خاصیت شلغم عسل برای سرما خوردگی

شلغم عسل با خواص ضد التهابی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی، می‌توانند به کاهش علائم سرماخوردگی، تسکین گلودرد و بهبود وضعیت عمومی کمک کنند. نحوه درست کردن ترکیب با ..

درخواست مشاوره: خاصیت شلغم عسل برای سرما خوردگی

شلغم و عسل دو ماده مغذی هستند که احتمالا همه شما در طول زمستان از آن ها استفاده می کنید. به خصوص به خاطر توصیه هایی که از نظر طب سنتی در مورد این دو ماده مغذی داده شده است. اما آیا تا به حال در مورد خاصیت شلغم عسل چیزی شنیده اید؟ خاصیت شلغم و عسل برای سرماخوردگی باعث شده تا بتوان این ترکیب مغذی را برای درمان بسیاری از عوارض سرماخوردگی مانند گلودرد، احساس تنگی نفس، درد در سینوس ها و ... توصیه کرد. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی برای ترکیب کردن با شلغم هستید، این مقاله را بخوانید تا بیشتر با خواص این دو ماده مغذی آشنا شوید.

خاصیت شلغم عسل برای سرما خوردگی

شلغم و عسل: یک ترکیب طبیعی برای درمان سرماخوردگی

سال هاست که متخصصان طب سنتی در مورد خاصیت شلغم عسل صحبت می کنند. این ترکیب مفید، می تواند نقش بسیار مهمی را در درمان سرماخوردگی داشته باشد و از شدت گرفتن آن جلوگیری کند. شلغم حاوی ویتامین های مغذی از جمله ویتامین سی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیار زیادی می کنند. عسل طبیعی نیز با ترکیبات آنتی اکسیدانی خود منجر به تقویت قوای عمومی بدن و مبارزه با بیماری های مختلف می شود.

ترکیب شلغم و عسل آنقدر مفید است که بدون شک اگر روزانه از آن استفاده کنید، متوجه خواص بی نظیر آن خواهید شد. این ترکیب برای درمان سرفه، گلودرد، کاهش تب، کاهش خستگی بدنی و بهبود قوای جسمی بسیار مفید بوده و نقش مهمی را در محافظت از بدن در هنگام مواجهه با بیماری هایی نظیر سرماخوردگی ایفا می کند.

خواص ضد التهابی شلغم و تأثیر آن بر سرماخوردگی

التهاب دشمن سلامت جسمی شما است. در هنگام سرماخوردگی، التهاب باعث شدت گرفتن عوارض شده و گلودرد و مشکلات مشابه را به همراه دارد. شلغم حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. این ترکیبات ضد التهابی گلودرد را درمان می کنند و باعث بهبود سلامت عمومی بدن خواهند شد. با درمان گلودرد، کم کم بی اشتهایی شما نیز درمان می شود و می توانید با خوردن غذاهای بیشتر، از شدت گرفتن علائم سرماخوردگی خودتان جلوگیری کنید.

چگونه عسل به تقویت سیستم ایمنی در هنگام سرماخوردگی کمک می‌کند؟

عسل طبیعی یک معجزه از دل طبیعت است که برای درمان بسیاری از مشکلات نقش مهمی را ایفا می کند. تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین خواص عسل برای بدن بوده که اجازه نمی دهد بدن تحت تاثیر بیماری های مختلف قرار بگیرد. اینکه عسل چگونه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، موضوعی است که هنوز تحقیقات مختلفی در مورد آن انجام می شوند. عسل طبیعی حاوی آنتی اکسیدان های بسیار متنوعی است که نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام سرماخوردگی ایفا می کنند. علاوه بر این، ویتامین هایی نظیر ویتامین سی در عسل طبیعی وجود دارند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

