6 خاصیت شیر زردچوبه عسل که اگر بدانید دیگر قرص نمیخورید

خواص ضد التهابی شیر زردچوبه عسل و تأثیر آن بر سلامت بدن / تقویت سیستم ایمنی با مصرف منظم شیر زردچوبه عسل /لاغری و کاهش وزن با معجون شیر طلایی / بهبود هضم .....

درخواست مشاوره:  6 خاصیت شیر زردچوبه عسل که اگر بدانید دیگر قرص نمیخورید

مقدمه

شیر، زردچوبه و عسل سه خوراکی پرفایده اند. شیر به عنوان یک میان وعده پر پروتئین، نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کرده و اجازه نمی دهد که پوکی استخوان بر شما غلبه کند. زردچوبه نیز یک آنتی اکسیدان بسیار مفید است که در طب سنتی هند بسیار مورد توجه قرار می گیرد. عسل طبیعی نیز به دلیل داشتن خواص متعدد، می تواند برای حفظ سلامت بدن مورد استفاده قرار گیرد. با وجود اینکه هر کدام از این ترکیبات خواص متفاوتی دارند، اما وقتی آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید به نتیجه بسیار خوبی خواهید رسید. خاصیت شیر زردچوبه عسل به شما این امکان را می دهد تا با بسیاری از بیماری ها در بدن خودتان مبارزه کنید. برای آشنایی بیشتر با خواص شیر زردچوبه عسل و نحوه تهیه آن، این مقاله را بخوانید.

6 خاصیت شیر زردچوبه عسل که اگر بدانید دیگر قرص نمیخورید

خواص ضد التهابی شیر زردچوبه عسل و تأثیر آن بر سلامت بدن

التهاب می تواند مضرات بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. متاسفانه دو بیماری شایع در اثر التهاب شامل آرتروز و زخم معده هستند که می توانند عوارض جدی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشند. خاصیت شیر زردچوبه عسل باعث شده تا بتوان این معجون را برای افرادی که التهاب زیادی در بدن خودشان دارند، مورد استفاده قرار داد. خاصیت ضد التهابی شیر زردچوبه عسل به دلیل کورکومین به کار رفته در آن است که خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد. 
التهاب عامل درد و ناراحتی در بدن است. بسیاری از مفاصل که دچار درد هستند، التهاب زیادی دارند. با مصرف کورکومین موجود در شیر زردچوبه عسل، می توان التهاب را در مفاصل به حداقل برساند. خاصیت شیر زردچوبه عسل از نظر کاهش التهاب باعث شده تا بتوان این معجون را به افراد مسن و افرادی که از آرتروز رنج می برند، پیشنهاد کرد.

تقویت سیستم ایمنی با مصرف منظم شیر زردچوبه عسل

زردچوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است که برای تقویت سلول های سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. خاصیت شیر زردچوبه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن باعث شده تا بتوان این ترکیب را به صورت منظم مورد استفاده قرار داد و از خواص آن بهره مند شد. این ترکیب خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. از این رو حتی در صورت ابتلا به بیماری های ویروسی و باکتریایی، با مصرف این ترکیب می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. 
خاصیت شیر زردچوبه عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن زمانی قابل مشاهده است که به صورت روزانه از این معجون استفاده کنید. به طور کلی، این معجون هر بیماری که سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازد، درمان می کند و جای نگرانی از بابت مصرف این ترکیب نیست. 

خواص شیر زردچوبه عسل

بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارش با نوشیدن شیر زردچوبه عسل

مشکلات سیستم گوارشی معمولا به دلیل استرس روحی و اضطراب رخ می دهند. گفته شده که ترکیب شیر زردچوبه عسل می تواند نقش مهمی را در بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارش ایفا کند. حتی مشخص شده که زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین برای مبارزه با هلیکوباکتر پیلوری بسیار مفید است. این باکتری عامل اصلی التهاب، ورم و مشکلات معده است و قطعا مصرف آن می تواند فواید بسیار زیادی را برای بدن به همراه داشته باشد. 
برای بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارش، می توانید قبل یا بعد غذا از این ترکیب استفاده کنید. خاصیت شیر زردچوبه عسل در سلامت دستگاه گوارش باعث شده تا کم کم نفخ و دل درد شما نیز کاهش پیدا کند. این ترکیب به شما کمک می کند تا گاز اضافی را از بدن خودتان خارج کنید و سیستم گوارش آرام‌تر داشته باشید. کمک به هضم و تقویت معده با وجود این معجون، می تواند تاثیر زیادی روی درمان سوء هاضمه داشته باشد. 


