5 درمان خانگی سرفه با عسل طبیعی

عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می تواند در درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید واقع شود. درمان سرفه با عسل طبیعی امکان پذیر است اما..

درخواست مشاوره:  5 درمان خانگی سرفه با عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی برای سرفه از جمله موضوعات مهمی است که قصد داریم در این محتوا به آن بپردازیم. عسل طبیعی جزو آن دسته از مواد غذایی مفید و مغذی است که از فواید زیادی برخوردار می باشد. از دیرباز تاکنون، این ماده غذایی ارزشمند برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی مفید واقع شده است. عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی می تواند در درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید واقع شود. در ترکیبات عسل طبیعی، یک سری آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی وجود دارند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. عسل طبیعی به عنوان یک راهکار موثر می تواند در درمان سرفه کودکان مفید واقع شود. 
در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با خواص عسل طبیعی برای درمان سرفه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

درمان سرفه با عسل طبیعی
 راه های درمان خانگی سرفه با عسل طبیعی

برای درمان سرفه می توان از راهکارهای متعدد دارویی استفاده کرد، اما سوال مهم این است که آیا راهکارهای خانگی جهت رفع این مشکل وجود دارند یا خیر. بسیاری از افراد به دلیل درمان سریع سرفه به مصرف انواع قرص ها و شربت های شیمیایی روی می آورند. در این بین، راهکارهای خانگی و کم خطری نیز وجود دارند که با تکیه بر آنها بتوانید جهت رفع سرفه های شدید خود اقدام نمایید. 
در رابطه با خواص عسل طبیعی برای سرفه، چه می دانید؟ آیا می دانید که عسل طبیعی می تواند یک درمان موثر جهت رفع سرماخوردگی و درمان سرفه های ناشی از آن باشد؟ از عسل طبیعی در طب سنتی به عنوان یک راهکار موثر جهت درمان بسیاری از بیماری ها یاد می شود. البته باید ببینیم که آیا این ادعا به صورت علمی هم اثبات شده است یا خیر. تحقیقات متعددی در این رابطه به عمل آمده است که نشان می دهد، عسل جهت درمان عفونت های دستگاه تنفسی می تواند بسیار مفید واقع شود. دلیل این امر را می توان به خاطر خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی عسل دانست. از طرفی، مصرف عسل می تواند باعث کاهش التهاب مجاری تنفسی شود. در نتیجه این امر، سرفه های بیمار کاهش می یابد و تنفس راحت تر انجام می شود. 
موضوع مهمی که در این رابطه مطرح می شود، در رابطه با راه های درمان خانگی سرفه با عسل طبیعی است. روش های متعددی در این رابطه وجود دارند که از جمله رایج ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درمان سرفه های خشک

ترکیب عسل و آب گرم

یکی از بهترین روش های خانگی جهت درمان سرفه، ترکیب عسل با آب گرم می باشد. شما می توانید یک الی دو قاشق چایخوری عسل طبیعی را آب گرم ترکیب و سپس آن را مصرف کنید. این ترکیب باعث نرم کردن مخاط و تسکین سرفه می شود. 

ترکیب عسل و لیموی تازه

خواص عسل طبیعی برای سرفه آنقدر زیاد است که نمی توان در رابطه با تک به تک آنها در این محتوا توضیح داد. اگر می خواهید یک روش موثر جهت درمان سرفه خود پیدا کنید، ترکیب عسل و لیموی تازه را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را با آب لیموی تازه مخلوط و نوش جان نمایید. این ترکیب به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد منجر به درمان سرفه می شود.

 ترکیب عسل و زنجبیل

یکی دیگر از روش های خانگی در رابطه با درمان سرفه، ترکیب یک قاشق چایخوری عسل طبیعی با یک الی دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه می باشد. این ترکیب درمانی به عنوان یکی از بهترین راهکارها جهت تسکین سرفه می باشد. زنجبیل حاوی ترکیبات مختلفی از جمله جینجرول می باشد که خاصیت ضد التهابی قوی دارد. به همین خاطر است که از ترکیب زنجبیل و عسل به منظور کاهش التهاب و تورم در مجاری تنفسی استفاده می شود. 

درمان سرفه کودکان با عسل
 ترکیب عسل و چای نعناع

ترکیب چای نعناع و عسل می تواند به عنوان یک راهکار دارویی جهت درمان و تسکین سرفه موثر واقع شود. برای تهیه این ترکیب نیاز است که یک الی دو قاشق چایخوری عسل را به چای نعناع اضافه کنید. چای نعناع به دلیل ترکیباتی که دارد، جهت نرم کردن مجاری تنفسی، کاهش التهاب و تورم و همچنین تسکین سرفه می تواند بسیار مفید واقع شود. 

ترکیب عسل با آویشن 

راهکارهای متعددی وجود دارند که با تکیه بر آنها می توانید از خواص عسل طبیعی برای سرفه بهره ببرید. ترکیب عسل و آویشن به تنهایی می تواند درمان موثری جهت کاهش علائم ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و یا کرونا باشد. آویشن، گیاهی است که به دلیل خاصیت ضد میکروبی قوی که دارد، جهت از بین بردن عفونت های تنفسی ناشی از باکتری ها و ویروس ها می تواند مفید واقع شود. شما می توانید به جای گیاه آویشن از عسل آویشن طبیعی استفاده کنید که دارای خواص زیادی جهت تسکین سرفه های خشک است. تنها کافی است که عسل آویشن را با مقداری آب گرم مخلوط و سپس نوش جان نمایید. 