خاصیت شلغم عسل برای درمان بیماری های ویروسی

استفاده از عسل و شلغم برای کاهش سرفه و گلودرد

گلودرد و سرفه از جمله مشکلات شایع سرماخوردگی هستند که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. یکی از خواص شلغم و عسل، درمان گلودرد و کاهش سرفه است. گلودرد در اثر التهاب در گلو ایجاد می شود که شلغم و عسل هر دو خاصیت ضد التهابی دارند. پس التهاب گلو و سیستم تنفسی را کاهش می دهند و عفونت ناشی از ویروس ها را درمان می کنند. از این جهت پس از مصرف یک یا چند بار از این معجون، متوجه کاهش گلودرد خواهید شد. علاوه بر این، این معجون با نرم کردن گلو و سیستم تنفسی شما، سرفه های ممتد را کاهش می دهد. تفاوتی وجود ندارد که سرفه خلط دار باشد یا خشک، در هر صورت شلغم و عسل هر دو می توانند به درمان سرفه کمک زیادی کنند.

نکات تغذیه‌ای برای بهره‌برداری بیشتر از شلغم و عسل

برای اینکه از خواص شلغم و عسل به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید، بهتر است که از شلغم های بومی استفاده نمایید. شلغم هایی که دارای پوست بنفش رنگ هستند، بسیار مفیدند و می توانند برای سلامت عمومی بدن شما مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است که برای خارج شدن عصاره عسل و شلغم، این ترکیب را روی حرارت قرار دهید و یا بپزید. معمولا در چنین شرایطی، عسل اثربخشی بیشتری خواهد داشت. عصاره خارج شده از شلغم و عسل بهترین ماده موثر برای درمان سرماخوردگی است و حاوی ترکیبات آنتی بیوتیکی است. با این حال شما می توانید خود عسل و شلغم را تکه تکه کرده و با یکدیگر میل کنید. فراموش نکنید که مصرف بیش از اندازه این ترکیب مضر بوده و باعث افزایش قند خون می شود.

شلغم و عسل برای کاهش سرفه و گلودرد

خاصیت شلغم عسل بر تسریع روند بهبودی از سرماخوردگی

سرماخوردگی به عنوان یک بیماری ویروسی زمانی درمان می شود که دوره نقاهت آن سپری شود. مصرف داروهای شیمیایی مانند استامینوفن، سرماخوردگی و ... مانند مسکن برای این بیماری عمل می کنند و بدون عوارض نیز نیستند. اما زمانی که از ترکیبات طبیعی استفاده کنید، هم روند بهبودی سرماخوردگی را تسریع می بخشید، هم شاهد عوارض جدی آن ها نخواهید بود. خاصیت شلغم عسل باعث شده تا بتوان شاهد بهبودی سریع تر سرماخوردگی بود. این ترکیب یک آنتی بیوتیک طبیعی است و ویروس و عفونت های موجود در سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی شما را از بین می برد. علاوه بر این، شلغم و عسل به واسطه خواص متنوعی که به همراه دارند، می توانند نقش بسیار مهمی را در سلامت عمومی بدن ایفا کنند و از عوارض سرماخوردگی کاهش دهند.

آیا شلغم و عسل می‌توانند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کنند؟

سرماخوردگی یکی از مشکلات شایع در فصل زمستان است. منشاء اصلی سرماخوردگی ویروس هایی هستند که در هوا وجود دارند و از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. بنابراین، اینکه تصور کنیم سرماخوردگی یک بیماری است که در اثر قرار گرفتن در معرض سرما رخ می دهد، کاملا اشتباه است. این بیماری ویروسی نیاز به مقاومت بالای بدن برای کنترل و پیشگیری دارد. چون به هر حال در فصل سرما فعالیت ویروس ها بسیار افزایش پیدا می کند و این بدن است که می تواند با آن ها مقابله طبیعی داشته باشد. شلغم و عسل یک ترکیب و معجون قوی آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. از این جهت می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک بسیار زیادی کند.

