ژل رویال چیست؟ آیا میتوان از آن به عنوان اکسیر جوانی نام برد؟

ژل رویال یا اکسیر جوانی،ماده ژلاتینی که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش چربی خون و افزایش متابولیسم بدن میشود.

درخواست مشاوره: ژل رویال چیست؟ آیا میتوان از آن به عنوان اکسیر جوانی نام برد؟

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یا شاه انگبین ماده ایی ژلاتینی است که توسط زنبورهای کارگر برای لارو ها (نوزادان زنبور) و ملکه به عنوان تغذیه اصلی تولید می شود. این ماده توسط غدد شیری زنبورها تولید و برای تغذیه دائمی ملکه به کار می رود . تفاوت فاحش در طول عمر و حتی سایز ملکه زنبورها به دلیل مصرف این ماده مغذی است به طوری که عمر استاندارد یک ملکه 52 برابر بیشتر از عمر زنبور های کارگر است. ملکه تنها عضو  کندو است، که از ژل رویال استفاده می کند و این تفاوت به دلیل وظیفه ی تخم ریزی است که بر عهده او می باشد.

 

ژل رویال چیست

 

خواص ژل رویال

خواص ژل رویال یا شاه انگبین اینقدر دایره وسیعی دارد که مجبور به خلاصه گویی و توضیح به صورت تیتر وار هستیم. این ماده مغذی سرشار از پروتئین، کربوهیدارت، مواد معدنی و چربی ها است. همچنین ژل رویال خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی دارد و مهم ترین بخش از خاصیت ژل رویال، تقویت سیستم ایمنی بدن است.

پروتئین ها:

ژل رویال حاوی مقادیر زیادی پروتئین مانند هیستیدین، لیزین، گلیسیرین و پرولین است.

کربوهیدرات ها:

کربوهیدارت موجود در ژل رویال، گلوکز، فروکتوز، ساکارز و مانوز نام دارند.

چربی:

ژل رویال حاوی مقادیر کمی از چربی های اشباع شده و غیر اشباع شده و اسید های چربی ضروری است

ویتامین:

ژل رویال حاوی مقادیری از ویتامین های E,B,C و K می باشد.

مواد معدنی:

کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم و روی، مواد معدنی موجود در ژل رویال هستند.

خواص ژل رویال برای مردان

افزایش میل جنسی

ژل رویال برای مردان خواص زیادی دارد از جمله این خواص میتوان به افزایش قدرت جنسی در آقایان و افزایش قدرت بدنی آن اشاره کرد. دی هیدروکسی تستسترون یک هورمون پیش ساز تستسترون هست که باعث افزایش میل جنسی در آقایان می شود که مقادیری از آن داخل ژل رویال وجود دارد.

آپیژنین یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند بر تولید هورمون‌های جنسی تأثیر بگذارد. مطالعات نشان داده‌اند که آپیژنین می‌تواند به افزایش سطح تستسترون در مردان کمک کند.


افزایش سطح انرژی

پروتئین، ویتامین و کربوهیدارت موجود در ژل رویال باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. ژل رویال حاوی مقادیر زیادی از اسید های چرب ضروری است که می تواند به افزایش سطح انرژی بدن در آقایان کمک کند. مطالعات چاپ شده در مجله Nutrients نشان می دهد افرادی که روزانه نیم گرم ژل رویال را به مدت 12 هفته استفاده کردند کاهش وزن چشمگیری را تجربه کردند. این افراد عموما وزنی تقریبا 120کیلو گرمی داشتند که بعد از مصرف 12 هفته ایی به طور میانگین 1.3 کیلوگرم در روز وزن کم کرده بودند. از اینجا میتواند مقاله را به زبان انگلیسی مطالعه بفرمائید.

 

خواص ژل رویال برای مردان

 

خواص ژل رویال برای زنان

دایره خواص ژل رویال برای زنان بسیار گسترده تر از مرد ها است به طوری که هم از نظر تنوع خواص و هم میزان تاثیر گذاری تفاوت چشمگیری دارد برخی از خواص ژل رویال برای زنان عبارتند از:

بهبود تعادل هورمونی

استروژن یک هورمون جنسی زنانه است که برای سلامتی زنان در تنظیم چرخه قاعدگی، بارداری و یائسگی تاثیر بسیار مهمی دارد. ژل رویال حاوی مقادیری از استروژن است. این مقدار با توجه به منطقه جغرافیایی تغییر میکند اما به طور متوسط حدود 0.1 میکروگرم در هر گرم از ژل رویال، استروژن وجود دارد.


