معجون درمانی شاه انگبین و گفتنی های آن؛ عسل رویال

نگهداری ژل رویال در دمای معمولی و خارج از یخچال امکان پذیر نیست و برای حفظ سلامتی و جلوگیری از فساد آن باید راه حل دیگیری پیدا کرد. این راه حل مخلوط آن با عسل ط

درخواست مشاوره: معجون درمانی شاه انگبین و گفتنی های آن؛ عسل رویال

آشنایی با ترکیب عسل و ژل زنبور عسل

بسیاری از ما تصور می‌ کنیم عسل تنها محصول تولیدی توسط زنبورهای عسل می‌ باشد. غافل از اینکه در محل زندگی زنبورها محصولی ارزشمندتر تولید می‌ شود که درمان بسیاری از بیماری‌ ها و مشکلات می‌ باشد. این محصول که توسط زنبورهای کارگر تولید می‌ شود و در حقیقت غذای ملکه و لاروهای زنبور عسل است، با نامهای ژل رویال، شاه انگبین و ژل زنبور عسل شناخته می‌ شود. ژل رویال، سفید رنگ بوده و حالت ژله‌ ای دارد. بنابراین، اساساً تفاوت‌ هایی با عسل که محصول اصلی تولیدی زنبورهای عسل می‌ باشد، دارد. 
ژل رویال نیز دارای مصارف خوراکی می‌ باشد و ارزش غذایی و خواص درمانی بیشماری برای آن به ثبت رسیده است. با این حال، به علت مشکلاتی که در جهت نگهداری آن وجود دارد، برخی از تولید کنندگان آن را با عسل ترکیب کرده و به این ترتیب محصولی ارزشمندتر از عسل خالص؛ یعنی عسل رویال حاصل می‌ شود. به همین علت، نه تنها مغذی‌ تر می‌ باشد، بلکه فواید درمانی آن نیز بیشتر است. 
عسل رویال دارای خصوصیات ساختاری و ظاهری متفاوت و منحصر به فرد است. به این صورت که این محصول از نظر رنگ کاملاً متفاوت می‌ باشد و دارای رنگی نسبتا لیمویی است. همچنین عطری نسبتا تند دارد. بسته به مقدار عسلی که با این محصول ترکیب می‌ شود، می‌ توان طعم آن را کنترل کرد؛ با این حال، خواص محصول کاملاً حفظ می‌ شوند. 
 
ژل رویال مخلوط در عسل

طبع ژل رویال چیست؟

پیش از آنکه خواص ژل رویال بیان شوند، بهتر است پیرامون طبیعت این محصول صحبت شود. در نگاه طب سنتی ژل رویال دارای مزاج گرم می‌ باشد. به عبارت دیگر، این محصول دارای طبع بسیار گرم و پر انرژی است. همین مسئله بر تاثیرات درمانی آن می‌ افزاید و آن را به محصولی فوق العاده درمانی تبدیل کرده است. گرچه این محصول برای افراد سرد مزاج معجزه می‌ کند؛ اما سایر افراد نیز می‌ توانند از خواص درمانی نهفته در طبیعت آن بهره‌ مند شوند. در دنیایی که پیش رو داریم، بسیاری از مشکلات جسمانی افراد ناشی از مزاج سرد آنها و سردی غذاهایی است که مورد استفاده قرار می‌ دهند. از این رو، با مصرف مرتب و صحیح این محصول ضمن آنکه می‌ توان از خواص درمانی آن بهره‌مند شد، از عوارض ناشی از سردی محصولات خوراکی نیز می‌ توان جلوگیری به عمل آورد. 
 

