خرید عسل حرارت ندیده کوهستان[ تفاوت عسل خام و تصفیه شده]

خرید عسل حرارت ندیده و خام بهترین انتخاب برای افرادی است که از عسل به عنوان یک داروی درمانی استفاده میکنند، چون عسل خام در دمای پایین شکرک می زند و اکثر مردم ..

درخواست مشاوره: خرید عسل حرارت ندیده کوهستان[ تفاوت عسل خام و تصفیه شده]

مقدمه

عسل که به عنوان "طلای مایع طبیعت" شناخته می شود، سالیان دراز است که سفره های ما را زیبا کرده و زخم های ما را التیام بخشیده است. این شهد نفیس که ثمره کار پرزحمت زنبورهاست نقشی فراتر از یک خوراکی صرف دارد. چنانچه خرید عسل طبیعی یعنی خرید عسل حرارت ندیده و مصرف آن را تجربه کرده باشید، قطعا گواهی می دهید که عسل خالص، نه تنها یک ماده غذایی کامل، بلکه یک داروی طبیعی، شگفت انگیز و سریع الاثر نیز می باشد.

عسل، اکسیر طلایی رنگ، که با فواید متعددی غنی شده است، طبیعت شیرینی دارد و به دو صورت عسل خام (حرارت ندیده) و عسل تصفیه شده (حرارت دیده) موجود می باشد. این دو نوع عسل، از نظر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی و همچنین ارزش غذایی، بسیار متفاوت هستند. عسل طبیعی خام و عسل معمولی ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما دارای ویژگی های متفاوتی می باشند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

برای آگاه شدن از فواید عسل طبیعی و مزایای خرید عسل حرارت ندیده، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب همچنین تفاوت های عسل خام و عسل تصفیه شده را آشکار خواهیم کرد.

خرید عسل حرارت ندیده

آنچه در این مقاله می خوانید ( دسترسی سریع)

  1. چرا خرید عسل حرارت ندیده کوهستان بهترین انتخاب است؟
  2. تفاوت‌های اساسی بین عسل خام و عسل تصفیه شده
  3. خواص عسل حرارت ندیده کوهستان
  4.  عسل خام ارزش غذایی بیشتری دارد
  5. تاثیرات حرارت بر عسل و از بین رفتن خواص آن
  6. عسل کوهستانی خام
  7. چرا عسل تصفیه شده نمی‌تواند جایگزین عسل خام باشد؟
  8. نکاتی که هنگام خرید عسل حرارت ندیده باید بدانید

چرا خرید عسل حرارت ندیده کوهستان بهترین انتخاب است؟

اگر به دنبال عسل با ارزش غذایی بالا هستید، خرید عسل حرارت ندیده کوهستان، بهترین انتخاب است. عسل خام یا عسل حرارت ندیده کوهستان، علاوه بر طعم فوق‌العاده‌اش، دارای خواص متعددی برای سلامتی بدن انسان است. متأسفانه، فرآیندهای پالایش و پاستوریزاسیون شدید که بر روی عسل تصفیه شده انجام می شوند، اکثریت قریب به اتفاق فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و آنزیم هایی را که باعث افزایش تندرستی می گردند، از بین می برند. به عنوان مثال، گلوکز اکسیداز آنزیمی است که وقتی با آب ترکیب شود، پراکسید هیدروژن تولید می کند که دارای خواص ضد باکتریایی قوی می باشد. با این حال، این یکی از آنزیم‌هایی است که در دمای بالای فرآیند پاستوریزاسیون از بین می‌رود. از این رو، فقط در عسل خام با عسل حرارت ندیده یافت می شود.

