5 خاصیت عرق آویشن با عسل / طرز تهیه و نحوه مصرف

عرق آویشن به تنهایی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. وقتی که عسل به این عرق اضافه کنید، ترکیب عجیب و غریبی رو به وجود می آورید زیرا این دو ماده در ترکیب با هم یک

درخواست مشاوره: 5 خاصیت عرق آویشن با عسل / طرز تهیه و نحوه مصرف

شاید تا به حال به مصرف عسل به صورت ترکیبی با آویشن فکر نکرده باشید؛ اما باید بدانید که این دو ترکیب آنقدر خواص متنوعی برای سلامت عمومی بدن دارند که بدون شک مصرف آن ها به صورت همزمان بسیار مفید است. خواص عرق آویشن با عسل از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. اما باید بدانید که این دو ترکیب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریالی قوی، می توانند انتخاب بسیار عالی برای مصرف روزانه شما باشند. حتی توصیه می شود که برای جلوگیری از عفونت و درمان بیماری های عفونی، از این ترکیب استفاده کنید. در ادامه شما را با خواص عرق آویشن با عسل آشنا می کنیم. 

عرق آویشن و عسل
 

عرق آویشن و عسل

عرق آویشن یکی از بهترین عرق های گیاهان دارویی است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. از آویشن در طب سنتی برای ضد عفونی کردن و خاصیت ضد میکروبی استفاده می کنند. به طوری که برای درمان بیماری سرماخوردگی و بیماری های عفونی مختلف، استفاده از این نوع عرق بسیار مفید است. عسل نیز با خاصیت آنتی باکتریالی و ضد میکروبی خود، می تواند نقش موثری را در حفظ سلامت عمومی بدن ایفا کند. اگر به صورت منظم از عسل استفاده کنید، سیستم ایمنی خودتان را برای مبارزه با بیماری های عفونی نیز تقویت خواهید کرد. 
عرق آویشن و عسل یک ترکیب فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ضد عفونی کردن دهان و دندان و ارگان های داخلی محسوب می شوند. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل و آویشن باعث می شود تا بتوانید با بسیاری از بیماری ها مبارزه کنید. استرس های اکسیداتیو در اثر مصرف آویشن و عسل از بین می روند و دیگر رادیکال های آزاد فرصت زیادی برای فعالیت در بدن شما نخواهند داشت. 

فواید عرق آویشن و عسل

 

 فواید مصرف عرق آویشن و عسل 

عرق آویشن به تنهایی خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. وقتی که عسل به این عرق اضافه کنید، باید انتظار افزایش خواص آن را نیز داشته باشید. خواص عرق آویشن با عسل به دلیل هم افزایی خواص هر یک از این دو ترکیب بدست می آیند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. 


1. درمان برونشیت و ذات الریه

یکی از مهم ترین خواص آویشن، درمان برونشیت، سرماخوردگی و ذات الریه است. آویشن به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی و ضد عفونی کنندگی خود، می تواند تاثیر بسیار مهمی را در درمان عفونت ریه ایفا کند. حال اگر آویشن را با عسل ترکیب کنید، می توانید از خواص بی نظیر هر دوی آن ها بهره مند شوید. فلاونوئیدهای مختلفی که در عسل و آویشن وجود دارند، می توانند به بهبود سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی و بیماری های تنفسی کمک کنند. 
اگر عسل میل کنید، مجاری تنفسی شما هیدراته می شود. به همین خاطر سرفه های خشک و گلودرد به مرور زمان از بین می روند. علاوه بر این، اضافه کردن آویشن به عسل باعث می شود تا از عفونت های باکتریایی جلوگیری کنند و شاهد کاهش علائم ناشی از بیماری های عفونی باشید. طبق بررسی های انجام شده، افرادی که در طول سرماخوردگی خود از آویشن استفاده کنند، می توانند شاهد درمان سریع تر سرفه و گلودرد باشند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی اولین سد دفاعی برای مبارزه با بیماری های مختلف است. یکی از خواص عرق آویشن با عسل، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. چون سیستم ایمنی بدن می تواند از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کند، پس بسیار مهم است که آن را تقویت کنید. ترکیب عسل و آویشن باعث می شود تا التهاب در بدن شما کاهش پیدا کند و شاهد خاصیت فعالیت آنتی اکسیدان ها باشید. همچنین برای کاهش فعالیت باکتری ها، مصرف آویشن توصیه می گردد. 
آویشن دارای آنزیم ها و ترکیبات مختلفی است که هر کدام می توانند نقش بسیار مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا کنند. عسل نیز به دلیل داشتن ویتامین های مفید، باعث بازیابی عملکرد سیستم ایمنی بدن ما خواهد شد. پس برای مبارزه با بیماری ها، به خصوص در روزهای سرد سال مصرف آویشن با عسل را فراموش نکنید. 

