهش وزن و چربی‌سوزی

عسل تاثیر زیادی روی افزایش سوخت و ساز چربی دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهند افرادی که عسل مصرف می کنند در حین ورزش نسبت به سایر افراد چربی سوزی بیشتری دارند. سوخت و ساز چربی به منزله کاهش وزن و سایز به صورت همزمان است. به ویژه برای آب کردن چربی های شکم و پهلو می توان از عسل استفاده کرد. مصرف روزانه عسل باعث می شود تا شاهد کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر باشید و در عین اینکه وزن خودتان را کاهش می دهید، به تناسب اندام نیز برسید. 

خواص عسل برای لاغری و کاهش وزن
 

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل و تأثیر آن بر سلامت

آنتی اکسیدان ها ترکیبات ضروری هستند که باید هر روز آن ها را مصرف کنید. رادیکال های آزاد موجود در بدن خطرات جدی را برای سلامت عمومی بدن به همراه خواهند داشت. در واقع همین رادیکال های آزاد هستند که احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را در افراد افزایش می دهند. آنتی اکسیدان ها با مبارزه با این رادیکال های آزاد، تاثیر زیادی روی سلامت عمومی بدن خواهند داشت و از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کنند. 
عسل طبیعی حاوی آنتی اکسیدان بسیار بالایی است. با مصرف این نوع عسل، می توانید از خواص آن بهره مند شده و به بهترین شکل از عسل طبیعی برای رسیدن به نتیجه عالی استفاده نمایید. عسل طبیعی باعث می شود تا رادیکال های آزاد در بدن خنثی شوند. احتمال ابتلا به سرطان که یک بیماری جدی در شهرهای بزرگ است، با مصرف روزانه عسل کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، رادیکال های آزاد موجود در بدن افرادی که در حال لاغری و کاهش وزن هستند نیز به لطف عسل برطرف می شوند.

عسل برای رژیم غذایی سالم
 

عسل و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن انسان نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاص برای عملکرد درست دارد. زمانی که این ترکیبات در بدن به اندازه کافی وجود داشته باشند، می توان راحت تر با بیماری های مختلف مقابله کرد. عسل طبیعی سرشار از ویتامین هایی نظیر ویتامین سی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مختلف است که هر کدام نقش مهمی را در سلامت عمومی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف ایفا می کنند. 
بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن با مصرف عسل طبیعی باعث شده تا افرادی که به دنبال لاغری هستند نیز بتوانند از آن سود ببرند. خواص عسل در رژیم غذایی به گونه ای است که اگر به صورت منظم از آن استفاده کنید، می توانید شاهد تقویت سیستم ایمنی بدن خودتان نیز باشید. عسل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که باعث می شود افرادی که دچار کاهش وزن شدند با مشکل افت عملکرد سیستم ایمنی بدن مواجه نشوند. 

نقش عسل در تأمین انرژی قبل و بعد از ورزش

یکی از مشکلاتی که افراد در حین ورزش با آن مواجه اند، بی حسی و عدم داشتن انرژی است. به ویژه در شرایط کنونی که اکثر ورزشکاران به دلیل شرایط زندگی خاص خودشان مجبورند ساعت ها کار کنند و این خستگی کار باعث می شود تا انرژی کمتری برای ورزش کردن داشته باشند. یکی از خواص عسل این است که می تواند انرژی مورد نیاز ورزشکاران را به بهترین شکل تامین کند. اگر ورزشکاران قبل از ورزش مقداری عسل میل کنند، در طول ورزش با مشکل افت انرژی مواجه نمی شوند و می توانند راحت‌تر ورزش خودشان را ادامه دهند. 
این موضوع برای بعد از ورزش نیز صدق می کند. همانطور که خواص عسل در رژیم غذایی قابل بررسی است، می توان گفت که عسل می تواند تاثیر بسیار زیادی برای تامین انرژی قبل و بعد از ورزش داشته باشد. از این رو می توان بعد از ورزش و برای بهبود ریکاوری نیز مقداری از عسل استفاده کرد و از تاثیر آن در سلامت عمومی بدن بهره مند شد.

 عسل و تاثیر آن روی کاهش وزن و لاغری
 

ترکیب عسل با سایر مواد غذایی برای افزایش ارزش تغذیه‌ای

خواص عسل در رژیم غذایی باعث شده تا بسیاری از افراد برای کاهش وزن و لاغری، علاقه مند به مصرف عسل باشند. عسل اگر با سایر مواد غذایی ترکیب شود، می تواند ارزش تغذیه ای بسیار خوبی داشته باشد. به گونه ای که بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات مغذی مورد نیاز بدن به واسطه مصرف عسل و ترکیبات دیگر تامین خواهد شد. اگر به دنبال مصرف عسل برای لاغری و کاهش وزن هستید، با ما همراه باشید تا شما را با ترکیبات مفید همراه با عسل برای لاغری آشنا کنیم. 