تفاوت‌های اساسی بین عسل خام و عسل تصفیه شده

عسل تصفیه شده از عسل خام تهیه می شود، اما همانطور که نام آن نشان می دهد، "تصفیه شده" است. زمانی که عسل طبیعی خام تحت فرآیندهای مختلفی مانند پاستوریزاسیون در دماهای بالا، حرارت دادن های ناگهانی، فیلتراسیون چندگانه یا حتی تصفیه با مواد شیمیایی و افزودن طعم‌های خاص قرار می‌گیرد، به آن عسل «تصفیه شده» می‌گویند. این دو نوع عسل، تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. برخی از جنبه های تفاوت آنها در زیر لیست شده است:

عسل تصفیه شده

 

  • منطقه جغرافیایی برداشت عسل
  • سطح تصفیه و فرآوری
  • ظاهر، بافت، بو و طعم
  • تبلور یا کریستالیزاسیون
  • میزان گرده زنبور عسل
  • میزان بره موم موجود
  • میزان خاصیت های مفیدی نظیر خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضد التهابی و ...
  • ماندگاری و تاریخ انقضاء
  • و ...

خواص عسل حرارت ندیده کوهستان

عسل خام سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، کربوهیدرات ها و آب است. خواص ضد میکروبی این عسل دیواره سلولی باکتری ها را از بین می برد و مسیرهای متابولیک آن را مهار می کند. وجود مواد فرار، اسیدهای آلی، موم زنبور عسل، شهد، گرده و بره موم باعث افزایش خواص ضد میکروبی عسل خام می شوند.

مطالعه ای به منظور بررسی اثربخشی استفاده موضعی عسل در بهبود زخم انجام شد. نتیجه گیری این بود که استفاده موضعی از عسل برای بهبود زخم نسبت به درمان با نقره سولفادیازین، ضد عفونی کننده، سوفرامایسین، آکریفلاوین و غیره موثرتر می باشد. این نشان می دهد که چقدر عسل خام برای درمان زخم ها ایده آل است.

عسل خام همچنین در درمان بیماری های چشمی مختلف مانند ورم ملتحمه، کراتیت، صدمات قرنیه و غیره نقش دارد. همچنین باعث تحریک ترشح انسولین، کاهش سطح گلوکز خون و بهبود غلظت هموگلوبین و پروفایل چربی در بیماران دیابتی می شود. اثرات محافظت کننده قلبی عسل طبیعی خام خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

خرید عسل طبیعی

عسل خام ارزش غذایی بیشتری دارد

گرده زنبور عسل مخلوطی از بزاق زنبور عسل، شهد، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و توسط زنبورهای کارگر جمع آوری می شود. همچنین با بسیاری از مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، لیپیدها، ویتامین ها، مواد معدنی، پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و غیره غنی شده است. گرده زنبور عسل به عنوان بهترین مکمل غذایی عمل می کند و فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. از تحقیقات مشهود است که گرده زنبور عسل ماهیچه ها را تقویت می کند و دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطان زایی و ضد حساسیت می باشد. عسل تصفیه شده معمولاً فاقد گرده زنبور عسل است و بنابراین از نظر فواید رژیم غذایی، مطلوبیت کمتری دارد.

تاثیرات حرارت بر عسل و از بین رفتن خواص آن

یکی از بزرگترین وجوه تمایز بین دو نوع عسل خام و تصفیه شده، همان عمل تصفیه عسل است. عسل خام مستقیماً از جعبه های کندو بدون آسیب رساندن به زنبورها جمع آوری می شود. این عسل، تصفیه نشده و تحت هیچ گونه عملی نظیر حرارت دادن، پاستوریزاسیون یا هر نوع فرآوری دیگری قرار نمی گیرد.

از سوی دیگر، عسل تصفیه شده تحت فرآیندهای مختلفی از جمله پیش گرم کردن، صاف کردن، فیلتر کردن، پاستوریزاسیون، خنک‌سازی و ... واقع می شود. پاستوریزاسیون، فرآیند اصلی در تصفیه عسل، شامل حرارت دادن عسل روی نقطه جوش است. این فرآیند به افزایش ماندگاری عسل کمک می نماید. در فرآیند تصفیه، ترکیب شیمیایی عسل به شدت تغییر می کند. تغییرات در ترکیب شیمیایی منجر به کاهش شدید طعم و ارزش غذایی موجود در عسل خام می شود. 