3. درمان مشکلات قلبی و عروقی

اکسیداسیون و تجمع چربی ها در دیواره های عروق، می تواند باعث گرفتگی عروق و افزایش خطر سکته مغزی شود؛ این در حالی است که خواص عرق آویشن با عسل باعث جلوگیری از اکسیداسیون لیپوپروتئین خواهند شد. این ترکیب اجازه نمی دهد که چربی ها در دیواره های رگ ها رسوب کنند. به همین خاطر انسداد عروق که عامل اصلی سکته های قلبی است، اتفاق نمی افتد و می توان از بروز آن جلوگیری کرد.  
علاوه بر این، عسل و آویشن می توانند از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کنند. این دو ماده مغذی، کلسترول خون بالا را کاهش می دهند و می توانند از بالا رفتن چربی خون جلوگیری کنند. بنابراین، ترکیب عرق آویشن با عسل باعث می شود تا آنزیم ها و فنول های موجود در این ترکیبات از آسیب به سیستم قلبی و عروقی به ویژه در سنین بالا جلوگیری شود. 

4. کاهش دردهای قاعدگی

یکی از خواص عرق آویشن با عسل، کاهش دردهای قاعدگی است. درد قاعدگی از جمله مشکلات شایع در زنان است که می تواند برای زنان بسیار آزاردهنده باشد. عسل و آویشن هر دو می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای داروهای شیمیایی باشند که در طول قاعدگی مصرف می کنید. به گفته بسیاری از بانوانی که از این ترکیب برای کاهش دردهای قاعدگی استفاده کرده اند، این معجون می تواند درد را آرام کند و باعث کاهش استرس و اضطراب در طول دوره قاعدگی شود. برای کاهش دردهای قاعدگی در طول دوره پریودی خود، می توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از عرق آویشن با عسل را میل کنید تا از خواص آن ها بهره مند شوید.
طبق بررسی های انجام شده در مورد تاثیر عسل روی قاعدگی، مشخص شده است که عسل می تواند باعث افزایش سایز دهانه مویرگ ها و عروق شود. همین موضوع به کنترل خونریزی قاعدگی کمک بسیار زیادی می کند. علاوه بر این درد و التهابی که در بدن در اثر خونریزی ایجاد می شوند، کم کم از بین خواهند رفت. آویشن و عسل طبیعی هر دو می توانند به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در زنان کمک کنند. از این رو بانوانی که قاعدگی با خونریزی های سنگین را تجربه می کنند، می توانند از عسل و آویشن برای درمان مشکل خود استفاده نمایند. 

