عسل خوب چه عسلی است و خواص آن چیست

عسل خوب عسلی است که کاملاً طبیعی و بدون افزودنی باشد. این نوع عسل خواص بسیاری مانند تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، بهبود گوارش و تأمین انرژی بدن دارد.

درخواست مشاوره: عسل خوب چه عسلی است و خواص آن چیست

خاصیت عسل خوب چیست؟ تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که چرا آنقدر عسل طبیعی میان مردم محبوب و معروف است؟ چرا متخصصان طب سنتی به مردم پیشنهاد می کنند که روزانه از عسل خوش طعم استفاده کنند؟ این موضوع به ترکیبات به کار رفته در عسل باز می گردد. ترکیباتی همچون ویتامین سی، گلوکز، ویتامین دی، کلسیم، فسفر و بسیاری از ترکیبات دیگر که شاید وجود آن ها را در عسل طبیعی عجیب بدانید، اما واقعا آن ها در یک قاشق عسل وجود دارند. اگر می خواهید بدانید عسل خوب چیست و خواص آن برای بدن چگونه است، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

عسل خوب چه عسلی است و خواص آن چیست

خاصیت عسل خوب چیست؟

عسل خوب، یک عسل طبیعی و حاوی ترکیبات گیاهی است که از مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و کالری حداقلی تشکیل شده است. خاصیت عسل خوب به ترکیبات به کار رفته در آن و نحوه مصرف آن باز می گردد. زمانی که بتواند به صورت ایمن از عسل خوب استفاده کنید، هیچ نگرانی از بابت اثربخشی آن نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا بیشتر با خواص عجیب عسل آشنا شوید.

تقویت سیستم ایمنی با مصرف عسل خوب

مهم ترین خاصیت عسل خوب که می تواند سد دفاعی بدن شما را برای ابتلا به بیماری های مختلف تقویت کند، تقویت سیستم ایمنی بدن است. عسل طبیعی حاوی ترکیبی به نام متیل گلیوکسال است که مسئولیت خواص ضد باکتریایی عسل را برعهده دارد. این ترکیب می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید باشد و سد دفاعی بدن را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی تقویت کند. این ماده می تواند تولید سیتوکین ها را تحریک کند. سیتوکین ها در واقع پیامرسان هایی اند که توسط سلول های ایمنی ترشح می شوند تا بتوانند پاسخ های ایمنی بدن را به بهترین شکل ممکن تنظیم نمایند.

عسل خوب و خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی‌کننده آن

خاصیت عسل خوب در ترکیبات ضد باکتریایی آن نیز است. بسیاری از مردم عسل طبیعی را به عنوان یک عامل ضد باکتریایی قوی می شناسند و آن را برای درمان بیماری های عفونی و ویروسی مورد استفاده قرار می دهند. عسل چه به صورت خوراکی مصرف شود، چه به صورت موضعی می تواند برای درمان باکتری ها و عفونت ها مفید باشد.

عسل طبیعی و خام خود دارای باکتری های مختلفی است که هر کدام می توانند به درمان عفونت ها در بدن کمک بسیار زیادی کنند. از این رو، باکتری های موجود در عسل می توانند تاثیر بسزایی را در درمان عفونت ها داشته باشند و به عنوان یک جایگزین عالی برای آنتی بیوتیک ها شناخته شوند. در مطالعات مختلف نشان داده شده که باکتری های عسل می توانند برای درمان زخم های عفونی و جلوگیری از شدت گرفتن عفونت ها در ناحیه جراحات مورد استفاده قرار گیرند.

خواص عسل برای سلامتی

تأثیر عسل بر سلامت قلب و عروق

سلامت قلب و عروق تاثیر بسیار مهمی روی سلامت کل بدن دارد. عسل حاوی ترکیبات مغذی است که می توانند از اکسیداسیون کلسترول بد خون جلوگیری کنند و باعث حفظ سلامت قلب و عروق به بهترین شکل ممکن شوند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل از قلب محافظت می کنند و با رادیکال های آزاد نیز مبارزه خواهند کرد. همچنین عسل حاوی ترکیبات ضد التهابی است که برای بهبود سلامت عروق بسیار مفید هستند.

