مراقبت های ویژه بعد از میکرونیدلینگ با عسل طبیعی   

عسل بعد از میکرونیدلینگ / خواص درمانی عسل طبیعی برای پوست / مراقبت های ویژه بعد از میکرونیدلینگ با عسل طبیعی / نحوه استفاده صحیح از عسل طبیعی پس از میکرونیدلینگ

درخواست مشاوره: مراقبت های ویژه بعد از میکرونیدلینگ با عسل طبیعی   

میکرونیدلینگ یکی از روش های زیبایی است که در آن از تجهیزاتی که دارای سوزن های بسیار ریز هستند استفاده می شود. این سوزن های ریز به آرامی روی پوست حرکت داده می شوند و لایه های پوست را تحت تاثیر قرار خواهند داد. این آسیب ایجاد شده در اثر استفاده از سوزن های بسیار ریز، به مرور زمان می تواند باعث تحریک تولید کلاژن و جوانسازی پوست شود. ممکن است برخی از افراد پس از انجام میکرونیدلینگ با مشکل سوزش و التهاب در پوست خودشان مواجه شوند. به همین خاطر مراقبت بعد از میکرونیدلینگ اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. عسل بعد از میکرونیدلینگ می تواند به عنوان یک ماسک خانگی موثر شناخته شود. این عسل نه تنها به سلامت پوست کمک می کند، بلکه باعث رفع التهاب و قرمزی پوست در ناحیه میکرونیدلینگ شده نیز می شود. اما خرید عسل ارگانیک نقش بسیار مهمی در این بهبودی دارد زیرا استغاده از عسل های غیر ارگانیک و شرکتی نه تنها باعث بهبودی نمی شود بلکه آسیب زا هم می باشد.

مراقبت های ویژه بعد از میکرونیدلینگ با عسل طبیعی

مراقبت های ویژه بعد از میکرونیدلینگ با عسل طبیعی 

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوانسازی پوست است. در این روش، سوزن های بسیار ریز روی سطح پوست حرکت داده می شوند و وارد پوست خواهند شد. این سوزن ها، آسیب های میکرو در پوست صورت ایجاد می کنند و باعث می شوند تا پوست آسیب دیده و برای ترمیم خود کلاژن بیشتری تولید کند. به همین خاطر بعد از انجام این عمل زیبایی، می توانید شاهد سفتی پوست صورت خودتان باشید. 
عسل بعد از میکرونیدلینگ یک روش مراقبتی است که از سوی برخی از پزشکان توصیه می شود. در این روش، عسل های طبیعی به گونه ای روی پوست زده می شوند تا بتوان از اثربخشی و فواید آن ها روی پوست بهره مند شد. عسل با کاهش التهاب در پوست، می تواند ورم ایجاد شده در پوست را بعد از میکرونیدلینگ کاهش دهد. علاوه بر این، عسل باعث کاهش قرمزی در پوست شده و به مرور زمان مشکلات پوستی را برطرف می کند. برای اینکه سوزش و ناراحتی های پوست درمان شوند، می توانید از عسل بعد از میکرونیدلینگ کمک بگیرید. 

خواص درمانی عسل طبیعی برای پوست

در واقع این خواص درمانی عسل طبیعی برای پوست هستند که باعث شده اند بتوان بعد از میکرونیدلینگ از عسل استفاده کنید. عسل به دلیل خواص درمانی که برای پوست دارد، می تواند نقش بسیار مهمی را برای کاهش التهاب، سوزش و قرمزی پوست ایفا کند. علاوه بر این، عسل یک ماده ضد جوش و آکنه نیز هست. از جمله خواص درمانی عسل طبیعی برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان آکنه: برای درمان آکنه و مشکلات پوستی، استفاده از عسل توصیه می شود. عسل های طبیعی می توانند با خاصیت آنتی باکتریالی که از خود نشان می دهند، آکنه های پوستی را به طور کامل برطرف نمایند. این کار باعث می شود تا کم کم شاهد کاهش التهاب، آکنه و جوش های پوستی باشیم.