عسل کوهستانی خام

خرید عسل حرارت ندیده و گنجاندن این ماده ارزشمند در رژیم غذایی، انتخابی طبیعی برای حفظ سلامت بدن است. مطالعات علمی مختلفی تاثیرات شگرف عسل خام را بر موارد زیر نشان داده اند.

  • بهبود هضم
  • از بین بردن حالت تهوع
  • درمان آکنه
  • بهبود دیابت
  • کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر
  • بهبود گردش خون و تقویت عملکرد قلب ‌و مغز
  • حمایت آنتی اکسیدانی و مبارزه با رشد پلاک ها
  • خواب راحت
  • حمایت از پری بیوتیک های رشد دهنده باکتری های خوب در روده
  • بهبود آلرژی و کاهش حساسیت های فصلی
  • کمک به کاهش وزن
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • ماسک مو
  • تسکین اگزما
  • کاهش التهاب و‌ درمان بیماری‌های تنفسی
  • التیام زخم ها، سوختگی ها و عفونت های پوستی
  • درمان انواع عفونت های داخلی بدن نظیر عفونت ادراری و ...
  • شامپو برای پاکسازی پوست و‌ موی سر و بازگرداندن سلامت آنها
  • تسکین گلودرد و سرفه
  • و ...

خرید عسل اصل

چرا عسل تصفیه شده نمی‌تواند جایگزین عسل خام باشد؟

از منظر تغذیه، عسل خام بر عسل معمولی، برتری دارد. عسل خام حاوی گرده زنبور عسل است که مملو از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. این گرده با فواید سلامتی مختلفی از جمله بهبود عملکرد سیستم ایمنی، سلامت قلب و کبد و کاهش التهاب مرتبط است. بخشی از فرآیندی که عسل از طریق آن تصفیه می‌شود، گرده‌های زنبور عسل را فیلتر می‌کند. بنابراین بسیاری از فواید سلامتی مرتبط با عسل در واقع فقط توسط عسل طبیعی خام ارائه می‌شود. همچنین بره موم زنبور عسل، ماده‌ای رزین مانند که در عسل خام یافت می‌ گردد، دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد قارچی است. این ماده همچنین حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B، ویتامین C و E، منیزیم و پتاسیم می باشد.

با این حال، فواید عسل خام فراتر از اجزای آن است. این عسل به دلیل توانایی بالقوه اش در بهبود زخم ها و جلوگیری از عفونت ها معروف می باشد. این قابلیت تا حدی به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی آن است که می تواند در عسل تصفیه شده به دلیل دمای بالای فرآیند پاستوریزاسیون کاهش یابد.

نکاتی که هنگام خرید عسل حرارت ندیده باید بدانید

عسل تصفیه نشده منحصر به فرد است. انواع مختلف عسل خام ظاهر، بافت، بو و طعم های متمایز از یکدیگر دارند. ظاهر، بافت و طعم عسل حرارت ندیده به منشأ عسل بستگی دارد و به شدت تحت تأثیر نوع گل ها، دمای هوای منطقه (گرم یا سرد)، جغرافیای منطقه (تپه ای یا دشت)، رطوبت و حتی شرایط خاک قرار دارد. حتی عواملی مانند سن عسل و فرآیند تبلور آن، ظاهر و بافت عسل را تعیین می کنند. عسل خام تصفیه نشده می تواند در رنگ های مختلفی از قهوه ای تیره، طلایی تا حتی سفید باشد.

هنگام خرید عسل حرارت ندیده می توانید از زنبورداران یا فروشندگان عسل خالص، اطلاعات کاملی از منطقه تولید عسل و ویژگی های آن کسب نمایید. همانطور که گفته شد، آب و هوا، شرایط خاک و محیط زیست منطقه جغرافیایی نیز به طعم، عطر و بافت عسل کمک می کنند. لذا عسل خام معمولاً با برچسبی بسته بندی می شود که حاوی نام منطقه و جزئیات فصل جمع آوری است.

عسل خام یا تصفیه شده؟ تاثیر روی سیستم ایمنی

یکی از فواید بسیار مهم عسل خام، غلظت آنتی اکسیدانی آن است. این عسل می تواند تا ۴ برابر بیشتر از انواع عسل های تصفیه شده مشابه حاوی آنتی اکسیدان باشد. این آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سیستم قلبی عروقی شما را در سلامت کامل نگه می دارند.