کاهش علائم یائسگی

یائسگی یک دوره طبیعی در زندگی زنانه است و این اتفاق به دلیل پایین آمدن سطح استروژن خون اتفاق می افتد و علائمی همچون گر گرفتگی، تعریق شبانه و بد خلقی دارد. ژل رویال حاوی دوپامین است که می تواند به کاهش گر گرفتگی کمک بسیاری کند و همچنین سروتونین موجود در ژل می تواند به بهبود خلق و خوی در این دوران کمک ویژه ایی بکند.

ژل رویال برای پوست

یکی از مهم ترین ویژگی ژل رویال برای زنان تاثیر گذاری مستقیم آن بر سلامت پوست است به طوری که توانایی رفع بسیار از مشکللات پوست را دارد از جمله این مشکلات عبارتنند از:

ضد پیری:

ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث پیری زودرس پوست، چین و چروک، لک و سایر مشکلات پوستی شوند. ژل رویال حاوی آنتی اکسیدان های مانند فلاوونوئید ها، فنل ها است که از سلول های پوست در برابر  این رادیکال های آزاد حفاظت می کنند.

 

خواص ژل رویال برای زنان

کاهش چین و چروک

اسید آمینه موجود در ژل رویال باعث کاهش چین و چروک در پوست صورت می شود. اسید آمینه ها بلوک های سازنده پروتئین هستند و پروتئین به حفظ ساختار و عملکرد پوست کمک میکند مطالعات نشان داده که اسید های آمینه در ژل رویال باعث افزایش حالت ارتجاعی پوست می شود.

ضد التهاب پوست

فیتوالکونوئیدها ترکیبات گیاهی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. فیتوالکونوئیدهای موجود در ژل رویال می توانند به کاهش تولید سیتوکین های پیش التهابی و محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از التهاب کمک کنند.

خاصیت های ژل رویال

تا به اینجا چند مورد از خواص ژل رویال را توضیح دادیم اما خاصیت این ماده مغذی یا بهتر بگوییم ، اکسیر جوانی در اینجا تمام نمی شود برخی از خواص دیگر ژل رویال عبارتند از:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • جوان سازی سلول ها
  • ضد سرطان
  • آنتی اکسیدان قوی
  • کاهش فشار خون
  • ضد دیابت
  • بهبود دستگاه گوارش
  • تقویت باروری
  • کاهش استرس
  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود عملکرد ورزشی

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد برای خرید ژل رویال اصل، تضمین اصالت اون محصول و نحوه تشخیص ارگانیک و سالم بودن آن است که به چند مورد از راه های تشخیص ژل رویال اصل اشاره خواهیم کرد.

ژل رویال اصل

ژل رویال اصل باید به شکل خمیر ژلاتینی نرم و سفید یا زرد کمرنگ باشد. این ماده دارای بوی تند و طعمی ترش و کمی تند است. ژل رویال اصل باید حاوی حداقل 65 درصد آب، 12 تا 15 درصد پروتئین، 10 تا 15 درصد قند، 5 تا 10 درصد چربی و 3 تا 5 درصد مواد معدنی باشد. که میزان این مواد در آزمایشگاه مشخص می شود.

طعم و بوی ژل رویال

ژل رویال دارای طعمی که به ترشی میزند، است و معمولا بوی تند و ترشی هم دارد. این بو باید مطبوع و ملایم باشد و نمونه های تقلبی ژل رویال بوی بسیار بدی دارند.

شکل ظاهری ژل رویال

نمونه های تقلبی ژل رویال معمولا یا کمی غلیظ تر از حالت ژلاتینی هستند یا کمی رقیق تر؛ به طوری که وقتی آن را با نمونه اصلی مقایسه کنید کاملا تفاوت را احساس می کنید.

طریقه مصرف ژل رویال

میزان مصرف ژل رویال به سن، سلامت فرد و شرایط جسمانی او بستگی دارد اما به طور میانگین مصرف روزانه 0.5 تا 1 گرم از ژل رویال برای همه افراد مفید است. ژل رویال را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد از جمله این روش ها عبارتند از:

مصرف به صورت مستقیم

مقداری از ژل رویال بر زیر زبان قرار داده و اجازه دهید به آرامی در دهان آب شود.

مخلوط باعسل

بعضی افراد طعم ترش وتند و ژل رویال را دوست ندارند ابن افراد میتوانند با اضافه کردن ژل رویال با نسبت 1 به 4 یعنی 1 واحد ژل رویال و 4 واحد عسل طبیعی آن را مصرف کنند. این روش به بهبود طعم ژل رویال برای این دسته افراد کمک میکند.