5. درمان افسردگی و علائم مرتبط با پارکینسون

افسردگی و بیماری پارکینسون می توانند تا حدی با یکدیگر در ارتباط باشند. برخی از داروهای بیماران پارکینسون باعث افسردگی می شوند و خطر ابتلا به بیماری های روحی و روانی را افزایش می دهند. خواص عرق آویشن با عسل برای درمان افسردگی و پارکینسون نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اول اینکه باید بدانید آویشن باعث افزایش سطح دوپامین در بدن می شود. همین موضوع می تواند علائم مرتبط با افسردگی را که به دلیل کاهش دوپامین در بدن رخ می دهند را کاهش دهد. 
کمبود دوپامین در بدن می تواند باعث خطر پارکینسون شود. این بیماری یک بیماری پیش رونده است و باید حتما آن را با دارو کنترل کرد. کارواکرول هایی که در آویشن وجود دارند با خواص آنتی اکسیدانی خود، می توانند از مرگ نورون های مغزی جلوگیری کنند. این موضوع از پیشرفت پارکینسون جلوگیری خواهد کرد. خود عسل نیز به دلیل داشتن قندهای ساده مانند گلوکز، می تواند نقش بسیار مهمی را در بهبود کار سلول های عصبی ایفا کند. قندهای موجود در عسل طبیعی به سرعت وارد جریان خون می شوند و مشکلات عصبی را بهبود می بخشند.

فواید مصرف عرق آویشن و عسل

 

طرز تهیه عرق آویشن و عسل طبیعی

با توجه به خواص عرق آویشن با عسل، احتمالا می خواهید با طرز تهیه عرق آویشن و عسل طبیعی آشنا شوید تا این معجون پرفایده را میل کنید. معجون عرق آویشن و عسل طبیعی می تواند با ترکیب کردن عسل طبیعی با مقداری آب جوش یا آب ولرم و اضافه کردن عرق آویشن به دست بیاید. می توانید یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را داخل یک فنجان بریزید. سپس به آن مقداری آب ولرم اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود. سپس یک یا چند قاشق عرق آویشن خالص را به این ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید. شربت عرق آویشن و عسل طبیعی شما آماده است و می توانید آن را میل کنید. 

خواص عرق آویشن و عسل
 

 زمان مصرف عرق آویشن و عسل طبیعی

بهترین زمان مصرف عرق آویشن و عسل طبیعی برای بهره مندی از خواص این ترکیب می تواند هر زمانی از روز باشد. ولی معمولا توصیه می شود که برای رسیدن به حداکثر خواص این ترکیب، آن ها را به صورت ناشتا میل کنید. می توانید هر روز صبح طبق دستورالعمل ذکر شده، این شربت را تهیه کرده و قبل از صبحانه میل کنید. اگر عرق آویشن باعث ایجاد مشکل در سیستم گوارش شما می شود، می توانید مصرف این ترکیب را به بعد از غذا موکول کنید. 
فراموش نکنید زیاده روی در مصرف عرق آویشن و عسل طبیعی اصلا توصیه نمی شود و می تواند برای بدن شما مضر باشد. این ترکیب معمولا باعث افزایش انرژی و رفع خستگی شما می شود. بنابراین، بهتر است که صبح ها آن را مصرف کنید تا انرژی کافی برای ادامه روز خود داشته باشید. خرید عسل طبیعی در استفاده از این ترکیب نقش بسزایی دارد سعی کنید به هیچ عنوان از عسل های شرکتی و تغذیه ایی استفاده نکنید برای شناخت عسل طبیعی از تقلبی حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان

سوالات متداول:

می توانید 2 تا 3 بار در روز 1 فنجان عرق آویشن با عسل میل کنید.
زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به آلرژی به آویشن یا عسل و افراد دارای مشکلات خونی نباید از عرق آویشن با عسل استفاده کنند.
به طور کلی، توصیه می شود از دادن عرق آویشن به کودکان زیر 2 سال خودداری کنید. این به دلیل آن است که عرق آویشن می تواند قوی باشد و ممکن است برای سیستم گوارشی ظریف کودکان مضر باشد.
بله، عرق آویشن با عسل می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، می تواند با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و داروهای فشار خون مانند کاپتوپریل تداخل داشته باشد.
به این مطلب امتیاز دهید.
  1. avatar
    محمد

    مفید بود ممنون

لطفا نظر خود را ارسال نمایید.