 • شفاف کننده و روشن کننده پوست: عسل حاوی ترکیبات روشن کننده پوست است. افرادی که به دلیل مشکلات پوستی، شاهد کدر شدن پوست خودشان هستند؛ می توانند از عسل طبیعی برای رفع این مشکل استفاده کنند. عسل طبیعی به مرور زمان لکه های پوستی را از بین می برد و پوست را شفاف و شاداب خواهد کرد. 

• رفع التهاب و زخم در پوست: در صورتی که زخم و التهابی در پوست رخ داده باشند، می توانید از عسل طبیعی برای درمان آن ها استفاده کنید. عسل به لطف داشتن ترکیبات ضد التهابی، می تواند برای درمان زخم های پوستی استفاده شود و خواص بسیار زیادی را برای پوست داشته باشد. عسل می تواند برای درمان جای زخم و جوش های پوستی نیز استفاده شود.

• آبرسانی پوست: این روزها بسیاری از مشکلات پوستی به دلیل خشکی پوست اتفاق می افتد. می توان برای رفع این مشکلات از روش های آبرسانی مناسب استفاده کرد. عسل طبیعی می تواند نقش بسیار مهمی را در هیدراته نگه داشتن پوست ایفا کند. اگر به صورت منظم از عسل استفاده کنید، پوستی مرطوب، شاداب و جوان خواهید داشت. با افزایش آبرسانی پوست، پوست جوان تر و شاداب تر به نظر خواهد رسید. 

عسل طبیعی پس از میکرونیدلینگ

نحوه استفاده صحیح از عسل طبیعی پس از میکرونیدلینگ

نحوه استفاده صحیح از عسل بعد از میکرونیدلینگ بسیار ساده است. شما می توانید مقداری عسل طبیعی و خام را تهیه کرده و داخل یک ظرف تمیز بریزید. اگر عسل شما سفت است و به راحتی روی پوست پخش نمی شود، می توانید مقداری آب جوش یا گلاب به عسل اضافه کرده و هم بزنید تا یک ترکیب یکدست بدست بیاید. حال می توانید این ترکیب یا همان ماسک خانگی را با انگشت، پشت قاشق و یا ابزارهای مخصوص پخش ماسک روی پوست پخش نمایید. 
دقت کنید که عسل طبیعی باید روی کلیه بخش های پوست شما قرار بگیرد و آن را پوشش دهد. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه، می توانید پوست خودتان را آب کشی کنید. با شستشوی پوست خودتان با آب سرد، کم کم التهاب در پوست شما از بین خواهد رفت. این ماسک می تواند چندین بار در طول روز مورد استفاده قرار گیرد.

 زمان‌بندی مناسب برای استفاده از عسل در دوره بهبودی

یکی از اشتباهات رایجی که افراد در هنگام استفاده از عسل بعد از میکرونیدلینگ و یا سایر روش های درمانی مرتکب می شوند، این است که در زمان مناسبی از عسل استفاده نمی کنند. واقعیت این است که بعد از میکرونیدلینگ تا چندین ساعت نباید پوست خودتان را دستکاری کنید. حتی به گفته متخصصان تا 8 ساعت امکان شستشوی صورت وجود ندارد. از این رو نباید بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ از عسل استفاده کنید. در این صورت احتمال آسیب پوست و بروز مشکلات جدی در پوست بسیار افزایش پیدا می کند. 
زمان بندی مناسب برای استفاده از عسل طبیعی در دوره بهبودی بدین گونه است که می توانید بعد از گذشت 1 روز، از عسل روی پوست خودتان استفاده کنید. دقت کنید که روزانه می توانید چندین بار عسل را برای درمان مشکلات پوستی بعد از میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار دهید. تا زمانی که عوارض ناشی از میکرونیدلینگ مانند سوزش، التهاب، قرمزی پوست و ... برطرف نشدند، می توانید از عسل طبیعی استفاده کنید.

