عسل نمدار جنگلی/عسلی که از دل جنگل های هیرکانی بیرون می آید

عسل نمدار جنگلی فقط و فقط در طول یک ماه از سال قابل تولید است آن هم به شرطی که شرایط جوی اجازه دهد. زیرا باران اجازه برداشت هرساله این عسل گرانبها را نمیدهد....

درخواست مشاوره: عسل نمدار جنگلی/عسلی که از دل جنگل های هیرکانی بیرون می آید

خواص عسل درخت نمدار چیست؟ درخت نمدار، درختی است که در جنگل های شمال ایران به ویژه در جنگل های هیرکانی مازندران رشد می کند. این درخت تنومند با برگ های پهن، گل های معطری دارد که زنبورها جهت تولید عسل از شهد آن استفاده می کنند. گل های این درخت مورد علاقه زنبورها می باشند. درخت نمدار جزو آن دسته از درخت هایی است که در شمال کشور رشد می کند و از عسل آن می توان جهت درمان بسیاری از بیماری ها استفاده نمود. درخت نمدار در مناطق مختلف جهان به ویژه در آمریکا نیز رشد می کند. گل های این درخت، زردرنگ و بسیار معطر می باشند. از گل های این درخت می توان حدود 10 کیلوگرم عسل خام و طبیعی برداشت کرد. رنگ این نوع عسل، زرد است که البته بیشتر به رنگ نارنجی شباهت دارد. 

خواص عسل نمدار
 در ادامه قصد داریم در رابطه با خواص عسل درخت نمدار اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم. 

خواص عسل درخت نمدار

خواص عسل درخت نمدار که از دل جنگل های هیرکانی واقع در شمال کشور به دست می آید، بسیار زیاد است. این نوع عسل را می توان در رده عسل های نیمه وحشی جنگلی به شمار آورد که دارای خواص زیادی می باشد. درخت نمدار، دارای گل های معطری می باشد که عسل حاصل از آن به دلیل برخورداری از فلاونوئیدها دارای خواص دارویی و درمانی متعددی است. اواسط فصل بهار، بهترین زمان جهت گل دادن این درخت می باشد. عسلی که از گل های این درخت حاصل می شود، حاوی مواد مغذی متعددی می باشد. به همین خاطر از عسل درخت نمدار می توان در درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده نمود. این نوع عسل به دلیل برخورداری از فنل و اسیدهای ضروری برای بدن می تواند جهت بهبود سلامت پوست و مو نیز مفید واقع شود. 


 آشنایی با مهمترین خواص عسل درخت نمدار

خواص عسل درخت نمدار آنقدر زیاد است که نمی توان تمام مزایای مصرف این ماده غذایی ارزشمند را در این محتوا گنجاند. عسل درخت نمدار، نوعی عسل بهاره می باشد که تنها می توان آن را در شمال کشور یافت. برگ های درخت نمدار بسیار معطر هستند. به همین خاطر است که زنبورها جهت تهیه عسل به گل های این درخت علاقه زیادی دارند. از جمله مهمترین خواص عسل درخت نمدار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • درمان دیابت
  • درمان بیماری های عفونی
  • درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه
  • درمان مشکلات گوارشی
  • جلوگیری از بروز سرطان
  • تقویت کننده حافظه
  • بهبود عملکرد پوست و مو

عسل درخت نمدار به دلیل برخورداری از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند جهت درمان عفونت های بدن مفید واقع شود. ما تنها به تعدادی از مهمترین خواص عسل درخت نمدار اشاره نمودیم. 
اگر ارزش زیادی برای سلامتی خود قائل هستید، پیشنهاد ما به شما تهیه عسل درخت نمدار می باشد. جهت بهره مندی از خواص عسل درخت نمدار پیشنهاد می کنیم که حتما نوع مرغوب آن را از زنبورداران و مراکز معتبر خریداری نمایید. 

خاصیت عسل نمدار

خاصیت عسل نمدار

عسل نمدار، یکی از انواع عسل های جنگلی است که از گل های درخت نمدار حاصل می شود. این نوع عسل به دلیل وجود مواد مغذی در ترکیبات آن، دارای خواص دارویی و درمانی می باشد. عسل درخت نمدار دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی می باشد. دلیل آن را می توان به خاطر وجود مواد ارزشمندی از جمله هیدروکربن ها، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها در ترکیبات این عسل دانست. مصرف عسل درخت نمدار می تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز عفونت در بدن شود. همچنین این نوع عسل در حفظ سلامت سیستم گوارشی بدن می تواند مفید واقع شود. عسل درخت نمدار دارای خاصیت آرامش بخشی نیز می باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آن دسته از افرادی که افسرده هستند و یا از استرس و اضطراب رنج می برند، می توانند عسل درخت نمدار را به صورت روزانه مصرف نمایند. 
خواص عسل درخت نمدار، بسیار زیاد است. اگر برای سلامتی خود ارزش زیادی قائل هستید، حتما مصرف عسل درخت نمدار را به صورت روزانه در برنامه غذایی خود بگنجانید. از طرفی، مصرف این عسل می تواند منجر به بهبود سلامت پوست و جلوگیری از بروز مشکلات پوستی شود. به طور کلی این عسل، یک ماده غذایی سالم و مفیدی است که با برخورداری از خواص دارویی و درمانی می تواند منجر به بهبود سلامت بدن شود. 
در هر رده سنی که باشید می توانید از خواص عسل درخت نمدار بهره مند شوید. از جمله ترکیبات تشکیل دهنده عسل درخت نمدار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 25 تا 40 درصد فروکتوز 

 23 تا 55 درصد گلوکز

12تا 20 درصد آب

انواع ویتامین های مفید برای بدن از جمله A، B، C، E و K

سرشار از اسیدهای آمنه و ترکیبات پروتئینی

برخورداری از اسیدهای معدنی و اسیدهای آلی

عسل درخت نمدار از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می باشد. به عنوان مثال با مصرف تنها 100 گرم از این ماده غذایی ارزشمند می توانید حدود 350 کیلو کالری انرژی دریافت کنید.