شاه انگبین
خواص درمانی ژل رویال

اکنون که با عسل رویال آشنا شده‌ ایم، می‌ خواهیم خواص درمانی آن را بیشتر بشناسیم. در همین ابتدای بحث باید بدانید که این محصول تمام خواص ژل رویال را در خود دارد. بنابراین عسل رویال نیز به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ ها، مواد و املاح مفید برای سلامت جسمانی شناخته می‌ شود و خواص درمانی زیر را می‌ توان برای آن برشمرد. 
جلوگیری از ابتلا به تومورهای بدخیم و از جمله انواع سرطان‌ ها و کمک به روند درمان آنها. 
داشتن خواص ضد میکروبی و کمک به درمان و از بین بردن انواع عفونت‌ ها. بنابراین با خوردن عسل رویال می‌ توان از بیماری‌ هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا های شایع در امان بود. خوردن این محصول حتی از ابتلا به آلرژی‌ های فصلی نیز جلوگیری به عمل می‌ آورد. 
کمک به تولید هرچه بیشتر گلبول‌ های سفید و در نتیجه تقویت ایمنی بدن.
با مصرف مرتب و مداوم عسل رویال می‌ توان از ابتلا به بیماری آسم و سایر بیماری‌ های تنفسی جلوگیری به عمل آورد. این محصول حتی در درمان تنگی نفس و بیماری آسم تاثیرات مثبت دارد. 
از دیگر خواص قابل ملاحظه مصرف عسل رویال به تاثیرات فوق العاده آن در زیبایی و سلامت پوست و مو می‌ توان اشاره کرد. به طوری که حفظ جوانی پوست از فواید آشکار و شناخته شده آن است. خوردن عسل رویال افزایش کلاژن سازی پوست را به دنبال دارد. از طرفی میزان کلاژن تعیین کننده سطح کیفیت و سلامت پوست می‌ باشد و طراوت و جوانی آن را مستقیماً تحت تاثیر قرار می‌ دهد. به همین علت رفع چین و چروک‌ های پوست و جلوگیری از ابتلا به پیری زودرس جزو حداقل تاثیرات این محصول بر پوست هستند. برای بهره‌ مند شدن از خواص عسل رویال برای سلامت پوست، علاوه بر مصرف خوراکی آن از این محصول در انواع ماسک صورت نیز می‌ توان بهره‌ مند شد. 
فواید عسل رویال برای حافظه و ذهن نیز اثبات شده هستند. این محصول ضمن آنکه منجر به تقویت ذهن و حافظه می‌ شود، از ابتلا به بیماری‌ هایی مانند آلزایمر نیز جلوگیری به عمل می‌ آورد. 
 
ژل زنبور عسل

دیگر خواص 

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، برای عسل رویال خواص درمانی ارزشمند دیگری نیز وجود دارد. این خواص به صورت مختصر و مفید عبارتند از: 
بهبود فرایند هضم و گوارش. تامین سلامت استخوان‌ ها و کمک به رشد بهتر بدن و به طبع آن جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و مشکلات ناشی از آن. تسریع در بهبودی زخم‌ ها، تحریک مغز استخوان و افزایش خونسازی. افزایش هورمون  تستوسترون و اسپرم و در نتیجه درمان ناباروری آقایان. کنترل و درمان دیابت. تاثیر مثبت بر مغز و سیستم عصبی. کمک به درمان و بهبود افسردگی. کنترل استرس و اضطراب. جلوگیری از رسوب چربی در رگ‌ ها و کاهش و کنترل کلسترول خون.

نگهداری شاه انگبین

شرایط نگهداری ژل رویال در مقایسه با نگهداری شاه انگبین به نسبت سخت‌ تر می‌ باشد. چرا که تقریباً محصولی تاثیرپذیر از محیط است و نیاز به حفظ دما و توجه به شرایط نگهداری دارد. ژل زنبور عسل باید از بهترین بسته‌ بندی برخوردار باشد، همچنین نگهداری آن باید در یخچال صورت پذیرد. از آنجایی که ژل رویال به سرعت فاسد می‌ شود، لازم است همیشه به صورت تازه به استفاده برسد. در صورتی که این محصول تحت بهترین شرایط و به صورت فریز شده در یخچال نگهداری شود، حداکثر طول عمر آن یک سال می‌ باشد. 
ژل مخلوط در شاه انگبین محصولی است که با نسبت یک به 25 از ژل رویال و عسل طبیعی حاصل می‌ شود. یعنی در این محصول به ازای هر 25 گرم عسل، یک گرم ژل موجود می‌ باشد. میزان رطوبت این ترکیب باید حداقل باشد تا از فساد آن جلوگیری گردد. ترکیب نمودن این محصول به روش گفته شده یک راه حل عالی جهت نگهداری آسان و مدت‌ دار محصول بدون نگرانی از خرابی آن است. 