عسل بعد از میکرونیدلینگ
مقایسه تأثیر عسل با سایر محصولات مراقبتی پس از میکرونیدلینگ

کرم های ترمیم کننده زیادی در بازار موجود هستند که می توانند بعد از میکرونیدلینگ و برای کاهش التهاب، سوزش و قرمزی استفاده شوند. این کرم های ترمیم کننده از نظر قیمتی مقرون به صرفه نیستند. از طرفی چون شما مقدار کمی از آن ها روی پوست استفاده می کنید و عملا مابقی این کرم ها بلااستفاده هستند، پس از نظر اقتصادی به صرفه نیست که آن ها را خریداری کنید. 
اکثر این کرم های مراقبتی پوست حاوی ترکیبات گیاهی و معدنی مانند عسل نیز می باشند و این یعنی اینکه شما می توانید عسل طبیعی و خام را جایگزین کرم های ترمیم کننده کنید. عسل حتی اگر با مقدار زیاد خریداری شود، پس از تمام شدن دوره نقاهت قابل مصرف نیز هست. علاوه بر این، عسل برای کاهش بسیاری از مشکلات پوست مفید بوده و یک محصول چند کاره است. این در حالی است که اکثر کرم هایی که بدین منظور استفاده می شوند، تک کاره هستند.

ترکیب عسل با سایر مواد طبیعی برای تسریع روند ترمیم

عسل بعد از میکرونیدلینگ یک ترکیب بسیار مفید است که نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند. اما همیشه نیازی نیست که عسل را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. گاهی اوقات نیز می توانید عسل طبیعی را با سایر مواد طبیعی ترکیب کرده تا شاهد تسریع روند ترمیم پوست صورت خود باشیم. از جمله مواد طبیعی که می توانند با عسل ترکیب شوند و دوره بهبودی را کاهش دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

• دارچین: یکی از بهترین مواد طبیعی که برای تسریع روند ترمیم استفاده می شود، دارچین است. دارچین نقش بسیار مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند و باعث کاهش تنش، التهاب در پوست خواهد شد. می توانید 3 واحد عسل را با 1 واحد دارچین ترکیب کرده و روی پوست خودتان بزنید تا از اثربخشی آن به بهترین شکل بهره مند شوید.

•  گلاب: گلاب یک ترکیب آرام بخش برای پوست است. اگر پوست شما دچار التهاب، قرمزی و سوزش بسیار زیاد شده است، می توانید با اضافه کردن مقداری گلاب به عسل یک ماسک خانگی پرفایده درست کنید. گلاب و عسل برای کاهش قرمزی و آرام کردن پوست بعد از میکرونیدلینگ مفید هستند.

• آلوئه ورا: آلوئه ورا یکی دیگر از ترکیبات گیاهی است که می تواند برای درمان التهاب، سوزش و مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد. می توانید با ترکیب کردن مقداری آلوئه ورا با عسل، شاهد اثربخشی این ترکیب عالی روی پوست خود باشید. 

ترکیب عسل با سایر مواد طبیعی برای درمان مشکلات پوستی

جمع بندی 

عسل بعد از میکرونیدلینگ به کاهش التهاب، سوزش و قرمزی کمک می کند. اگرچه میکرونیدلینگ عوارض جدی را برای پوست به همراه ندارد، اما همین عوارض معمولا مانند سوزش پوست و قرمزی آن را نیز می توان با ماسک های خانگی عسل برطرف کرد. دقت داشته باشید که فقط عسل های طبیعی و خام روی این موضوع تاثیر دارند. از این رو لازم است که عسل خام و حرارت ندیده را مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه عسل خام، می توانید به فروشگاه اینترنتی اصل خونه مراجعه کنید. انواع عسل طبیعی با بهترین کیفیت از زنبورداران معتبر تهیه می شود تا بتوانید آن ها را با اطمینان خاطر مورد استفاده قرار دهید.

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.