• آب و عسل 

یکی از ساده ترین ترکیباتی که می توانید برای بهره مندی از خواص عسل در رژیم غذایی از آن استفاده کنید، آب است. ترکیب عسل با آب گرم می تواند برای کاهش وزن انتخاب بسیار خوبی باشد. می توانید از ترکیب آب و عسل برای کاهش کلسترول بد نیز استفاده کنید. آب و عسل اگر به صورت ناشتا و یا شب ها 30 دقیقه قبل از خواب مصرف شود، اثر خود را می گذارد. برای تهیه این ترکیب کافیست که یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 1 لیوان آب گرم حل کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

• عسل و دارچین 

دارچین یکی از بهترین ترکیباتی است که برای کاهش قند خون استفاده می شود. اگرچه به طور دقیق مشخص نشده که عسل و دارچین می توانند برای لاغری مفید باشند، اما مشخص شده است که آن ها جایگزین خوبی برای قند هستند. دارچین می تواند به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند برای هضم بهتر غذا کمک بسیار زیادی کند. نصف قاشق چایخوری دارچین را با 2 قاشق غذاخوری عسل خام ترکیب کرده و هر روز صبح میل نمایید. 

• چای سبز و عسل

چای سبز یکی از بهترین گیاهان دارویی است که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. چای سبز به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته می شود که دارای کافئین نیز هست. می توان چای سبز را با عسل طبیعی میل کرد و از خواص آن برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری بهره مند شد. برای این کار کافیست که یک فنجان چای سبز را دم کنید و به آن عسل اضافه کنید. 

• سیر و عسل 

شاید عجیب باشد، ولی سیر و عسل نیز برای لاغری مفیدند. عسل طبیعی می تواند به بهبود سیستم گوارش شما و هضم غذا کمک زیادی کند. علاوه بر این، سیر نیز برای سم زدایی بدن مفید بوده و اشتها را در طول روز کاهش می دهد. با ترکیب سیر و عسل، می توانید انرژی مورد نیاز بدن خودتان را تامین کنید. برای تهیه این ترکیب می توانید 1 حبه سیر و 1 قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کرده و شب ها قبل از خواب مصرف نمایید. برای تهیه این معجون باید یک حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید و عسل را با آن ترکیب نمایید. 

نتیجه گیری 

خواص عسل در رژیم غذایی لاغری باعث شده تا بسیاری از افرادی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند، علاقه مند به مصرف عسل باشند. عسل طبیعی می تواند نقش مهمی را در کاهش وزن ایفا کند و طبیعتا مصرف آن به اندازه مفید است. می توانید برای خرید عسل طبیعی و اطمینان از عدم تغذیه آن ها با شکر، به سایت اصل خونه مراجعه کنید و عسل های طبیعی تولید شده توسط زنبورداران را تهیه نمایید.

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

برای بهره‌مندی از خواص کامل عسل در رژیم غذایی، بهتر است عسل خام و طبیعی خریداری کنید. عسل‌های تک‌گل مانند عسل آویشن، اکالیپتوس یا گون خواص ویژه‌ای دارند. هنگام خرید، به دنبال عسل‌های ارگانیک و تصفیه نشده باشید. از فروشندگان معتبر خرید کنید و حتماً برچسب محصول را برای اطمینان از خلوص آن بررسی نمایید.
معمولاً مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (حدود ۲۰ تا ۴۰ گرم) عسل در روز برای بزرگسالان توصیه می‌شود. برای خرید، می‌توانید بسته‌های کوچک‌تر را برای شروع انتخاب کنید. اگر قصد مصرف منظم دارید، خرید بسته‌های بزرگ‌تر می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید، به خصوص اگر دیابت دارید.
خیر، همه عسل‌های موجود در بازار کیفیت یکسانی ندارند. برخی عسل‌ها ممکن است فرآوری شده یا با شکر مخلوط شده باشند که ارزش غذایی کمتری دارند. هنگام خرید، به دنبال عسل‌هایی باشید که گواهی کیفیت دارند یا مستقیماً از زنبورداران معتبر تهیه می‌شوند. از فروشندگانی خرید کنید که اطلاعات کافی درباره منشأ و روش تولید عسل ارائه می‌دهند.
اگرچه عسل سالم‌تر از شکر تصفیه شده است، اما همچنان حاوی کالری و قند است. می‌توانید در بسیاری از موارد از عسل به جای شکر استفاده کنید، اما باید در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. هنگام خرید، به دنبال عسل‌های با کیفیت بالا باشید و از خرید محصولاتی که ادعای "بدون کالری" یا "مناسب برای دیابتی‌ها" دارند، خودداری کنید مگر اینکه توسط مراجع معتبر تأیید شده باشند.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.