طرز تهیه معجون شلغم و عسل

نحوه مصرف شلغم و عسل در درمان سرماخوردگی

با توجه به خاصیت شلغم عسل برای درمان سرماخوردگی بسیار مهم است که آن را به صورت ایمن مورد استفاده قرار دهید. طرز تهیه شلغم و عسل بسیار ساده است و شما می توانید در عرض چند ساعت یک معجون بسیار قوی و مشابه با آنتی بیوتیک های موجود در بازار داشته باشید. برای تهیه معجون عسل و شلغم طبق مراحل زیر پیش بروید.

  • در ابتدا یک شلغم را به طور کامل تمیز کنید به گونه ای که هیچ آلودگی روی پوست آن نمانده باشد. بهتر است که شلغم را با سایز متوسط انتخاب کنید.
  • سپس سر شلغم را بکنید و کنار بگذارید. با یک قاشق داخل شلغم را خالی کنید. به گونه ای که فقط یک لایه دیواره برای شلغم باقی مانده باشد.
  • حالا داخل شلغم را با عسل پر کنید. نیازی به پر کردن کامل آن نیست و همین که دو سوم از آن را با عسل پر نمایید، کافیست.
  • سر شلغم را روی آن بگذارید و شلغم را در یک کاسه یا استکان قرار دهید. سپس می توانید استکان را روی حرارت ملایم بخاری، شوفاژ و هر وسیله گرم کننده دیگر بدون حرارت مستقیم، قرار دهید.
  • پس از گذشت 8 ساعت، عصاره شلغم با ترکیب با عسل بیرون می ریزد و می توانید آن را میل کنید. البته خود عسل و شلغم نیز قابل مصرف هستند.

احتیاطات و توصیه‌ها هنگام استفاده از شلغم و عسل برای سرماخوردگی

هنگام استفاده از شلغم و عسل برای سرماخوردگی باید حتما به کیفیت عسل استفاده شده توجه داشته باشید. چرا که فقط عسل های طبیعی به دلیل داشتن ترکیبات خاص می توانند برای درمان سرماخوردگی مفید باشند. علاوه بر این، دقت کنید که این معجون نباید به کودکان زیر 2 سال داده شود. چرا که هنوز این دسته از کودکان دارای سیستم گوارش کاملی نیستند و ممکن است عسل برای آن ها مضر باشد. همچنین افرادی که دیابت دارند، باید با احتیاط بیشتری از این ترکیب استفاده کنند. با وجود اینکه قند طبیعی در عسل وجود دارد، اما مصرف بیش از اندازه آن باعث افزایش قند خون شده و خطرات جدی را به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

خاصیت شلغم عسل برای سرماخوردگی باعث شده تا این معجون فوق العاده در فصل سرما به وفور مورد استفاده قرار گیرد. شلغم و عسل هر دو دارای ویتامین های مغذی بسیار زیادی هستند و می توانند به سلامت عمومی بدن کمک شایانی کنند. همین که مقداری عسل طبیعی را با شلغم بپزید و مورد استفاده قرار دهید، باعث می شود تا دوره نقاهت سرماخوردگی و بیماری های ویروسی خودتان را به نصف کاهش دهید. البته فراموش نکنید که بهره مندی از خواص این ترکیب به شرط مصرف عسل طبیعی است که از مراجع معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی اصل خونه، بهترین عسل های گیاهی را برای ترکیب کردن با شلغم به شما ارائه می کند.

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان

سوالات متداول:

شلغم با داشتن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی، به کاهش التهاب و تسکین گلودرد کمک می‌کند. عسل نیز با خاصیت ضد میکروبی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی کمک می‌کند.
مصرف شلغم و عسل می‌تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند، اما برای درمان کامل، همراه با استراحت، هیدراسیون کافی و مراقبت‌های دیگر لازم است.
بله، شلغم و عسل می‌توانند برای کودکان بالای دو سال نیز مفید باشند، اما باید مطمئن شوید که کودک به عسل حساسیت ندارد و در مورد دوز مصرفی با پزشک مشورت کنید.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.