خواص عسل نمدار

 عسل طبیعی نمدار

شاید تا به الان اسم عسل طبیعی نمدار به گوشتان نخورده باشد. این مورد کاملا طبیعی است. زیرا عسل طبیعی نمدار تنها در شمال ایران وجود دارد. منشا این عسل از گل های درخت های هیرکانی در شمال کشور می باشد. این عسل رایحه و طعم بی نظیری دارد. عسل درخت نمدار، بهترین نوع عسلی است که می توانید از آن جهت درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده نمایید. در تولید عسل طبیعی نمدار هیچگونه افزودنی و ترکیبات شیمیایی وجود ندارد. زنبوردار با قرار دادن کندو در مجاورت درخت نمدار جهت جذب زنبورها به گل های آن تلاش می کند. تمام فرایند تولید این نوع عسل، طبیعی می باشد. متاسفانه به دلیل وجود بسیاری از عسل های تقلبی موجود در بازار انتخاب برای بسیاری از خریداران دشوار شده است. به همین خاطر توصیه می کنیم جهت خرید عسل طبیعی نمدار حتما از طریق زنبورداران و مراکز معتبر اقدام نمایید. 
از آنجا که عسل درخت نمدار از دل جنگل های هیرکانی واقع در شمال کشور به دست می آید، بهتر است که جهت خرید از طریق زنبورداران منطقه مورد نظر اقدام نمایید. بدین ترتیب می توان مطمئن شد که عسل مورد نظر از کیفیت مرغوبی برخوردار می باشد.
متاسفانه بسیاری از عسل های فروشگاهی به دلایل مختلف خواص اولیه خود را از دست می دهند. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که می خواهید از خواص عسل درخت نمدار بهره مند شوید، بهتر است که نوع مرغوب و باکیفیت آن را از زنبورداران محلی و مراکز معتبر خریداری نمایید. 

خواص عسل نمدار

عسل نمدار جزو آن دسته از انواع عسل جنگلی است که در ایران بسیار محدود می باشد. تنها در اواسط فصل بهار میتوان این نوع عسل را آن هم از شمال کشور تهیه نمود. زیرا به دلیل بارندگی و شرایط جوی، مشکلات متعددی جهت تولید عسل برای زنبورداران ایجاد می شود. به همین خاطر است که تنها در فصل بهار می توان نوع مرغوب و باکیفیت عسل درخت نمدار را از زنبورداران محلی تهیه نمود. با تمام این توضیحات می توان نتیجه گیری نمود که چرا قیمت عسل درخت نمدار در مقایسه با سایر عسل های موجود در بازار بیشتر است. فرایند تهیه این عسل برای بسیاری از زنبورداران با دشواری همراه می باشد. از طرفی، خواص عسل نمدار آنقدر زیاد است که نمی توان به تمام موارد آن در این محتوا اشاره نمود. 
عسل نمدار به دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی بالا می تواند در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری دیابت مفید واقع شود. 

خواص عسل جنگلی
 خواص عسل نمدار جنگلی

جهت بهره مندی از خواص عسل درخت نمدار حتما به هنگام خرید به اصالت و مرغوبیت آن توجه نمایید. شما می توانید به هنگام خرید، تست آزمایش عسل را نیز از فروشنده درخواست کنید تا بدین صورت متوجه شوید که آیا محصول مورد نظر از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشد یا خیر. 

خواص دارویی عسل نمدار 

خواص عسل درخت نمدار، بسیار زیاد است. در جملات پیشین ما تنها به تعدادی از این خواص اشاره نمودیم. عسل درخت نمدار در واقع یک ماده ارزشمند غذایی است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. عسل این درخت جهت درمان بسیاری از بیماری های عفونی از جمله سرماخوردگی و حتی گال نیز می تواند مفید واقع شود. این عسل به دلیل برخورداری از خواص ضد التهابی باعث کاهش تورم و حتی درد در قسمت های مختلف بدن می شود. شما می توانید با مصرف عسل درخت نمدار، ناراحتی های گوارشی خود از جمله نفخ، یبوست و اسهال را درمان نمایید. مصرف عسل درخت نمدار قبل از خواب می تواند به بهبود کیفیت خواب تان کمک نماید. 
این عسل در واقع، یک انرژی زای طبیعی است که با مصرف آن می توانید سیستم ایمنی خود را در برابر بیماری های مختلف تقویت نمایید. از سوی دیگر، مصرف عسل به کسانی که دارای فشار بالای خون و دیابت هستند، به شدت توصیه می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که خرید عسل طبیعی نمدار را باید از کجا انجام داد. در این رابطه توصیه می کنیم که عسل نمدار جنگلی مرغوب را از زنبورداران و مراکز معتبر خریداری نمایید. 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.