خرید و فروش عسل طبیعی از زنبوردار معتمد مازندارن

قطعا تجربه خرید عسل ارگانیک از زنبوردارانی که خرید فروش عسل طبیعی را انجام می دهند؛ تجربه ای متفاوت خواهد بود./فروش بی واسطه عسل طبیعی مازندران/خرید مستقیم عسل.

درخواست مشاوره: خرید و فروش عسل طبیعی از زنبوردار معتمد مازندارن

عسل طبیعی یکی از محصولات مفیدی است که توانسته زندگی سالم و بی خطر را به خیلی از افراد هدیه دهد. ارزش بالای این محصول و همینطور طعم و ویژگی های منحصر به فرد آن سبب شده خرید عسل طبیعی به یک امر اقتصادی رایج تبدیل گردد. در حال حاضر مسیرهای متعددی جهت خرید فروش عسل طبیعی باز شده اند. یکی از مسیرها که بهترین نتیجه را برای خریداران در بر خواهد داشت؛ خرید مستقیم عسل طبیعی از زنبورداران است. سوال اینجاست که این امر چگونه ممکن است؟
سایت اصل خونه که یکی از بهترین مراجع خرید و فروش عسل طبیعی به شمار می آید؛ این امکان را برای خریداران مهیا نموده است. لذا شما خریداران عزیز می توانید بدون دردسر و با پرداخت هزینه کمتر، این محصول ارگانیک را به آسانی تهیه نمایید.

معرفی زنبورداران معتمد مازندران: تجربه و تخصص در تولید عسل طبیعی 

قطعا تجربه خرید عسل ارگانیک از زنبوردارانی که خرید فروش عسل طبیعی را انجام می دهند؛ تجربه ای متفاوت خواهد بود. پیش از اینکه وارد مراحل خرید عسل طبیعی توسط این افراد شوید، پیشنهاد ما به شما این است که با زنبورداران معتمد مازندران آشنا شوید:

محمد صالحی، تولید کننده جوان آملی:

یکی از زنبورداران جوان، آقای محمد صالحی است که فقط 27 سال سن دارد. تولد او در روستای میخران (از توابع آمل) باعث شد تا محمد، شاهد حرفه زنبورداری توسط خانواده یا آشنایانش باشد و به آن علاقمند گردد. علاقه به زنبورداری از سن 9 سالگی در این فرد به وجود آمد و او را به سوی این مسیر هل داد. پرورش زنبور و تولید عسل تا 15 سالگی و با حضور پدرش ادامه یافت و بعد از این شاهد مستقل شدن او در این عرصه بودیم.
سرانجام پس از جمع آوری سرمایه در تمام سالهای فعالیتی که با پدرش داشت، توانست حرفه زنبورداری را مستقلا و به صورت رسمی آغاز نماید. تحصیل در کنار زنبورداری، یکی از فعالیت های درخشانی بود که توسط محمد صالحی صورت گرفت. او ضمن تحصیل در رشته حقوق توانست این حرفه را نیز مدیریت نماید. در حال حاضر بیش از 200 کندو فعال در سه منطقه مازندران تحت مدیریت اوست. پشت سر نهادن آموزش های زنبورداری مدرن در حوزه اصلاح نژاد ملکه و تولید ژل رویال توانست از او یک متخصص در زمینه تولید عسل طبیعی بسازد.

محمد صالحی زنبوردار جوان آملی
 

حاج مجید، زنبوردار با سابقه در مازندران:

حاج مجید را می توان یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان عسل طبیعی در مازندران (شهر آمل) به شمار آورد. این فرد در دوران کودکی به همراه مادرش در دل طبیعت به جستجوی گیاهان دارویی می پرداخت و همین امر باعث شد تا شناخت کافی نسبت به این گیاهان با ارزش را به دست آورَد. او پس از ازدواج به لطف پدرزنش توانست با یکی دیگر از مشاغلی که مربوط به طبیعت بود، آشنا شود که آن حرفه زنبورداری بود.
تلاش، اراده و دانش تجربی این فرد، سه عامل کلیدی بودند که توانستند حاج مجید را به سمت پیشرفت سوق دهند. برخورداری از 400 کندو زنبور عسل در ییلاقات مازندران، گواه موفقیت و تلاش مستمر او در حرفه زنبورداری است. حاج مجید با تولید عسل های طبیعی و دارویی (فاقد هر نوع افزودنی) توانسته به جایگاه ویژه در عرصه خرید فروش عسل طبیعی دست یابد.

