درمان معجزه آسای سیر و عسل برای درمان قند و فشار خون

ترکیب سیر و عسل می تواند به عنوان یک درمان معجزه آسا برای درمان قند و فشار خون شناخته شود. این مخلوط اگر به طور کامل تخمیر شود، می تواند تاثیر زیادی روی.......

درخواست مشاوره: درمان معجزه آسای سیر و عسل برای درمان قند و فشار خون

قند خون و فشار خون بالا شما را اذیت می کند؟ نمی دانید که برای درمان قند و فشار خون چه کاری انجام دهید و از چه خوراکی استفاده نمایید؟ این مقاله مخصوص شما است. ترکیب سیر و عسل می تواند به عنوان یک معجون فوق العاده مفید برای درمان قند و فشار خون شناخته شود. سیر و عسل هر دو دارای خواص زیادی هستند. حتی اگر به تنهایی هر یک از آن ها را مصرف کنید، می توانید شاهد بهبود سلامت عمومی بدن خودتان نیز باشید. ولی تا به حال فکر کرده اید که ترکیب سیر و عسل چه فوایدی برای بدن دارد؟ برای اینکه با خواص عسل و سیر روی قند و فشار خون آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

خواص سیر و عسل

خواص سیر و عسل

عسل یکی از بهترین معجزه های طبیعت است که به دلیل داشتن کالری پایین، ویتامین های مغذی و همچنین مواد معدنی مختلف، می تواند نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کند. از عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از بیماری ها، کنترل عفونت و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی استفاده می کنند. سیر نیز جزء ترکیبات مغذی بوده که نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا می کند. سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است. 
با وجود خواص متنوع سیر و عسل، تصور کنید که این دو ماده مغذی را با یکدیگر ترکیب کنید. خواص سیر و عسل برای سلامتی آنقدر زیاد هستند که بدون شک مصرف آن ها می تواند برای شما فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. این معجون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و ضد ویروسی است و می تواند کمک زیادی به پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف کند.

فواید درمانی سیر و عسل
 

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل

وقتی سیر و عسل را ترکیب می کنید، قطعا انتظار دارید که علاوه بر خواص سیر و عسل به صورت جداگانه، از خواص ترکیب این دو ماده نیز بهره مند شوید. سیر و عسل می توانند نقش مهمی را در درمان بیماری ها ایفا کنند. فواید درمانی این ترکیب را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. 


• مبارزه با ویروس ها 

عسل جزء ترکیباتی است که با خاصیت ضد ویروسی خود می تواند تاثیر زیادی روی کاهش علائم عفونت های ویروسی داشته باشد. علاوه بر این، سیر نیز به عنوان یک آنتی بیوتیک می تواند با ویروس ها عفونت زا مبارزه کند و نقش بسیار مهمی را در درمان عفونت و پیشگیری از آن ایفا کند. 

• کمک به حفظ سلامت قلب و عروق 

یکی دیگر از خواص سیر و عسل، حفظ سلامت قلب و عروق است. این ترکیب می تواند باعث رقیق شدن خون و همچنین جلوگیری از لخته خون در عروق شود. برای کاهش فشار خون، قند خون و کلسترول خون بالا نیز مصرف سیر و عسل توصیه می شود. تحقیقات زیادی پیرامون مصرف سیر برای بهبود سلامت قلب و عروق انجام شده اند که نشان می دهند این ترکیب یک رقیق کننده طبیعی خون است. بنابراین، افرادی که در معرض سکته مغزی قرار دارند، می توانند سیر و عسل را به عنوان یک ترکیب مقوی برای سلامت قلب و عروق انتخاب کنند.

• موثر در بهبود سلامت مغز و عملکرد حافظه

سیر و عسل دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار زیادی هستند. آنتی اکسیدان ها می توانند با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کنند و از ابتلا به بیماری های مختلف نیز جلوگیری نمایند. سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان است. این آنتی اکسیدان قوی می تواند نقش بسیار مهمی را برای جلوگیری از آسیب به مغز به همراه داشته باشد. در عین حال برای بهبود عملکرد حافظه و تمرکز، استفاده از سیر و عسل توصیه می شود. به دلیل اینکه این ترکیب دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی است، می تواند از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری کند. علاوه بر این، تمامی بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن می توانند با کمک ترکیب عسل و سیر بهبود پیدا کنند

.• کاهش وزن و لاغری 

رسیدن به وزن ایده آل آرزوی همه خانم ها و آقایان است. تا به امروز تحقیقات مختلفی در مورد خواص سیر و عسل برای لاغری و کاهش وزن مورد بررسی قرار گرفته اند که نشان می دهند ترکیب سیر و عسل می تواند به کاهش وزن کمک کند. این ترکیب می تواند هضم غذا را بهبود ببخشد و باعث سم زدایی بدن شود. به همین خاطر اگر در اثر عدم هضم غذا، مشکل افزایش وزن به وجود آمده است؛ مصرف عسل و سیر می تواند کمک کننده باشد. 
همچنین عسل و سیر با داشتن کالری پایین می توانند یک ترکیب عالی برای تامین انرژی مورد نیاز روزانه با کالری کم باشند. بنابراین، می توان این ترکیب را به عنوان یک میان وعده عالی برای افرادی که قصد لاغری دارند، شناخت. البته فراموش نکنید که ترکیب سیر و عسل می تواند باعث رقیق شدن خون شود. بنابراین، مصرف بیش از اندازه آن اصلا مفید نیست. 