مصرف با آب

ژل رویال را می توان با آب مخلوط کرد.این روش باعث بهتر هضم شدن ژل می شود.

به صورت موضعی

این روش مصرف، فقط برای کسانی که قصد دارند از ژل رویال به عنوان درمان پوستی استفاده کنند کاربرد دارد. مقداری از ژل را باید به مدت 15 دقیقه روز ناحیه مورد نظر ماساژ بدهید.

 

روش مصرف ژل رویال

 

موارد منع مصرف ژل رویال

به طور کلی ژل رویال موارد منع مصرف خاصی ندارد اما در برخی موارد، امکان بروز علائم خفیفی از جمله اسهال یا واکنش آلرژیک وجود دارد. کودکان زیر دوسال به هیچ عنوان نباید از ژل رویال استفاده کنند و افرادی که به نیش زنبور عسل حساسیت دارند هم، در دسته ممنوعیت مصرف ژل رویال قرار می گیرند. 

بهترین زمان مصرف ژل رویال

بهترین زمان مصرف ژل رویال صبح ها به صورت ناشتا یا شب ها هنگام خواب است. افرادی که فعالیت ورزشی سنگین انجام می دهند می توانند 1 ساعت قبل از شروع ورزش از ژل رویال استفاده کنند و افرادی که برای سلامت پوست استفاده میکنند، بهترین زمان مصرف، شب ها قبل از خواب است.

طریقه نگهداری ژل رویال

ژل رویال را باید در دمای 4 تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری کرد، بالا رفتن دما باعث فاسد شدن آن می شود در دمای معمولی محیط، فقط دو ساعت سالم می ماند و بعد از آن باید دور ریخته شود. در اینجا یک سوال پیش می آید که چرا ژل رویال در کندویی که زیر آفتاب قرار دارد خراب نمیشود؟ ژل رویال داخل کندو حاوی اسید فرمیک است که از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری میکند، همچنین زنبور ها این ژل را داخل سلول های کندو ذخیره و نگهداری میکنند و دمای آن منطقه را تا 10 درجه سانتی گراد کنترل میکنند.

قیمت ژل رویال اصل عسل خونه

قیمت ژل رویال اصل با توجه به نژاد ملکه و میزان خلوص آن که در آزمایشگاه اندازه گیری شده مشخص می شود. بدین صورت که بعد از برداشت ژل رویال از کندو، آن را داخل ظرفی که دورتا دور با یخ خشک پوشیده شده باشد به آزمایشگاه فرستاده و بعد از اندازه گیری ترکیبات شیمیایی، میزان PH و رطوبت بر روی آن قیمت گذاری میکنند، که مبلغی بین 35 تا 50 هزار تومان به ازای هر گرم ارزش دارد.

ژل رویال اصل از کجا بخریم

اصل بودن ژل رویال مهم ترین فاکتور در هنگام خرید آن می باشد، که باید توجه داشته باشید خرید از یک زنبوردار معتمد به همراه برگه آزمایش ژل رویال میتواند گزینه خوبی برای خرید راحت و امن باشد.

 

ژل رویال اصل

 

 

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

ارسال رایگان

شاه انگبین

شاه انگبین همان ژل رویال است که با عسل طبیعی برای حفظ خواص و ارسال آن به تمام نقاط کشور ترکیب شده است. ژل رویال باید در دمای 4 درجه نگهداری شود و همین موضوع امکان ارسال به مناطق دورتر را محدود می کند اما عسل به عنوان یک ماده آنتی باکتریال اجازه فاسد شدن به ژل رویال را نمی دهد و تمام خواص منحصر به فرد این ماده ارزشمند را حفظ می کند. از خواص شاه انگبین می توان به بالا بردن سطح انرژی بدن و افزایش میل جنسی در آقایان و بانوان اشاره کرد.

690,000 تومان

سوالات متداول:

اگر بیش از دو ساعت دمایی بالاتر از 8 درجه سانتی گراد داشته باشد فاسد می شود
کودکان بالای دوسال میتوانند به مقدار کمتر از بزرگسالان استفاده کنند به شرطی که حساسیت به زنبور و نیش آن نداشته باشند
مزه ترش وتند و ژل رویال کاملا طبیعی است اما اگر از نحوه نگهداری آن مطمئن نیستید حتما قبل از مصرف با واحد عسل درمانی تماس بگیرید.
ژل رویال برای جلوگیری از ابتلا به دیابت مفید تر است اما برای درمان دیابت نیز به کار میرود چون ژل رویال حاوی یک ماده به نام مالتول است که در پایین آوردن قند خون بسیار موثراست
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.