لاغری و کاهش وزن با معجون شیر طلایی 

شیر طلایی یا همان شیر زردچوبه عسل، برای کاهش وزن و لاغری نیز مفید است. لاغری به لطف سوخت و ساز بیشتر در بدن رخ می دهد. هر ترکیبی که بتواند سوخت و ساز در بدن را افزایش دهد، روی کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. معجون شیر زردچوبه عسل برای کاهش وزن مفید است، چون به گفته بسیاری از افراد می تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن گردد. 
برای لاغری، کاهش وزن و همچنین حذف چربی های اضافه می توانید روزانه از شیر زردچوبه و عسل استفاده کنید. گفته شده که کورکومین موجود در این ترکیب، باعث کاهش وزن می شود و چربی های اضافه را حذف می کند. این معجون تجزیه کننده چربی است و اجازه نمی دهد که چربی های اضافه در بدن جذب شوند. از این رو علاوه بر کاهش وزن، می توانید به تناسب اندام نیز برسید. 

خواص شیر زردچوبه و عسل برای بدن
 

تأثیر شیر زردچوبه عسل بر کاهش درد مفاصل و عضلات

گرفتگی عضلات می تواند دلیل درد مفاصل باشد. گاهی اوقات هم مفاصل به دلیل آسیب دیدگی دچار التهاب می شوند که این موضوع تاثیر منفی روی عملکرد مفاصل و محدودیت حرکتی برای آن ها خواهد شد. تاثیر شیر زردچوبه و عسل بر کاهش درد مفاصل و عضلات، به دلیل خاصیت ضد التهابی کورکومین است. با کاهش التهاب، درد ناشی از آرتروز کاهش پیدا کرده و مفاصل محدودیت حرکتی کمتری خواهند داشت. از این رو می توان این معجون را به عنوان یک معجون پیشنهادی برای ورزشکاران دانست. 
شیر زردچوبه عسل علاوه بر کاهش التهاب، یک معجون قوی برای استخوان سازی نیز هست. می توانید این معجون را در سنین بالا برای جلوگیری از پوکی استخوان و آسیب دیدگی استخوان ها مصرف کنید. در این صورت هم مفاصل قدرتمندی خواهید داشت، هم می توانید با قدرت بیشتری ورزش کنید و فعالیت های روزانه را انجام دهید. 

خواص آنتی‌اکسیدانی شیر زردچوبه عسل و مبارزه با رادیکال‌های آزاد

رادیکال های آزاد عامل اصلی ابتلا به بیماری های مختلف محسوب می شوند. در شرایط زندگی شهری که رادیکال های آزاد با تنوع زیادی در محیط اطراف ما در حرکت هستند، ترکیب شیر، زردچوبه و عسل و هر نوع ماده آنتی اکسیدانی دیگری، می تواند بسیار مفید باشد. خواص آنتی اکسیدانی شیر زردچوبه عسل باعث شده تا بتوانید با رادیکال های آزاد که عامل اصلی ابتلا به بیماری های سرطانی هستند، مبارزه کنید. 
مبارزه با رادیکال های آزاد می تواند برای سلامت ارگان های داخلی و همچنین حفظ زیبایی ظاهری نیز مفید باشد. گفته شده که این ترکیب به دلیل داشتن کورکومین می تواند برای مبارزه با سرطان نیز مفید باشد. شیر طلایی به واسطه داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، از رشد سلول های سرطانی و گسترش آن ها جلوگیری می کند. از این رو افرادی که مبتلا به بیماری های سرطانی هستند، می توانند برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری ها از این معجون استفاده کنند.