عمو حیدر دارای تجربه و تخصص فراوان در تولید عسل طبیعی:

عمو حیدر یکی دیگر از کسانی است که توانسته در عرصه تولید و همینطور خرید فروش عسل طبیعی به جایگاه برتر دست یابد. یکی از عواملی که در شروع این حرفه توسط او موثر بود؛ انجام همین شغل توسط پدرش بود. این امر باعث شد تا عمو حیدر از سنین کودکی با مسئولیت های بزرگی همچون پرورش کندوهای عسل آشنا شود. عمو حیدر نه تنها تولید عسل طبیعی در استان های شمالی کشور را بر عهده دارد؛ بلکه در استان های جنوبی نیز این کار را با دل و جان انجام می دهد.
تولید عسل بهار نارنج و عسل نمدار جنگلی از تولیدات شاخص عمو حیدر به شمار می آیند. همچنین تولید چند نمونه از عسل های مرغوب کشور که مربوط به ناحیه ییلاقی یوش (زادگاه نیما یوشیج) است، همچون عسل شکوفه تمشک، یونجه، گون و آویشن نیز بر عهده عمو حیدر می باشد. تجربه و توانایی بالای این فرد باعث شده تا تولید سالانه بیش از 40 تن عسل توسط او صورت گیرد.

مجید صالحی زنبوردار با سابقه در استان مازندران
 

انواع عسل‌های طبیعی تولید شده در مازندران: از جنگلی تا مرکبات

مازندران مهد تولید محصولات طبیعی و ارگانیک همچون عسل می باشد. عسل های متنوعی در این استان تولید می شوند که هر یک توانسته اند فواید متعددی را به مصرف کنندگان انتقال دهند. برای مثال می توان عسل جنگلی و عسل مرکبات را نام برد که هر یک از ویژگی ها و خواص عالی برخوردار می باشند. در ادامه انواع عسل های طبیعی تولید شده در مازندران را نام خواهیم برد:

  • عسل نمدار جنگل
  • عسل تمشک جنگلی
  • عسل گل سرخ وحشی
  • عسل شکوفه زرشک
  • عسل مریم نخودی
  • عسل بهارنارنج
  • عسل موم دار
  • عسل چهل گیاه
  • عسل یونجه
  • عسل خروشک
  •   عسل آویشن
  • عسل گشنیز


مزایای خرید مستقیم عسل از زنبوردار: تضمین کیفیت و قیمت منصفانه

خرید مستقیم عسل از زنبوردار را می توان یکی از بهترین شیوه های خرید دانست. در این شیوه، دیگر نیازی به پرداخت هزینه بالا بابت خرید عسل طبیعی نخواهید داشت؛ چرا که پای واسطه ها از خرید فروش عسل طبیعی حذف شده و این امر، نقش بسزایی در کاهش قیمت خواهد داشت. در نتیجه محصولی که در آخر تهیه می کنید، عسل طبیعی همراه با قیمت منصفانه خواهد بود.
مهمتر از همه اینکه با خرید مستقیم عسل از زنبوردار، تضمین کیفیت محصول را دریافت کرده و یکی از مرغوب ترین و خالص ترین انواع این محصول در اختیارتان قرار می گیرد. با این وجود به نظر می رسد خرید مستقیم عسل از زنبوردار همراه با مزایای بسیاری باشد.

فروش بی واسطه عسل طبیعی مازندران

روش‌های تشخیص عسل طبیعی مازندران: نکات کلیدی برای خریداران

روش های تشخیص عسل طبیعی مازندران کدامند؟ اگر دانشی در این خصوص ندارید، در ادامه همراه ما باشید:

عسل مازندران دارای بافت روان و مرطوب:

به ظن برخی از افراد، عسلی که غلظت بالایی داشته باشد، طبیعی است؛ اما همیشه این روش، جوابگو نیست. بسته به نوع و محل تولید عسل، ممکن است عسلی طبیعی را بیابید که به هیچ وجه غلیظ نباشد. درست مثل عسل مازندران که بافت روان و مرطوبی دارد.