 ژل زنبور عسل

عسل رویال علی رغم ژل زنبور عسل، به عنوان ترکیبی از عسل و ژل از قاعده نگهداری سخت و مصرف فوری مستثنی می‌ باشد. برای آنکه عمر مفید ژل زنبور عسل به عنوان یک ماده درمانی ارزشمند افزایش پیدا کند، بهترین راه ترکیب کردن آن با عسل می‌ باشد. در این صورت می‌ توان محصول را در شرایط محیطی برای مدت بیشتری نگهداری کرد. جالب است بدانید که عسل رویال را حتی در دمای محیط هم می‌ توان نگهداری کرد و لزومی ندارد که محصول حتماً در یخچال باشد. از طرفی، ترکیب کردن عسل و ژل رویال یک راه حل هوشمندانه برای بالا بردن میزان طول عمر مفید ژل زنبور عسل است. با این حال، لازم است به برخی از نکات در حین نگهداری این محصول توجه کرد. از جمله اینکه محصول را باید در قالب بسته‌بندی‌ های بهداشتی و دربدار در محیطی بهداشتی و به دور از تابش مستقیم خورشید و حشرات ریز نگهداری کرد. 
 توجه داشته باشید که ژل رویال مخلوط در عسل را در دمای کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد می‌ توان نگهداری نمود. بنابراین در بسیاری از مواقع محصول به راحتی قابل نگهداری است و مصرف فوری آن به علت ترس از فاسد شدن ضرورت ندارد.

ترکیب عسل و ژل رویال

عوامل موثر بر خواص شاه انگبین

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی تاثیرگذاری عسل رویال معقول است و گاهی علی رغم تصوری که داریم، محصول مصرفی تاثیر چندانی در درمان مشکلات ندارد. علت این امر در حالت کلی به کیفیت محصول مصرفی باز می‌ گردد. به عبارت دیگر، میزان خلوص شاه انگبین و تازه بودن آن، خواص شگفت انگیز این محصول را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. 
هرچه از زمان تولید شاه انگبین فاصله می‌ گیریم، میزان تاثیرگذاری این محصول نیز کمرنگ شده و خواص درمانی خود را از دست می‌ دهد. گاهی اوقات نیز ممکن است محصول تغییر رنگ و طعم دهد و قابل استفاده نباشد. بنابراین، در انتخاب محصولات مصرفی خود پیش از هر چیز باید زمان تولید و میزان تازگی آنها را در نظر داشت. از طرفی، همانطور که به خوبی اطلاع دارید، در کنار محصولات مختلف همواره نوع تقلبی و کم کیفیت آنها نیز در بازارها یافت می‌ شود. در رابطه با عسل رویال نیز به همین صورت است و محصولاتی که درصد ژل رویال موجود در آنها کمتر می‌ باشد و یا کم کیفیت هستند، خواص گفته شده در بالا را ندارند. 

عسل رویال یا شاه انگبین

نام گذاری این محصول بر اساس سلیقه انجام می شود و فرقی بین عسل رویال و شاه انگبین وجود ندارد و مهم ترین موضوع در هنگام خرید شاه انگبین توجه به کیفیت ژل رویال و اصل بودن عسل مخلوط شده در آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان عسل خونه در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان عسل درمانی بهره ببرید.

 

 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

سوالات متداول:

ژل رویال به تنهایی مزه تند و ترش، چیزی شبیه به سرکه دارد
خیر ، عسل طبیعی مانند یک محافظ از فساد ژل رویال در دمای بیرون جلوگیری می کند
به این مطلب امتیاز دهید.
  1. avatar

    خیلی عالی بود ممنون

لطفا نظر خود را ارسال نمایید.