نقش شیر زردچوبه عسل در بهبود خواب و کاهش استرس

کیفیت خواب تاثیر زیادی روی کاهش استرس دارد و در مقابل کاهش استرس می تواند باعث بهبود کیفیت خواب نیز شود. در واقع می توان گفت که استرس و کیفیت خواب با یکدیگر مرتبط هستند. خاصیت شیر زردچوبه عسل برای بهبود کیفیت خواب نیز قابل بررسی است. گفته شده که شیر گرم به دلیل داشتن هورمون سروتونین و ملاتونین، نقش مهمی را در تنظیم کیفیت خواب دارد. کورکومین موجود در زردچوبه نیز با خاصیت ضد استرسی، به کاهش استرس و تنش های روحی کمک زیادی می کند. 
خاصیت شیر زردچوبه عسل برای بهبود کیفیت خواب باعث شده تا افرادی که قرص های خواب می خورند، بتوانند این معجون را به عنوان مکمل و جایگزین این قرص ها استفاده کنند. اگر یک خواب آرام، عمیق و بدون استرس می خواهید، شب ها قبل از خواب این معجون را میل کنید. مطمئن باشید که روی کیفیت خواب و آرامش روزانه شما تاثیر بسیار زیادی دارد. 

خاصیت شیر زردچوبه و عسل برای بدن

طرز تهیه شیر عسل و زردچوبه

شیر زردچوبه عسل یکی از معجون های محبوب در هند است که برای مصرف آن دستورالعمل های مختلفی وجود دارد. این معجون که با نام شیر طلایی شناخته می شود، ترکیبی از زردچوبه، عسل و شیر است و می توان به آن برای دادن طعم و مزه خاص کمی فلفل نیز اضافه کرد. مواد اولیه برای تهیه این شیر شامل موارد زیر هستند:

  • 3 قاشق چایخوری زردچوبه 
  • 2 قاشق چایخوری فلفل
  • 1 لیوان شیر
  •   1 یا 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی

در ابتدا باید یک لیوان شیر را گرم کنید. برای این کار مقداری شیر را داخل یک ظرف ریخته و روی شعله بگذارید تا گرم شود. البته می توانید از شیر سرد نیز استفاده کنید، ولی معمولا زردچوبه و فلفل بهتر در شیر گرم حل می شوند. پس از گرم کردن شیر، زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کرده و هم بزنید. اجازه دهید تا شیر کمی از دما بیفتد و به آن 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی اضافه کنید.


سخن پایانی 

در این مقاله در مورد خاصیت شیر زردچوبه عسل با هم صحبت کردیم. این ترکیب پرفایده می تواند نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن داشته باشد و طبیعتا اگر به صورت منظم از آن استفاده کنید، شاهد تقویت سیستم ایمنی بدن خواهید بود. به عقیده بسیاری از متخصصان، اگر بدانید که این معجون چه خواصی دارد، دیگر نیازی به مصرف قرص های متعدد نخواهید داشت. فقط کافیست که برای خرید عسل طبیعی به فروشگاه های معتبر مانند اصل خونه مراجعه کنید و عسل طبیعی خوش طعم را خریداری نمایید.

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

برای تهیه این نوشیدنی می‌توانید از انواع شیر استفاده کنید. شیر گاو، بز، بادام، نارگیل یا سویا همگی گزینه‌های خوبی هستند. برای خرید، توصیه می‌شود شیر ارگانیک یا بدون لاکتوز را انتخاب کنید تا خواص بیشتری داشته باشد.
بله، می‌توانید از پودر زردچوبه استفاده کنید. معمولاً نیم تا یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه برای هر فنجان شیر کافی است. هنگام خرید، به دنبال زردچوبه ارگانیک و با کیفیت بالا باشید. برخی برندها زردچوبه را همراه با فلفل سیاه عرضه می‌کنند که جذب کورکومین (ماده مؤثر زردچوبه) را افزایش می‌دهد.
عسل خام و طبیعی بهترین گزینه است زیرا خواص درمانی بیشتری دارد. عسل‌های تک‌گل مانند عسل اکالیپتوس یا آویشن می‌توانند خواص ضد التهابی نوشیدنی را تقویت کنند. هنگام خرید، به دنبال عسل‌های محلی و ارگانیک باشید که معمولاً کیفیت بالاتری دارند.
بهتر است این نوشیدنی را تازه تهیه و مصرف کنید. اما اگر می‌خواهید از قبل آماده کنید، می‌توانید مخلوط خشک زردچوبه، دارچین و سایر ادویه‌ها را تهیه کرده و در ظرف درب‌دار نگهداری کنید. هنگام مصرف، کافیست آن را با شیر گرم و عسل مخلوط کنید.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.