آیا عسل طبیعی در آب حل می شود؟

بعضی از خریداران می گویند عسلی که در آب سرد سریعا حل شود؛ اصل نیست و در عوض عسلی که سخت تر حل شود، طبیعی است. در این باره باید گفت رطوبت و غلظت عسل، ملاک اصلی برای این دستیابی به این نتیجه می باشد. مثلا عسل مرکبات که رطوبت بالا و غلظت اندکی دارد، ممکن است در آب به آسانی حل شود؛ ولی این ویژگی هیچ دلیلی برای عدم تایید کیفیت آن نیست.

رنگ این محصول، کمکی به تشخیص کیفیت آن می کند؟

خیر هر عسل با توجه به منطقه و شهدی که از آن تهیه شده، رنگ و ویژگی فیزیکی متفاوتی خواهد داشت. مثلا ممکن است برخی از انواع عسل دارای رنگ روشن بوده و بعضی دیگر رنگی تیره داشته باشند. مانند عسل یونجه که رنگ آن زرد روشن است. ولی نمی توان گفت به دلیل رنگ روشن این محصول، کیفیت و خلوص آن مورد تایید نیست.

ترکیبات عسل، راهی راحت برای پی بردن به کیفیت و خلوص آن:

هیچ کدام از روش هایی که تابحال راجع به تشخیص اصالت و خلوص عسل شنیده اید، دارای قطعیت نیستند. عسل ها متفاوت اند و این تفاوت می تواند باعث اختلاف در تست های تشخیص کیفیت عسل شود. بنابراین راه بهتری را باید برای تست کیفیت این محصول انتخاب کنید که آن توجه به ترکیبات عسل است. عسل طبیعی دارای گلوکز 20 الی 35% است و نسبت فروکتوز به گلوکز در آن 0.9 است. فروکتوز 30%، ساکارز حداکثر 5%، قند احیاء کننده 65%، رطوبت 20% و پرولین 180mg/kg نیز در عسل طبیعی یافت می شوند.

خرید و فروش عسل طبیعی خالص

فرآیند تولید و برداشت عسل در مازندران: از کندو تا سفره شما

آنچه باعث رونق بخشیدن به فرآیند خرید فروش عسل طبیعی شده، تولید انبوه این محصول می باشد. در این بخش به بررسی فرآیند تولید و برداشت عسل در مازندران می پردازیم:

اولین مرحله:

خروج زنبور عسل از کندو و مکیدن شهد گل و گیاه توسط این حشره که از طریق خرطوم صورت می گیرد، جزو اولین مراحلی است که می توان نام برد. شهدهای مکیده شده توسط زنبور در معده ذخیره می گردند.

دومین مرحله:

زنبور عسل علاوه بر جمع آوری شهد گل، شروع به جمع کردن گرده گل می کند. این گرده ها توسط پای زنبور جمع شده و در سبد گرده قرار می گیرند.

سومین مرحله:

در این مرحله شهدهای جمع شده توسط زنبور در خانه های 6 ضلعی کندو ریخته می شوند. با توجه به غلظت اندک شهد، زنبورهای کارگر وارد عمل شده و با خوردن چندین باره شهد، آنزیم های گوناگون را به آن می افزایند. پس از اینکه شهد به غلظت رسید، دوباره به داخل خانه های چند ضلعی ریخته می شود. در ادامه زنبور عسل با بال زدن های مکرر، این غلظت را افزایش می دهد.

آخرین مرحله:

در این مرحله از تولید عسل طبیعی، عسلی که به غلظت کافی رسیده، با پولکی بسته شده و مهر و موم می گردد. در آخر این محصول، آماده به مصرف خواهد بود.


حمایت از تولید محلی: چرا باید عسل طبیعی مازندران را انتخاب کنیم؟

یقینا خوردن عسل طبیعی نه تنها لذت و سلامتی بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد؛ بلکه از جوانب دیگر دارای اهمیت می باشد. با دریافت این محصول از طریق زنبورداران فعال در عرصه خرید فروش عسل طبیعی می توانیم چند گام به حمایت از تولید محلی نزدیک تر شویم. به جای اینکه پول خود را صرف پرداخت هزینه برای خرید عسل فیک و بی ارزش کنید، بهتر نیست همان بودجه را به خرید عسل طبیعی و خالص اختصاص دهید؟ حداقل میدانید محصولی که تهیه می کنید، ارزش و خلوص کافی را داشته و از لحاظ طعم و ویژگی های کلی، یک سر و گردن از عسل های دیگر بالاتر است.
 