• کاهش باکتری در بدن 

فعالیت باکتری های مختلف در بدن می تواند مضرات زیادی را به همراه داشته باشد. ترکیب سیر و عسل باعث می شود تا بتوانید با باکتری های موجود در بدن خودتان مبارزه کنید. این ترکیب می تواند برای درمان بیماری هایی همچون ذات الریه و مسمومیت غذایی مفید باشد. همچنین برای کنترل پنومونی و بیماری های مختلف گوارشی ناشی از رشد باکتری ها، این ترکیب برای شما بسیار مفید خواهد بود. 

 

سیر و عسل برای درمان قند و فشار
 

درمان قند و فشار خون با عسل و سیر

ترکیب سیر و عسل می تواند به عنوان یک درمان معجزه آسا برای درمان قند و فشار خون شناخته شود. این مخلوط اگر به طور کامل تخمیر شود، می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلب و عروق داشته باشد. عسل و سیر هر دو دارای خاصیت ضد التهابی هستند. بنابراین، التهاب در رگ های خونی و سیستم قلبی و عروقی را به حداقل می رسانند. با متعادل شدن جریان خون به لطف مصرف سیر و عسل، می توان خطر ابتلا به فشار خون بالا را به حداقل رساند. همچنین افرادی که فشار خون بالایی دارند، با مصرف این ترکیب می توانند فشار خون خود را کنترل کنند.
عسل و سیر می تواند تعادل خوبی را برای میزان آب بدن به وجود آورد و یک مسکن طبیعی برای بیماری های عضلانی است. این ترکیب میزان قند خون را نیز متعادل می کند. افرادی که قند خون بالایی دارند، می توانند این ترکیب را به عنوان یک ترکیب معجزه آسا مورد استفاده قرار دهند. خوشبختانه علاوه بر کنترل قند خون در افراد چاق، این ترکیب می تواند به کاهش وزن کنترل شده نیز کمک کند. با تنظیم خواب و رفع بی خوابی، قند خون شما پس از مصرف سیر و عسل نیز کنترل می شود و در نهایت می توانید از خستگی جسمی نیز با مصرف این ترکیب جلوگیری کنید.

 

درمان قند و فشار خون
 

نحوه استفاده از سیر و عسل برای درمان قند و فشار خون

برای اینکه بتوانید از خواص سیر و عسل برای درمان قند و فشار خون بهره مند شوید، باید مطابق با دستورالعمل خاصی این دو ماده مغذی را با هم ترکیب نمایید. روش های مختلفی برای تهیه معجون سیر و عسل وجود دارند که هر کدام معتبر هستند. اما ساده ترین روش برای تهیه این معجون این است که سیر خرد شده، آب گرم و عسل را با هم ترکیب کنید. برای این کار نیاز به 1 فنجان عسل و 10 حبه سیر خام دارید. اگر به غیر از خودتان در منزل افراد دیگری نیز از این ترکیب استفاده می کنند، می توانید به همین نسبت میزان عسل و سیر را افزایش دهید.
برای ترکیب سیر و عسل، لازم است که سیر ریز خرد شده را داخل یک شیشه بریزید. سپس 1 فنجان عسل را روی آن ریخته و با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس می توانید مقداری کم آب گرم را به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا چند روزی در هوای خنک بماند. سپس برای 7 روز، صبح ناشتا این ترکیب را مصرف کنید. بهتر است که بیش از یک هفته از این معجون استفاده نکنید. اگر هم نیاز به مصرف بیش از این مقدار دارید، باید یک فاصله یک و نیم هفته ای برای مصرف مجدد سیر و عسل در نظر بگیرید.


عوارض مصرف سیر و عسل

با وجود امکان درمان قند و فشار خون با ترکیب سیر و عسل، باز هم نباید در مصرف این ترکیب زیاده روی کنید. سیر از جمله ترکیباتی است که می تواند با بعضی از داروها تداخل داشته باشد. مصرف زیاد سیر باعث افزایش خطر خونریزی خواهد شد. در ادامه به تداخلات دارویی خاص سیر و عسل اشاره می کنیم. بدیهی است که مصرف همزمان سیر و عسل با این داروها مضر است.

  • آسپرین
  • وارفارین
  • کلوپیدوگرل 
  • برخی از داروهای ویروسی 


بانوان باردار و شیرده و همچنین نوزادان و کودکان زیر 6 سال باید با احتیاط بیشتری از سیر و عسل استفاده کنند. دقت کنید که مصرف عسل برای نوزادان زیر 2 سال ممنوع و خطرناک است. اگر شرایط جسمی خاصی دارید و یا از بیماری رنج می برید، حتما برای مصرف سیر و عسل با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین افرادی که به سیر یا عسل حساسیت دارند، هیچ گاه نباید این ترکیب را امتحان کنند. توجه داشته باشید خرید عسل طبیعی نکته حائز اهمیت در استفاده از این ترکیب است حتما عسل را از مرکز مطمئن و با برگه اصالت کالا خرید نمایید و راه های مختلف تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی را مطالعه نمایید.

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

مطالعات نشان داده است که هم سیر و هم عسل می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. سیر به دلیل داشتن ترکیبی به نام آلیسین که خاصیت گشادکنندگی عروق دارد، می تواند به این امر کمک کند. عسل نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.
مطالعات نشان داده است که هم سیر و هم عسل می توانند به کنترل قند خون کمک کنند. سیر به دلیل داشتن ترکیبی به نام آلیسین که می تواند به افزایش حساسیت بدن به انسولین کمک کند، می تواند به این امر کمک کند. عسل نیز به دلیل داشتن آنزیم هایی که می توانند تجزیه قندها را در بدن کند، می تواند به کنترل قند خون کمک کند.
برای اکثر افراد، مصرف 1 تا 2 حبه سیر در روز یا 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل در روز بی خطر است. با این حال، مهم است که با پزشک خود در مورد مقدار مناسب سیر و عسل برای شما صحبت کنید، به خصوص اگر باردار هستید، شیرده هستید یا دارو مصرف می کنید.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.