مشخص شده که مصرف منظم عسل می تواند شکل گیری پلاک ها را در بدن کاهش دهد و باعث تنگ کردن عروق گردد. از این رو برای جلوگیری از حمله قلبی، می توان از عسل استفاده کرد و خطر سکته را به حداقل رساند. مشخص شده که مصرف پلی فنول های موجود در عسل می تواند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

عسل طبیعی و کمک به بهبود هضم و گوارش

سیستم گوارش شما نقش بسیار مهمی را در محافظ از کل بدن ایفا می کند. در واقع این سیستم گوارش شما است که می تواند ترکیبات مغذی مورد نیاز بدن شما را جذب کند و مواد زائد را دفع کند. عسل طبیعی حاوی قندهای طبیعی است که می توانند به سرعت هضم شوند و مدت زمان زیادی در معده نمی مانند. از این رو قندهای موجود در عسل طبیعی می توانند بدون اینکه باعث تحریک سیستم گوارش شوند، به جریان خون وارد شوند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

خاصیت عسل خوب در درمان بیماری های گوارشی باعث شده تا بسیاری از متخصصان مصرف عسل را توصیه کنند. مشخص شده که عسل طبیعی می تواند برای درمان سوء هاضمه و عفونت های روده ای مفید باشد. همچنین عسل خاصیت ملینی داشته و یبوست را درمان می کند. همچنین می توان اختلالات گوارشی را تا حد زیادی با کمک مصرف عسل طبیعی درمان کرد. برای کنترل علائم زخم معده و کاهش سوزش معده ناشی از آن نیز می توان از عسل طبیعی استفاده نمود.

کاهش التهاب و دردهای مفصلی با مصرف عسل

برخی از افراد بر این عقیده هستند که عسل طبیعی حاوی ترکیباتی است که می توانند به کاهش التهاب و دردهای مفصلی کمک زیادی کنند. در واقع زمانی که شما عسل طبیعی میل می کنید، سیگنال هایی به مغز شما ارسال می شوند که کنترل درد را در بدن به همراه دارند. بنابراین، برای کنترل دردهای مفصلی ناشی از کوفتگی، در رفتگی، آرتروز، روماتیسم و ... می توان از عسل طبیعی استفاده کرد.

خاصیت عسل خوب برای درمان دردهای مفصلی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل بررسی است. افرادی که از دردهای مفصلی رنج می برند، می توانند روزانه 1 قاشق چایخوری عسل طبیعی را میل کنند و از خواص آن بهره مند شوند. همچنین برای کنترل موضعی درد می توان مقداری عسل را روی موضع آسیب دیده قرار داد و بانداژ کرد. با این عمل درد و التهاب های مفصلی به شدت کاهش پیدا می کنند. 

خواص آنتی‌اکسیدانی عسل در جلوگیری از پیری زودرس

پیری زودرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که این روزها بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. رادیکال های آزاد موجود در بدن می توانند باعث بروز پیری زودرس شوند. این اتفاق در پوست بسیار مشهود است و علائم جدی را مانند چین و چروک های پوستی به همراه دارد. زمانی که از خواص آنتی اکسیدانی عسل بهره مند می شوید، می توانید با سرطان و سایر بیماری های دیگر نیز مبارزه کنید.

خاصیت عسل برای سلامتی چیست؟

عسل خوب و کنترل سطح قند خون در بیماران دیابتی

مصرف شکر و قندهای مصنوعی با شاخص گلیسمی بالا می تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد. اما اگر می خواهید از خاصیت عسل خوب بهره مند شوید، باید بدانید که شاخص گلیسمی عسل پایین بوده و خطری را برای بیماران دیابتی ندارد. البته باید مصرف عسل در حد اعتدال در نظر گرفته شود. عسل طبیعی می تواند سطح انسولین خون را افزایش دهد که این موضوع به تعدیل قند خون کمک بسیار زیادی می کند.