عسل طبیعی اصل خونه رو امتحان کن و خودت قضاوت کن

5 % تخفیف

عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج محصولی تک گل است که ازشکوفه های درختان نارنج، پرتقال و نارنگی در فصل بهار به دست می آید، این عسل دارای عطر و طعمی بی نظیرو خواص درمانی فراوانی است. عسل بهار نارنج به دلیل دارا بودن مواد مغذی ارزشمند برای مصرف روزانه بسیار مناسب است.

745,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل آویشن

عسل آویشن یکی از مرغوب ترین عسل های کوهی بشمار می رود که در طب سنتی به خواص و فواید آن به شدت توصیه شده است زیرا این عسل دارای ساکارز پایین و رطوبت بسیار کم است. عسل آویشن از شهد گل کوهی آویشن در مناطق ییلاقی بدست می آید.

780,000 تومان
800,000 تومان
3 % تخفیف

عسل شکوفه زرشک

عسل شکوفه زرشک یکی از محبوبترین و پرخاصیتترین عسل های ایران است که بیشتر درمناطق کوهستانی تولید می شود. این عسل از شهد گلهای زرشک تهیه شده و به دلیل داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است.

765,000 تومان
785,000 تومان
3 % تخفیف

عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه کوهی از شهد گیاهان کوهی که عمدتا دارویی هستند بدست می آید این نوع عسل به دلیل تنوع گیاهی بالا حاوی ترکیبات غنی و مواد آلی بی نظیری می باشد. رطوبت پایین و ساکارز زیر 2 درصد یکی از ویژگی های مهم در عسل چهل گیاه است.

785,000 تومان
810,000 تومان
3 % تخفیف

عسل نمدار جنگلی

عسل نمدار جنگلی یک عسل خاص و پر خاصیت است، این عسل سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و زیر شاخه ی عسل های نیمه وحشی به حساب می آید.

787,000 تومان
810,000 تومان
5 % تخفیف

عسل تمشک جنگلی

عسل تمشک، یکی از گنجینه‌های طبیعت است که با طعمی خاص و رنگی کهربایی،گرم و آرامش‌بخش، از گل‌های دلنشین تمشک به دست می‌آید. رونق گل‌ دهی در فصل بهار و تابستان، زمانی است که تمشک‌ها به بار می‌روند. این گیاه دارای گل‌هایی زیبا با شهد فراوان است که زنبور عسل را به سوی خود جذب می‌کند.

679,500 تومان
712,000 تومان

سوالات متداول:

برای اطمینان از اصالت عسل، می‌توانید از زنبورداران معتمد و شناخته شده مازندران خرید کنید. بسیاری از این زنبورداران دارای مجوز رسمی و گواهی کیفیت هستند. همچنین می‌توانید از آنها درخواست کنید تا اطلاعاتی درباره روش تولید و منشأ گل‌های عسل ارائه دهند. در صورت امکان، بازدید از محل تولید نیز می‌تواند اطمینان بیشتری ایجاد کند.
بله، بسیاری از زنبورداران معتبر مازندران خدمات فروش آنلاین ارائه می‌دهند. در هنگام خرید آنلاین، به وبسایت‌های رسمی یا فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس، آدرس فیزیکی و جزئیات محصول به طور کامل ارائه شده است. همچنین بررسی نظرات مشتریان قبلی می‌تواند مفید باشد.
قیمت عسل به عوامل مختلفی از جمله نوع گل (مثل عسل مرکبات، جنگلی یا کنار)، فصل برداشت، میزان تولید و کیفیت عسل بستگی دارد. معمولاً عسل‌های تک‌گل و ارگانیک قیمت بالاتری دارند. هنگام خرید، از زنبوردار درباره عوامل تأثیرگذار بر قیمت سؤال کنید. خرید مستقیم از تولیدکننده معمولاً قیمت مناسب‌تری دارد.
به این مطلب امتیاز دهید.
لطفا نظر خود را ارسال نمایید.