همچنین جالب است بدانید که عسل خام به دلیل دارا بودن آنزیم های تسهیل کننده هضم، قرن ها به عنوان یک کمک کننده طبیعی هضم، مورد استفاده قرار گرفته است. اما باز هم، فرآیندهای گرمایش طولانی پاستوریزه کردن، این خاصیت را با از بین بردن آنزیم های لازم از بین می برد. لذا قطعا و مسلما عسل خام برای سیستم ایمنی بهتر است.

تجربه‌های مصرف‌کنندگان از فواید عسل حرارت ندیده کوهستان

خرید عسل حرارت ندیده و مصرف عسلی که در منطقه کوهستانی جمع آوری شده است، فواید بسیاری برای سلامتی دارد. نتایج مطالعاتی که بر این ادعا صحه می گذارند، علاوه بر نمونه های آزمایشگاهی، دربرگیرنده تجربه های مصرف کنندگان عسل خام نیز می باشند.

اگر بخواهیم به تجربه های مصرف کنندگان عسل حرارت ندیده کوهستان بپردازیم، تجربه هایی به بلندای تاریخ پیش روی ما خواهد بود. عسل، اکسیر طلایی طبیعت می باشد که هم غذا و هم شفا در آن نهفته است. تجربه های درمانی بسیاری که از عسل چه در طب سنتی و چه در طب نوین وجود دارد، همگی تصدیق کننده و تایید کننده ارزش غذایی بالا و ارزش درمانی منحصر به فرد عسل حرارت ندیده هستند.

سخن پایانی

برای دریافت مطلوب ترین نتایج غذایی و درمانی از عسل، اکثر افراد به سمت خرید عسل حرارت ندیده روی آورده اند. عسل خام و حرارت ندیده حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم و روی و همچنین ویتامین هایی مانند B6، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین است. این مواد مغذی برای عملکردهای بیولوژیکی مختلف بدن مورد نیاز هستند و به سلامت انسان کمک می کنند. عملیات پاستوریزاسیون و فیلتراسیون عسل تصفیه شده می تواند برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را از بین ببرد و ارزش غذایی آنها را کاهش دهد. لذا عسل طبیعی، خالص و خام برای حفظ و ارتقای سطح سلامت، انتخاب بهتری است.

 

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

عسل حرارت ندیده کوهستان عسلی است که پس از برداشت به هیچ‌وجه حرارت نمی‌بیند. این نوع عسل مستقیماً از کندو به دست می‌آید و تمامی آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و خواص طبیعی خود را حفظ می‌کند.
عسل خام مستقیماً از کندو برداشت می‌شود و فرآوری نمی‌شود. عسل تصفیه شده پس از برداشت، فرآوری و فیلتر می‌شود تا ناخالصی‌ها و ذرات موم از آن جدا شود. همچنین ممکن است عسل تصفیه شده حرارت ببیند که می‌تواند برخی از مواد مغذی طبیعی آن را از بین ببرد.
عسل حرارت ندیده کوهستان به دلیل حفظ کامل خواص طبیعی، آنزیم‌ها و ویتامین‌ها برای بدن مفیدتر است. حرارت دادن عسل می‌تواند بسیاری از این خواص را از بین ببرد و ارزش تغذیه‌ای آن را کاهش دهد.
بله، عسل خام به دلیل داشتن مواد مغذی طبیعی بیشتر، برای سلامت مفیدتر است. این نوع عسل دارای آنزیم‌های زنده و خواص ضدباکتریایی قوی‌تری است که می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند.
برای تشخیص عسل حرارت ندیده کوهستان، به برچسب محصول دقت کنید و مطمئن شوید که عبارت "خام" یا "حرارت ندیده" ذکر شده است. همچنین عسل خام معمولاً غلیظ‌تر و کمی کدرتر از عسل تصفیه شده است و ممکن است ذرات موم و گرده گل در آن دیده شود.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.