تأثیر مثبت عسل بر بهبود سلامت پوست و مو

خاصیت عسل خوب بر بهبود سلامت پوست و مو از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. عسل خوب می تواند باعث جلوگیری از پیری زودرس شود. پوست را آبرسانی کند و باعث شادابی و روشن شدن پوست شود. مصرف موضعی عسل برای درمان جوش و رفع جای لکه های پوستی بسیار مفید است. مصرف خوراکی عسل به مرور زمان از ریزش مو می کاهد و می تواند باعث تقویت تارهای مو و افزایش ضخامت آن ها شود. برای درمان زخم ها و جراحات پوستی نیز می توان از عسل طبیعی استفاده نمود.

عسل طبیعی و کمک به بهبود خواب و رفع بی‌خوابی

کیفیت خواب به طوری تنظیم می شود که در طول روز انرژی کافی برای افراد وجود داشته باشد. خاصیت عسل خوب برای تامین انرژی مورد بررسی قرار گرفته است. عسل طبیعی می تواند باعث تامین انرژی روزانه شما شود و در طول شب نیز خواب آرام و بدون دغدغه ای را برای شما به همراه داشته باشد. با مصرف عسل طبیعی می توانید بی خوابی و کم خوابی را برطرف کنید و صبح سر حال از خواب بیدار شوید.

فواید عسل برای حفظ سلامتی

تقویت حافظه و عملکرد مغزی با مصرف منظم عسل خوب

عسل طبیعی حاوی آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی است که می توانند فعالیت رادیکال های آزاد در مغز را کاهش دهند و باعث پیشگیری از بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون شوند. برای تقویت حافظه می توان از خاصیت عسل خوب بهره مند شد و به صورت منظم از آن استفاده کرد. عسل طبیعی حاوی فسفر و ویتامین های متعددی است که می توانند به بهبود عملکرد مغزی کمک شایانی کنند. همچنین عسل طبیعی انرژی لازم را برای عملکرد مغز تامین می کند و اجازه می دهد تا مغز بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

عسل خوب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی می توان از خواص عسل بهره مند شد که آن را با بهترین کیفیت تهیه کرد. عسل خوب، عسل خام است که بدون حرارت به شما ارائه می شود. این نوع عسل دارای طعم بسیار لذیذی بوده و عطر و بوی فوق العاده ای دارد. قوام عسل خوب بستگی به نوع عسل دارد و رنگ آن نیز ارتباط چندانی با طبیعی بودن عسل نخواهد داشت. تنها راه برای تشخیص عسل خوب، خرید آن از مراکز معتبر است. در این صورت می توان مطمئن شد که عسل نیازهای جسمی شما را به بهترین شکل ممکن برطرف می کند. شما می توانید بهترین عسل های طبیعی را از سایت اصل خونه خریداری کرده و درب منزل دریافت نمایید.

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

عسل خوب باید طبیعی باشد، یعنی بدون افزودنی‌های مصنوعی و شکر. همچنین دارای رنگ و طعم طبیعی، بدون حرارت‌دهی بیش از حد، و با غلظت مناسب است.
عسل خوب معمولاً به سختی در آب حل می‌شود و طعم و عطر طبیعی دارد. همچنین می‌توانید از آزمایش‌هایی مانند ریختن عسل روی یک کاغذ یا چرخاندن آن در آب استفاده کنید.
عسل طبیعی دارای خواصی مانند تقویت سیستم ایمنی، بهبود گوارش، ضدالتهاب، افزایش انرژی و بهبود زخم‌ها است.
رنگ عسل به نوع گل و منطقه تولید آن بستگی دارد و تأثیری بر کیفیت عسل ندارد. عسل خوب می‌تواند رنگ‌های متنوعی از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره داشته باشد.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.