خواص عسل طبیعی برای درمان سرما خوردگی
 درمان سرفه کودکان با عسل

تحقیقات زیادی در رابطه با خواص عسل طبیعی برای سرفه در کودکان به عمل آمده است. تحقیقات به عمل آمده نشان دهنده این است که مصرف عسل طبیعی می تواند به عنوان یک راهکار موثر جهت درمان عفونت تنفسی در کودکان مفید واقع شود. در واقع می توان گفت که عسل طبیعی می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد. تاثیر عسل جهت درمان سرفه بیشتر از داروهای شیمیایی است. به همین خاطر است که بسیاری از پزشکان سعی می کنند به جای تجویز نسخه های دارویی، والدین را جهت روی آوردن به راهکارهای طبیعی به منظور تسکین علائم سرفه در کودکان خود متمایل کنند.   

عسل آویشن طبیعی برای درمان سرفه

عسل آویشن طبیعی از جمله بهترین انواع عسل موجود در بازار می باشد که طرفداران زیادی دارد. تحقیقات زیادی در رابطه با خواص عسل طبیعی برای سرفه به عمل آمده است. نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که عسل طبیعی به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی می تواند در درمان عفونت های مجاری تنفسی مفید واقع شود. در بین انواع مختلف عسل موجود در بازار، تهیه عسل آویشن طبیعی جهت درمان علائم ناشی از بیماری های تنفسی به شدت پیشنهاد می شود. مصرف این عسل می تواند جهت درمان گلودرد و سرفه های ناشی از آن بسیار مفید باشد. این نوع عسل همانطور که از نام آن پیدا است از شهد گیاه آویشن حاصل می شود. عسل آویشن طبیعی به دلیل طبع گرمی که دارد، جهت درمان سرفه، سرماخوردگی، گلودرد، برونشیت و بیماری های عفونی می تواند مفید باشد. از جمله خواص عسل آویشن طبیعی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  درمان بیماری های عفونی تنفسی
  • درمان گلودرد
  • درمان سرفه
  • درمان برونشیت
  • درمان زخم معده و روده
  • درمان آسم
  • کاهش دهنده درد
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن


درمان سریع سرفه با عسل

اگر از سرفه های خلط دار یا خشک خود خسته شده اید و به دنبال بهترین راهکار جهت درمان هستید، مصرف عسل طبیعی را پیشنهاد می کنیم. این راهکار خانگی، بی خطر است و امتحان آن هیچ ضرری ندارد. عسل طبیعی در واقع یکی از کم هزینه ترین راهکارهایی است که با مصرف آن می توانید راه حل موثری جهت درمان سرفه های خود پیدا کنید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی بسیار قوی است. به همین خاطر مصرف آن می تواند جهت درمان عفونت های تنفسی مفید واقع شود. پس اگر از سرفه های آزاردهنده خود خسته شده اید، می توانید عسل طبیعی را امتحان کنید. تنها کافی است که 1 الی 2 قاشق چایخوری عسل طبیعی را با آب گرم مخلوط و سپس آن را نوش جان نمایید. 


خواص عسل طبیعی برای سرفه


خواص عسل طبیعی برای سرفه، موضوعی نیست که بتوان به صورت سرسری از آن گذشت. البته جهت استفاده از خواص بی نظیر عسل، بهتر است که نوع طبیعی آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. روش های مختلفی وجود دارند که با تکیه بر آنها می توانید نمونه باکیفیت عسل را از نمونه تقلبی شناسایی کنید. اگر به دنبال خواص بی نظیر عسل در درمان سرفه هستید، حتما نمونه اصل آن را خریداری نمایید. خرید عسل طبیعی برای شروع درمان به صورت خانگی، اولین قدم است. از جمله مهمترین خواص بی نظیر عسل طبیعی برای سرفه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای خاصیت ضد التهاب
  • دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی
  • آرام بخش
  • رفع سرفه های خشک و خلط دار
  • ضد اسپاسم
  • رفع بیماری های عفونی
  • تسکین دردهای عضلانی و مفصلی
  • حفظ سلامت عمومی بدن


درمان سرفه کرونا با عسل

یکی از مهمترین سوالاتی که مطرح می شود، این است که آیا عسل طبیعی می تواند در درمان سرفه کرونا تاثیر داشته باشد یا خیر. در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می دهد، مصرف عسل طبیعی می تواند در درمان سرفه کرونا مفید واقع شود. اگرچه هنوز شواهد قطعی و کامل در این زمینه وجود ندارند، اما مطالعات اولیه نشان می دهند که عسل طبیعی یکی از بهترین راهکارهای خانگی جهت درمان سرفه های ناشی از بیماری کرونا می باشد. عسل دارای خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی می باشد. اگر از مصرف داروهای ضدسرفه شیمیایی خسته شده اید، مصرف عسل بهترین راهکاری است که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم.  

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
به این مطلب امتیاز دهید.
  1. avatar

    من دوساله که صبح به صبح آبلیمو و عسل میخورم و یادم نمیاد آخرین بار کی سرما خوردم به همه توصیه میکنم

لطفا نظر خود را ارسال نمایید.